Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Linda

Linda

08-01-2015 om 19:52

Visum Turkije via internet

Wij zijn vaker in Turkije geweest en kochten altijd het visum op de luchthaven bij binnenkomst.

Ik begrijp dat je nu je visum van tevoren moet regelen via internet (of dat het in elk geval slim is dat te doen omdat dat veel goedkoper is).

Wie heeft daar ervaring mee?

Gaat het snel (hoe snel)?

Hoef je nergens langs te gaan? (dus kan alles online?)

Betalen met Ideal?

Ervaringsdeskundige

Ervaringsdeskundige

08-01-2015 om 20:40

online visum

Jje kan via turkse site (engelse taal) https://www.evisa.gov.tr/en/apply/ een visum aanschaffen. Duurt geloof ik max 72 uur.

Maar, let op de volgende zaken:
Betalen kan alleen met credit card. Er zijn ook andere websites waar je met ideal kan betalen, maar die rekenen n commercieel, dus hoger, tarief.
Je paspoort heeft n bepaalde geldigeheid nodig! Visum is dacht ik 6 maanden geldig. Uit mijn hoofd moet je paspoort nog 8 maanden na visum geldig zijn. Controleer dat goed!
Als je een bevestiging krijgt, moet je die bij voorkeur printen en bij je paspoort bewaren. De email confirmation op je telefoon kan ook geldig zijn, maar in geval van storing op tablet of phone ben je de pineut.

Veel succes.

Linda

Linda

08-01-2015 om 21:20

Bedankt

Ervaringsdeskundige, bedankt!

Maar het klopt dus dat je niet zelf op pad hoeft of je paspoort zou moeten opsturen.

Alles kan dus via internet geregeld worden met de gegevens in de paspoorten, creditcard en periode van vakantie bij de hand?

Barvaux

Barvaux

08-01-2015 om 21:46

Paspoort OPSTUREN???

Linda

Linda

08-01-2015 om 22:17

Barvaux

Ja, voor sommmige landen moet je OF langsgaan OF je paspoort (evt. aangetekend) opsturen.

Hebben wij in het verleden gedaan voor een verre reis. Heen heb ik ze gebracht omdat we ook 50 euro per paspoort moesten betalen voor het visum (dus 200 in totaal) en je dat als je je paspoort opstuurde ook nog in de envellop moest stoppen! Je kon het toen niet overmaken! Deden ze niet aan.

Dus heen gebracht (best eind weg) en paspoorten met visum erin maar gewoon per post terug laten sturen (postzegels/aangetekend moest je ook zelf betalen). Ging gelukkig goed .

Ervaringsdeskundige

Ervaringsdeskundige

08-01-2015 om 22:42

paspoort opsturen (turkije) niet nodig

je kan idd alles online regelen. Let op ingangsdatum van je visum, als je onverhoopt eerder vertrekt, moet je nieuwe visa aanschaffen. Later is geen probleem, zolang het maar binnen die 6 maanden is.

Wat betreft het opsturen: is redelijk normaal als je een buienlands (zaken)visum nodig hebt. Dan stuur je het paspoort aangetekend op naar een bemiddelingsburo met alle benodigde formulieren en documenten. Dat buro gaat dan naar de ambassade, dient alles in, betaalt. En gaat het na X dagen weer ophalen. En stuurt het naar jou terug met de rekening. Hoef jij niet 2x naar ambassade.

Barvaux

Barvaux

09-01-2015 om 09:18

aha

Weer wat geleerd

amk

amk

09-01-2015 om 12:01

Barveaux

en als je vaak naar dergelijke landen gaat mag je zelfs 2 paspoorten hebben omdat je anders niet kunt reizen. 1 of 2 weken duurt zo'n proces vaak wel.

Ik kan me voorstellen dat je vanuit Groningen niet even naar het consulaat in Den Haag gaat voor het afgeven van je paspoort en 2 weken later het weer ophalen.

Jesse_1

Jesse_1

09-01-2015 om 12:05

Jahoor

Vorig jaar ook online gedaan.
Makkelijk en simpel. Gelijk in je mailbox.

Groet, Jesse

Van tevoren je visum online bestellen

Hallo,

Ook ik had dit probleem en kwam er gelukkig een paar dagen van tevoren achter dat ik thuis al een visum moest aanvragen. Ik heb op internet gezocht maar kwam steeds op een site waar je met een creditcard moest betalen. Uiteindelijk kwam ik op http://www.visumturkijeideal.nl en daar kon ik gelukkig met ideal betalen en ik ontving mijn visum al binnen een paar uurtjes in mijn inbox!

Groet,

Roy

Nouky

Nouky

21-09-2015 om 16:11

Let op de volgende aspecten als je een visum koopt!!

Nou, door de vele aanbieders zagen wij door de bomen het bos niet meer om een visum te kopen voor Turkije. Wij hebben gebeld met het Turks verkeersbureau en die raden aan om het visum gewoon te kopen met een creditcard. Deden wij dit niet dan konden we het best de volgende punten in acht nemen:

1) controleer of de site een telefoonnummer heeft.
2) neemt men deze wel op..
3) staat er een KVK nummer.inschrijving op de site.. controleer dit via www.kvk.nl
4)staan er "onafhankelijke" beoordelingen op de site?
5)Via de www.sidn.nl kunt u zien wie de houder is van de domeinnaam. als daar een rare naam staat het visum niet kopen.
6)https://e-visums.nl voldoet aan de voorwaarden hierboven genoemd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.