Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ellen

Ellen

11-01-2011 om 09:40

Slovenië in de zomervakantie; is dat aan te raden?

Hallo,

Wij hebben het plan opgevat om dit jaar onze zomervakantie in Slovenie door te brenge. Ik heb al een paar leuke aanbiedingen gezien.
Ik vraag me alleen af of het een leuk vakantieland is. En hoe zit het met boodschappen, restaurants etc.

Ik zou heel graag jullie ervaringen willen horen..

Bedankt alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

11-01-2011 om 11:20

Ja!

Wij zijn er afgelopen jaar geweest. In Bled, op de camping met de caravan (aan het meer). Mooi land, prachtige hoofdstad, leuke wandelingen gemaakt. Het is geen alpenland in de zin van hooggebergte en sneeuw maar wel een mooi bergachtig landje.

Qua boodschappen ed te vergelijken met Oostenrijk. Restaurants genoeg. Ik denk, nu ik er geweest ben, dat ik meer tijd in de hoofdstad had willen doorbrengen. Daar zijn we 1 dag geweest waarvan ook nog eens een paar uur op een terras. En het meer van Bohinji (weet niet of dat goed geschreven is) was erg mooi en minder toeristisch dan Bled. Op die camping had ik graag gestaan.
Verder is er in het archief aardig wat over Slovenie te vinden.

Eens met rieke

Hoi Ellen,

Ik heb ooit een paar jaar in Slovenië gewoond, het is een prachtig vakantieland. Ik ben het eens met wat Rieke zegt in bovenstaand bericht. De hoofdstad Ljubljana is - zeker in de zomer - erg gezellig. De stad is niet zo groot, maar heeft een mooi oud centrum(pje). Veel leuke restaurantjes en gezellige terrasjes.

Je kunt er verder goed boodschappen doen, de grootste supermarktketen is Mercator, deze staat bijna overal. Prijzen waren toen ik er nog woonde ietsje goedkoper dan in Nederland. Het meer van Bled is inderdaad erg schilderachtig, maar het meer van Bohinj is ook heel erg mooi. Hier gaan ook de Slovenen zelf heen voor vakantie/recreatie. Ook de Soca-vallei is zeer de moeite waard.

Laat maar weten als nog meer info nodig hebt.

Groetjes,
Mariola

Nog eens ja!

Afgelopen jaar zijn wij een paar nachten in Bled geweest, op doorreis naar zuid Kroatie. Ik heb het plan om zeker eens langer te gaan, want we hebben in een paar dagen mooie dingen zien.
Het mooie schilderachtige meer van Bled met heerlijk zwemwater, uitlopers van de Alpen, grotten en leuke kustplaatsjes. Mensen spreken vaak Duits of Engels. Er zijn grote supermarktketens. Uiteten wat goedkoper dan in NL, maar niet echt heel goedkoop.
Doen dus!

MM.

MM.

11-01-2011 om 22:30

Nog een ja

Afgelopen zomer twee weken op de camping in Bled in een huurtent van Tentsetters gezeten, aan het meer. Ik zou er zo weer heengaan en dan ook wat langer in Ljubljana gaan rondkijken. Een van de vele grotten bezoeken (oa de beroemde grotten van Postojna) is ook leuk. Of een bootje huren. Zwemmen in het meer. Of in een skigebied met de skilift naar boven en dan naar beneden wandelen. In Koper kwamen we een gigantisch winkelcentrum tegen waar mijn oudste bijna niet vandaan te sleuren was De supermarkten hebben alles wat je nodig hebt en de restaurants zijn niet duur.

Alvast een tip: vergeet niet een autobaanvignet te kopen voor je ook maar een meter de grens overgaat, bijv. bij een tankstation. Het heeft mij een kapitale boete gekost, omdat ik in alle oprechtheid dacht dat ik bij het eerste tolhokje een vignet zou kunnen kopen.

Groet MM

Kaaskopje

Kaaskopje

11-01-2011 om 23:44

Absoluut

Wij hebben tijdens de zomervakantie een geweldige vakantie gehad in Slovenië.
Je kunt er goedkoop eten. Je kunt er vanaf 10 euro p.p. al lekker eten en verder kun je het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Supermarkten zijn er op zich net als wat wij gewend zijn. De winkels waar wij geweest zijn, hebben alles wat je nodig hebt. Qua kosten ben je ongeveer net zoveel kwijt als bij ons, het zal tenminste niet echt heel veel schelen.
Wij zijn ook in Bled geweest. Ik was voorbereid op een heel erg toeristisch stadje, maar ik vond het om eerlijk te zijn heel erg meevallen. Wij hebben dankbaar gebruik gemaakt van het treintje wat rond het meer rijdt. Van de camping naar de stad is wel beloopbaar, maar dat is niet elke dag leuk om te doen. Fijn dus dat dat treintje voor onze camping stopte Er is echt genoeg te zien. Zeker als je een auto tot je beschikking hebt. Google maar eens op de Vintgar kloof, het meer van Bohinj hebben wij niet bezocht, maar dat zou ik bij een volgende gelegenheid graag alsnog doen. Er zijn ook grotten die de moeite waard moeten zijn, de grotten van Postojna . De zuidkust wil ik nog een keer zien. Voor iemand met interesse voor het oorlogsverleden is Maribor volgens mijn man de moeite. Hij wil daar nog een keer heen. Kortom... we zouden er nog wel een keer (of 2) heen willen om te zien wat we willen zien.

Klinkt super

Maar stel dat je iets wilt huren op een camping in Slovenie, ik vind dat super prijzig.

Wij willen ook graag een keer naar Slovenie, maar zijn dan aangewezen op een huuraccomodatie (geen tent). Voor 125 euro per nacht, dat vind ik echt van de zotte op een camping.

Puck

Puck

13-01-2011 om 09:27

Klinkt idd goed

Dit jaar gaat het Frankrijk worden, maar voor volgend jaar is dit zeker iets om in gedachten te houden.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-01-2011 om 00:25

Moppeke

Ook een huurtent is niet goedkoop, maar goedkoper dan een chalet of stacaravan. Ik weet niet waarom een tent geen optie is, maar wij vonden het een heerlijke manier om te kamperen. Daarnaast kun je ook overwegen om naar een pension te gaan. Of bed + breakfast. Ik zou eens rondzoeken op internet.

Ga ik zeker doen

Want juist omdat het best duur is, is de uitdaging groter

Manlief is geen fan van tenten, vandaar. En iedereen moet natuurlijk wel happy zijn op vakantie.

What about the weather?

Wij denken ook aan Slovenie maar uhhh...hoe zit het met het zomerse zonnetje daar? En zijn er voldoende campings om een beetje rond te trekken? En is het er wel een beetje rustig? Wij zijn fervente Scandinavie en Groot Brittanie aanhangers. In Zweden altijd mooi weer, in GB niet en ik wil het weer eens lekker warm hebben. Hoe is het in augustus?

Groet, Coya

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.