Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-08-2011 om 19:16

Aansteker mee?

Zoon en ik gaan zaterdag een weekje op vakantie naar Spanje met het vliegtuig. Weet iemand of je een aansteker/lucifers mag meenemen in hetzij hand-, hetzij ruimbagage? Ik heb al gekeken op de site van Transavia maar wordt er niet echt wijs uit. En even snel een sigaretje roken buiten tussen de bedrijven door vind ik wel zo fijn
Wat een gedoe trouwens zeg die nieuwe bagageregels. Dat was 25 jaar geleden toch een stuk makkelijker...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

18-08-2011 om 20:36

Vast wel

De laatste keer dat ik ging vliegen is mijn tas compleet binnenstebuiten gekeerd (letterlijk). Mijn medicijnen zijn helemaal nagezocht, mijn nagelvijl moest ik inleveren, maar over de aanstekers heb ik niets gehoord.

Nee

Ik heb enkele maanden geleden nog een aansteker zien verdwijnen uit handbagage, doosje lucifers mag wel.
In "ruim" bagage mag je wel aanstekers meenemen.

Uhh

Ik heb toch even gegoogled en het blijkt dat het aan de douanebeambte/ vliegveld ligt. Zelf heb ik in april 6 x ingecheckt, maar weet niet meer of het nu in Schotland, Nederland of Amerika was :o)

Oja, op de andere (gegoogelde) fora waren de meeste reacties geen antwoord op de vraag, maar een sneer over het roken. Ik verwacht die hier niet tegen te komen, de eerste 3 in ieder geval niet, haha.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-08-2011 om 22:09

Bedankt

Ok, bedankt. Ik neem dan een doosje lucifers in m'n handbagage mee en doe een aansteker in mijn koffer.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-08-2011 om 22:12

Lucifers

Oh, dan hou ik het alleen maar bij dat doosje lucifers. Die aansteker koop ik dan wel in Spanje

een heel fijne vakantie, ik heb je vakantieverhaal/prijs wel gevolgd, maar nog niet gereageerd. Hoop dat jullie een geweldige week hebben !

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-08-2011 om 22:33

Shonagh

Bedankt; volgens mij gaan we een heerlijke (warme) week hebben!!

Lucifers mogen ook niet

Licht ontvlambare stoffen mogen niet in handbagage.
Ook niet in je ruimbagage trouwens.
Even vuurtje vragen dus!

liora

liora

19-08-2011 om 08:37

Roken

Je kunt tussen de bedrijven door volgens mij niet roken want alle vliegvelden zijn rookvrij volgens mij.

Liora

amk

amk

19-08-2011 om 09:30

Transavia

hier van de zomer en ook vorig jaar gevlogen met transavia en mijn vriend rookt ook. Heeft zijn aansteker altijd in zijn pakje sigaretten zitten maar deze is er nog nooit uitgehaald. Zelf vliegt hij ook regelmatig voor het werk en ook nog nooit eruit gehaald.

Tussen de bedrijven door roken gaat prima, er zijn tegenwoordig op alle vliegvelden rookruimtes.

Vic

Vic

19-08-2011 om 10:07

Nou precies

Ha nog een ervaring. Ik dacht al dat ik gek was Het wordt wel lastiger, maar over het algemeen hebben ze op luchthavens gewoon een rookruimte. Op Schiphol is het nog het slechtst geregeld volgens mij.

Haha

Deze ervaringen laten dus zien dat het dus helemaal ligt aan het security personeel en de verschillende vliegvelden wat er toegelaten wordt, ondanks de "regels".
Het blijft een lachertje...............
Hetzelfde als een flesje water, zit er nog een bodempje in, mag het niet mee, een leeg flesje wel :o)

Vic

Vic

19-08-2011 om 11:20

Dat is waar

Mijn nagelvijl die werd ingenomen zat al jaren in mijn tas. Hij werd ingepikt tijdens een tussenlanding op de terugvlucht, en op de heenweg was ik ook al overgestapt op diezelfde luchthaven. Nog een tip. Ga niet in discussie als je zo'n overijverige ambtenaar treft. Ik probeerde dat wel, maar die dame ging gelijk in oorlogshouding en maakte nonverbaal heel erg duidelijk dat het niet de bedoeling was om er iets van te vinden.

Handbagage

Onlangs nog: 3 meiden voor me in de rij voor de security voor een feestweekend ( 1 nacht) Dublin, alleen handbagage. Maar...... daar kwam uit ( per tas) 4 a 5 grote spuitbussen ( deo, haarlak enz), die allemaal in beslag werden genomen, ze keken heel erg beteuterd, maar ik vond het "wel een beetje dom".

Vic ot

volgens mij is het op Schiphol juist het best geregeld.....

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-08-2011 om 17:52

Vakantie

Nou, ik neem gewoon toch maar en een doosje lucifers en een goedkope wegwerpaansteker mee in m'n handbagage en dan zie ik bij de security wel wat er mee gebeurt. Het is gewoon fijn als ik buiten nog even een shagje kan roken voordat we inchecken en in Spanje ook als we op onze transfer wachten...
De koffers zijn gepakt; hopelijk kunnen we nog een paar uurtjes slapen voordat we op Schiphol staan (we moeten er vannacht om 04.00 zijn gaaaap). Dat wordt morgenmiddag vast even een siesta houden
We hebben er verschrikkelijk veel zin in, zeker omdat het daar zo heerlijk warm en zonnig is. Even een weekje er tussenuit voordat het spannende middelbare schoolleven voor zoon begint...

Na de douane

Kun je niet na de douane een aansteker oid kopen? Ik heb eigenlijk geen idee, want ik rook niet, maar er zijn VEEL winkels na de douane...

liora

liora

20-08-2011 om 07:54

Buiten?

Elisa is er vast nu achter dat je op Schiphol niet 'even buiten' kunt roken...

Wel roken op schiphol

Zowel bij Europese als internationale vluchten. Ik heb altijd een aansteker in mijn tas en mijn man altijd in zijn broekzak, wordt braaf bij de douane in het bakje gelegd.

In beslag

Was gisteren nog op Singapore en Jakarta Airport. Hele dozen vol in beslaggenomen aanstekers.

Wat in Indonesie wel fijn is is dat ze op binnenlandse vluchten die idiote drinkflesregeling hebben afgeschaft. Kan ook niet anders in zo'm klimaat, vooral niet op luchthavens met weinig airco.

Zakmessen of paraplu's die per ongeluk in jaszak of handbagage beland zijn mag je gewoon in een grote enveloppe nog even inchecken.

Dat is heel wat beter dan de luchthavengestapo op vliegvelden in Australiƫ. Die pakten zelfs nieuw pakje haar elastiekjes van dochter af. Want daar schijn je stewardessen mee te kunnen wurgen. Ik mocht ze niet nog ter plekke in het haar doen, ik mocht ook niet terug om ze in te checken, want die figuren checken pas NA de paspoortcontrole de bagage.

En op boze brieven krijg je geen antwoord.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-08-2011 om 15:45

Aansteker mee vliegtuig

Nou, we zijn net sinds gisteren terug van onze vakantie naar Spanje. De aansteker/doosje lucifers vormde geen enkel probleem. Tussen het inchecken en het instappen op het vliegtuig door kon ik nog fijn even een sigaretje roken op Schiphol en Gerona Airport; hetzij in de rookruimtes hetzij buiten. Heerlijk, zeker omdat ik vliegen best spannend vind

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.