Vakantie en uitjes

akka
23-06-2011 om 17:35
Zwarte zaterdag
Wij hebben dit jaar voor het eerst een stacaravan gehuurd in Frankrijk. De eerste dag valt op 30 juli en dat is dan een zgn 'zwarte zaterdag'. Wij zijn nu eigenlijk van plan om die dag later te vertrekken om dan bij Metz een overnachtingshotel te pakken en de volgende dag door te rijden naar het zuiden. Wie heeft er ervaring met rijden op een van de zwarte zaterdagen en is het later op de dag in het noorden van Frankrijk (Luxemburg) nog erg druk?

Kari1
23-06-2011 om 19:04
Strak plan
Volgens mij is het op zwarte zaterdag vooral druk in de zuidelijke helft van Frankrijk (waar al die Fransen zelf op tijd willen zijn). Als Metz het zuidelijkste is wat je die dag wilt bereiken dan zal er weinig probleem zijn. En dan zondag lekker rustig de rest van het traject.
Kari

Hibiscus
23-06-2011 om 21:11
En van de loire naar de kust?
Wij gaan ook eens naar Frankrijk, besef ik me opeens dat wij op 30 juli van de Loire naar Bretagne moeten rijden. wordt dat ook een drama? Goh, helemaal niet bij stil gestaan.
Hibiscus

Freek1973
24-06-2011 om 14:57
Pas op in belgie
Laat je ook goed informeren over de drukte in Belgie. Ik weet het fijne er niet van maar las een stuk in de krant dat er flinke files verwacht worden ivm extreem veel wegwerkzaamheden.

akka
26-06-2011 om 08:26
We gaan
het gewoon doen. Hotel is geboekt en we kunnen langzaamaan beginnen met de voorpret. We houden Belgie in de gaten, bedankt voor de tip Freek.

Sam
26-06-2011 om 09:28
Aanvulling belgië..
Je zou vooral de ring rond Brussel in de gaten moeten houden, er zijn daar werkzaamheden op het viaduct van Vilvoorde en in de Reyerstunnel (die gaat volledig dicht en verkeer wordt bovengronds omgeleid), wat idd voor chaos kan zorgen. Dus het lijkt me verstandig om Brussel proberen te vermijden tijdens de spitsuren.. De werken aan de Reyerstunnel zijn dit weekend begonnen, dus het is nog even afwachten hoe groot de chaos precies gaat zijn. De werken in Vilvoorde zijn al gestart, daar moet iedereen over een kant van de brug over versmalde rijstroken.
Veel vakantieplezier !