Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Minet

Minet

03-09-2009 om 20:44

Bidet, hoe te gebruiken

Al jaren en jaren gaan wij naar Italie op vakantie, en komen dan in elke badkamer een bidet tegen.
Jarenlang was het ons voetenbadje, tot we erachter kwamen dat je erop dient te gaan zitten, kraantje open, en spetteren maar! (nee, een washandje kent men daar niet)
Maar nu de vragen:
Hoe neemt een vrouw plaats op een bidet? Met haar rug of buik richting muur?
Hoe neemt een man plaats op een bidet? Met zijn rug of buik richting muur?

Waarmee was je je 'onderkantje' ?

Bij de eerste twee vragen ga ik ervan uit dat het bidet net als een toilet tegen de muur staat met de achterkant, het kraantje en spuitstuk bevindt zich aan de muurkant.
Ben echt heeel benieuwd naar jullie antwoorden!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mama van Jesse

Mama van Jesse

03-09-2009 om 21:48

Wiki is je vriend!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bidet

Dit heb ik kunnen vinden. Wij komen al jaren in Spanje, en ik ben net zo verbaasd als jij!
Overigens kun je beide kanten opzitten, volgens Wiki.

Ik vond het een leuk stukje, in ieder geval en ik hoop dat het je vragen oplost!

Groet, MamavanJesse.

Lynna

Lynna

04-09-2009 om 07:27

Bidet

Bij mijn ouders thuis hadden we een bidet en ik vond het heerlijk. Ik zat er tegengesteld op als op de wc, met gezicht naar de muur dus. Zeker als ik ongesteld was gebruikte ik hem vaak. Een washandje gebruikte ik niet, maakte gewoon met de handen schoon. Dat doe je onder stromend water en vond ik dus geen probleem.

Ik heb er nu geen plaats voor, maar anders zou ik er zeker weer een nemen!

Minet

Minet

04-09-2009 om 08:31

Zonder wiki

Welke nederlander weet, zonder in wiki te spieken, hoe een bidet gebruikt dient te worden?
Ook vraag ik me af of 'met het gezicht naar de muur' net zorgt dat ontlasting richting vagina spoelt. Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling, dus ik zou als vrouw kiezen voor 'met de rug naar de muur' maar dan komt het 'probleem' lenigheid om de hoek kijken

En nee Pelle, en bidet zal ik echt nooit aanschaffen, doe mij maar een pakje vochtig toiletpapier.

Polly Shearman

Polly Shearman

04-09-2009 om 15:44

Mop

doet met denken aan die mop; Is this to wash the baby in?"

"no it's to wash the baby out!"

Minet

Minet

04-09-2009 om 20:34

Haahha

Hiervoor moet je Polly heten )

Kari1

Kari1

04-09-2009 om 22:01

Makkelijk?

Het lijkt mij juist erg onhandig om dat ding te gebruiken waar het voor is bedoeld. Je moet van alles uittrekken, want met je gezicht naar de muur en een spijkerbroek op de enkels klim je er niet op c.q. kieper je er zo weer af.
Een gewone wastafel en een washandje werkt voor mij een stuk simpeler.
Kari

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

04-09-2009 om 22:23

Geweldig

Zou zo een bidet willen hebben! Wanneer je met rug naar de muur zit, is het niet wezenlijk anders dan op de w.c. zitten. Alleen even lastig met de kraan aan doen. Gezicht naar de muur is uitermate goed te doen, je schuift er gewoon over heen. Vind het heerlijk hygienisch.

Rosa

Minet

Minet

05-09-2009 om 08:33

Welnee pelle

Jij trekt gewoon een regencape aan vanaf je heupen, gaat vervolgens op je hoofd staan, en kunt zo heerlijk de vaste douchekop gebruiken

2 in 1

Hier in Indonesie is een 2 in 1 heel gebruikelijk (toiletpapier is minder traditioneel). Kraantje aan de achterkant onder de wcbril, na het grote werk even opendraaien en wassen maar. Ideaal. Soms hangt er ook een doucheslang naast de WC voor de methode-Pelle.

De ouderwetse manier is natuurlijk gewoon een fles en dat werkt ook prima, neemt minder ruimte in en is makkelijker te installeren.

Nooit in mijn hoofd opgekomen trouwens om met mijn gezicht naar de muur op een bidet te klimmen. Veel te veel gedoe.
Toen ik in Portugal woonde was het bidet in ons studentenhuis vooral bedoeld om de was in te weken (en die waste je dan onder de douche, er was geen wasmachine).

Primavera

Primavera

08-09-2009 om 17:27

Multifunctioneel

Zo'n bidet is gewoon multifunctioneel. Hier wordt het gebruikt voor voeten wassen, kleren weken zonder de wastafel in beslag te nemen, kat schoonspoelen, lage wasbak voor de kleinste om haar handen te wassen en natuurlijk als bidet.
Hoe je erop plaats neemt hangt af of je je van voren of achteren wil wassen en die kant gaat dan richting kraantje. Ik heb ook bidets gezien waar het water uit een gaatje in het porselein aan de andere kant kwam, dus daar moet het andersom. Lenigheid is niet aan de orde. Je doet het kraantje toch open voordat je gaat zitten om ijskoud of juist bloedheet water te ontlopen. Er hoeft niet meer uit vergeleken dan bij op de wc zitten. Alleen moet je je (onder)broek even tot beneden de knieën trekken als je met je gezicht naar de muur toe zit.
Groetjes Primavera met twee van deze multifunctionele badkamersanitair in huis.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.