Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Één dag Londen

Hallo allen,

Ik ga in oktober één dag naar Londen samen met mijn dochter van 14. We gaan met zo'n cruise. Mijn dochter wil echt de bezienswaardigheden zien, zoals Londen Eye etc. Maar nu las ik dat in oktober de wisseling van de wacht bij Buckingham palace alleen op oneven dagen is en wij gaan op een even dag. Wie weet of het dan toch leuk is om naar Buckingham palace te gaan? Ik wil graag weten wat haalbaar is in één dag om te zien. Heeft iemand hier ervaring mee?

Dalarna

Dalarna

16-09-2013 om 09:03

tip

Kijk even of er nog een hop-on-hop-off bus rijdt, die rijdt langs alle bezienswaardigheden en je kunt uitstappen als je dat wil en dan pak je weer een volgende. Dat heb ik met mijn zoon in Newcastle gedaan, ook op zo'n ene dag. Wel goed voorbereid zodat je weet waar je uit wil stappen. In Newcastle rijdt die bus niet het hele jaar, ik verwacht in Londen wel eigenlijk....

Katniss

Katniss

18-09-2013 om 09:15

1 dag

Ik ben afgelopen zomer een dag in Londen geweest. Helaas had ik precies de warmste dag uitgekozen waardoor het best wel afzien werd. Onbedoeld belandde ik met de auto in de binnenstad waardoor ik kon parkeren op 150 meter afstand van de Tower Bridge. Het was daar behoorlijk druk, dus we hebben alleen wat gedronken en rondgekeken. Daarna met de metro naar Westminster Abbey, waar ik ook niet een uur in de rij wilde staan in de hitte. Maar wel erg leuk om even de sfeer te proeven. Ik verwacht dat de rijen in oktober wat minder lang zijn, dus dan lijkt London Eye me wel een must.
Oh, en misschien van tevoren al een Oyster card regelen. Ik heb bij het metrostation kaartjes voor een dag gekocht, maar daar was maar 1 loketje open (en wederom 24 wachtenden).

voor één dag

zou ik mooi zo'n hop on hop off bus nemen en me verder niet bemoeiten met Oyster Cards en zo. Als dochter nooit in Londen is geweest, is zo'n bus een uitstekende manier om kennis te maken, je ziet alle highlights en kunt naar believen in- en uitstappen.

Londen tip

Inderdaad, zo'n tourist hop-on hop-off bus zal waarschijnlijk de beste oplossing zijn voor jullie. Ik ben er afgelopen zomer drie dagen geweest en heb het nog heel druk gehad - deed wel het meeste te voet, of met de metro. Met de bus ben je uiteraard veel sneller en kan je makkelijk alle top bezienswaardigheden meepikken, zelfs in één dag!

Veel succes!
Kelly.

mijk

mijk

19-09-2013 om 21:18

Ik vind liberty's rn covent garden toch echt een must voo

Voor het londen gevoel. zou ik de koningin rustig voor overslaan

Tarole

Tarole

20-09-2013 om 11:18 Topicstarter

Hoppen

Bedankt, so far, voor de reacties. Zo'n Hop-on Hop- off bus lijkt me wel wat. Hoe werkt dat. Waar start je? Rijdt zo'n bus één route of moet je die zelf dan nog uitstippelen? En als je uitstapt moet je dan weer lang wachten op een volgende bus? Tell me.

Groetjes, Tarole

Fiorucci

Fiorucci

21-09-2013 om 09:34

metro voor een dag

Je kunt ook via www.visitlonden.nl een metrokaart voor een dag kopen, wordt gewoon thuisbezorgd. Er zal ook wel info opstaan over de hop on bus. Dat paleis is geen prioriteit hoor, is nog lelijk ook..

Dalarna

Dalarna

21-09-2013 om 19:07

hop on hop off

Ik heb dat dus in Newcastle gedaan, die bus rijdt daar van april tot en met september ofzo. De bus rijdt een vaste route en rijdt bijv om het half uur ofzo dat rondje. Je kunt overal opstappen en van tevoren een kaartje kopen via internet. Vervolgens kun je overal uitstappen en daar kijken en wachten op de volgende bus of je loopt naar de halte erna.

http://www.city-discovery.com/london_tours/hop_on_and_off_tours?gclid=CMv-yd783LkCFYWz3godNzUAmg

Dalarna

Dalarna

21-09-2013 om 19:10

oja

Onderweg wordt er dus van alles verteld en ze rijden echt langs de belangrijkste bezienswaardigheden.

Annie

Annie

27-09-2013 om 16:28

O leuk Londen

Ik ben als tiener een week in London geweest met mijn klas en de wisseling van de wacht op Buckingham Palace vonden we allemaal een tegenvaller, daar zou ik me echt niet druk om maken als je dat moet missen. Bij Buckingham Palace viel er verder niet veel te beleven behalve het gebouw zelf. Downingstr 10 was wat dat betreft leuker omdat daar ook van die wachtmannetjes in van die huisjes stonden waarmee je makkelijk op de foto kon en er plots iemand uit dat huis stapte die wel erg veel weg had van George Michael. Net alsof hij bij de president op bezoek gaat, maar we hadden toch mooi weer een sterk verhaal voor thuis met bijbehorende foto's.
Veel plezier!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.