Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mama

Mama

24-11-2010 om 18:24

Op sneeuwvakantie maar niet skien

Wij zouden graag in de voorjaarsvakantie naar de sneeuw. Maar alpineskiën hoeft voor ons niet. Wel andere winteractiviteiten, bv wandelen, sleeën, evt schaatsen, langlaufen.
En het moet rustig zijn. Ik word al overspannen als ik aan die drukke skiliften en pistes denk in de voorjaarsvakantie.
Wie heeft ervaring? Zweden, Noorwegen, Lapland, rustig deel van de Alpen? Pyreneeën? Het moet wel absoluut sneeuwzeker zijn in februari.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

24-11-2010 om 20:10

Lapland

Hoeveel sneeuw wil je. Ik wilde ook niet skieen. Er is genoeg te doen, we hadden een week vakantie en er meteen een pakket excursies bijgeboekt. veel goedkoper dan als je het terplekke regelt. Sneeuwscootertocht, naar het ijhotel geweest, sneeuwwandeling met gids op sneeuwschoenen, rendiertocht, huskytocht, ijsvissen etc. Er zat ook langlaufen bij, maar na de eerste keer proberen heb ik vriendelijk bedankt.

Mama

Mama

24-11-2010 om 22:13

Veel sneeuw graag

Lapland klinkt leuk. Maar waar is het leuk? Of maakt dat niet zoveel uit? Husky's lijken me erg leuk, ook rendierentocht. Ik neem aan dat er in februari nog veel sneeuw ligt, klopt dat?

mijk

mijk

25-11-2010 om 08:33

Rovaniemi

in Fins lapland is geweldig.... Ik ben er de eerste week van maart op huwelijksreis geweest en toen lagen er nog wel wat metertjes en was het niet meer zo bizar koud!

Mijk

Brianna F

Brianna F

25-11-2010 om 08:41

Yllas

Dat ligt boven de poolcirkel, wij waren er eind januari en de sneeuw lag tot aan mijn middel. Ik had deze vakantie gekregen voor mijn 50e verjaardag van meneer F, waar hij me een groot plezier mee heeft gedaan.

Terpi

Terpi

25-11-2010 om 16:11

Ben er ook geweest

in Yllas Lapland. Dit jaar ga ik met kerst naar Levi, ook in Lapland. Ik ga wel om te skieen en wil er even als kanttekening bij plaatsen dat al die andere dingen (excursies, al koop je ze al thuis in) vreselijk duur zijn...

Brianna F

Brianna F

25-11-2010 om 19:09

Juist niet

Ik weet niet of het aan de reisorganisatie ligt, maar dat excursiepakket erbij was juist heel erg goedkoop, zeker in vergelijking met wat je ter plekke moest betalen. Ik heb me er echt over verbaasd.

Brianna F

Brianna F

26-11-2010 om 21:32

Aanbieding

In de Viva van deze week, 8 dgn lapland met alle extra's erbij die wij ook hebben gedaan.

Mama

Mama

28-11-2010 om 09:55

Bedankt

Ik ga serieus kijken naar Lapland. Klinkt allemaal erg leuk!

Zweden, zonder skiën

Wij zijn drie jaar op rij naar Zweden gegaan+ zo´n 100/200 km ten westen van Stockholm. Prachtig land, wandelen, langlaufen, met de slee. De stad Stockholm is ook schitterend, de Wasaboot die onze kinderen prachtig vonden, het openluchtmuseum Skansen,etc. Heel Zweden is erg op kinderen gericht. Wij hebben ons bijv. een hele dag vermaakt in een skigebied zonder te skieen. Gratis helmpjes, slee mee en hup de helling af. Steil maar leuk! Binnen kon je je verwarmd omkleden en had je kluisjes voor je spullen. Er stond een riet gedekte schuur en daar lagen de de worstjes in de sneeuw te wachten want binnen was een giga BBQ. Worstjes erop en smullen maar. Toen nog warme choco gedronken, en voor 10 euro per dag klaar. Geen parkeerkosten, geen toegangskosten, alleen maar plezier. Ik ben even de naam van dit skioord kwijt, maar je had er ook huisjes waar je in kon.

Dorry

Ik heb hem

Hier zijn wij geweest:
http://safsen.se/info.asp/id/20

Dorry

Inge M

Inge M

28-11-2010 om 16:58

En skiën in estland?

Is dat ook aan te raden Sinilind?

Zou oekraïne iets zijn?

Ik zag laatst dat daar hele goedkope vluchten naartoe gaan vanaf Duitsland. Kiev schijnt prachtig te zijn.

Sini

Niet voor niets gaan zoveel Zweden op vakantie in Estland

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.