Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Me Jane

Me Jane

13-10-2008 om 12:31

Kan kamperen in nederland ook op de bonnefooi?

Beste ouders,
In de zomer van 2009 blijven we in Nederland. We proberen met wat mensen huizen te ruilen, maar willen als het lekker weer is ook gaan kamperen. We hebben een grote, zespersoons tent.

In het buitenland weet ik dat er genoeg mogelijkheden zijn om op de bonnefooi te gaan, maar hoe zit dat in Nederland? Ik ben een echt mooi-weer-kampeerder (hoeft niet te warm te zijn, maar niet te veel regen), dus wil niet van te voren boeken. We gaan niet voor de hele grote campings, maar omdat we drie kids hebben is het wel leuk dat er wat kleinvolk is om mee te spelen. Wat denken jullie, kunnen we't wagen om niet te reserveren? En waar zouden we dan terecht kunnen in Nederland?
Me Jane (nu eens niet naar de jungle...)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvonne

Yvonne

13-10-2008 om 12:57

Lukt denk ik wel

Zelf hebben wij een seizoensplek. Op de camping waar we zitten (wel een grote, RCN) waren en nog zat plekken open van de zomer terwijl in de meivakantie alles vol zat.

Tinus_p

Tinus_p

13-10-2008 om 13:34

Hier is bv wel plek

http://www.harskamperdennen.nl/

De echt mooie plekken worden een jaar vantevoren gereserveerd, maar er blijft altijd genoeg over.

Puck2

Puck2

13-10-2008 om 13:52

Lukt wel

Met een tent op een niet al te grote luxe heeladijoo-camping met allemaal toeters en bellen is altijd wel een plekje te vinden, ook in het hoogseizoen. En in het hoogseizoen is er vast maar met moeite een camping te vinden waar géén andere kinderen zijn.

Boerderij-camping

Mijn schoonmoeder had een seizoensplaats op boederij-campings. Daar waren ook altijd plaatsen beschikbaar, het hele jaar door. En ook altijd veel kinderen. Alleen geen uitgebreid vermaak, wel een zandbak, glijbaan en een boerderij, maar geen zwembad of animatie.

reina

reina

13-10-2008 om 17:41

Svr

Ik denk ook aan boerderij-campings, via svr of vekabo. Inderdaad geen zwembad etc, maar wel lekker veel ruimte om te rennen en te spelen! Er zijn er vaak zoveel in een mooie omgeving dat je zo doorrijdt naar de volgende als er eentje vol is. (En het is nog goedkoop ook )

Ja hoor,

wij gaan ook op de bonnefooi, op fietsvakantie, en langs kleine campings. Dit jaar hebben we wel een paar keer de dag van tevoren gebeld of er nog plaats was, om niet voor niets te hoeven fietsen. Op de eerste camping was namelijk nog net plaats voor 1 nacht. Er was steeds wel plaats, maar niet echt veel, dus zo vlak van tevoren reserveren ging heel goed. En een aanrader: het natuurkampeerterrein (staatsbosbeheer) in Den Hout, ten noorden van Breda. Leuke camping in het bos, met trampolines, speeltoestellen en een klein (koud!) zwembadje. En veel kinderen!

groene specht

groene specht

16-10-2008 om 17:01

Even bellen

Meestal lukt het wel voor een paar nachten, daar hebben campings een trekkersveldje voor. Maar als je 2 weken op 1 plek wilt staan, zou ik zeker eerst even bellen.
Wij gaan altijd op de fiets, ik vind het een beetje tricky omhelemaal op de bonnefooi te gaan en bel vaak even met de boswachter (we gaan meestal naar zo'n natuurkamperterrein) of beheerder.
Op natuurkapeerterreinen bij zee (eilanden) moet je vaak wel reserveren. Ook bij biologische boerencampings wordt het steeds drukker - daarvan zijn er nog niet zoveel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.