Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wat te doen met oud en nieuw?

Ik weet het, eerst nog sinterklaas en kerst. Maar oud en nieuw vind ik echt zo''n feest om met meer mensen te vieren dan alleen ons gezinnetje. En dan moet ik niet nog later met dit onderwerp komen wil ik iets anders kunnen doen/organiseren.
Hoe vieren anderen dit? (onze vrienden hebben allemaal oudere kinderen dan wij. Onze zoon is 11).
Iemand tips of ideeën?

Katniss

Katniss

10-11-2014 om 00:01

Hoe vieren anderen dit?

Wil je horen hoe wij het vieren, of wil je tips voor je feest?
Ik vier het, afhankelijk van waar de kinderen zijn, met of zonder de kinderen. Omdat ik het wel een beetje sneu vind om helemaal alleen thuis te zitten met Oud & Nieuw heb ik altijd wel backup-adresjes als ik anders niemand zou hebben. Het is dus thuis met kinderen of vriend, of bij mijn zus en haar gezin.
Ik heb eigenlijk ook geen behoefte aan visite, want zo rond 2 uur wil ik altijd wel naar bed. Stel je voor dat je plakkers hebt tot 5 uur.

Hadewich

Hadewich

10-11-2014 om 08:12

Wij...

Wij vieren oud en nieuw al jaren met in totaal 4 gezinnen. Iedereen maakt wat lekkers (oliebollen, appelflappen, salades, soep, hapjes etc), meer dan genoeg te eten voor iedereen. We kletsen, doen spelletjes, steken met de jongsten alvast wat kindervuurwerk af. Een aantal kinderen gaat nog slapen voor twaalf uur, de oudsten niet meer. En om 2 uur is iedereen weer weg, dan hebben de volwassenen het ook wel gehad en de kinderen die al geslapen hebben en om 12 uur uit bed zijn gehaald, moeten dan ook wel weer dringend hun bed in.

Altijd erg gezellig! De leeftijden van de kinderen lopen hier uiteen van 7 tot 17, is nooit een probleem geweest. Heeft jouw zoon wel wat aansluiting bij de kinderen van jullie vrienden? Zien ze elkaar vaker?

amk

amk

10-11-2014 om 09:16

bij een vriendin op de bank

Met de krant en een boek. Dit jaar extra speciaal omdat ze dit jaar behandeld is voor borstkanker. Diagnose kwam vorig jaar vlak voor kerst en toen spraken we af dat we dit jaar gewoon weer op de bank zouden zitten.

We steken om een uur of 7 wat vuurwerk af voor de kinderen, die van mij is daar afhankelijk van de regeling wel of niet bij. En als ze wakker worden is het leuk, maar is dat niet zo ook goed.

Ik heb helemaal niks met oud en nieuw, vind het echt een drama om door te komen. Juist omdat iedereen vindt dat je iets moet.

Foca

Foca

10-11-2014 om 11:21 Topicstarter

Oud en nieuw samen met ...?

Op zich vinden wij oud en nieuw een leuk feest, maar dan wel met anderen.
De kinderen van vrienden zijn zo'n 10 jaar ouder dan onze zoon en gaan inmiddels hun eigen gang, dus die aansluiting is er niet (meer).
We hebben wel vrienden waar we het mee kunnen vieren maar dan is onze zoon alleen.
Hadewich, wat jullie doen spreekt me ontzettend aan.
Misschien moet ik hier maar eens een oproep doen?

En ja, ik ken ook het 'drama-om-door-te-komen-gevoel' maar bij mij was dat dan vooral met kerst . Laatste jaren kan ik er beetje anders naar kijken.

mari39

mari39

15-11-2014 om 18:50

wat dacht je van

Arrangement bij stay okay? Geen hoogstaande maaltijden en kamers, wij vinden het wel heel leuk. We gaan wel met 2 andere gezinnen met kinderen.

Chippie

Chippie

17-11-2014 om 16:02

Hier

Hier gewoon met gezin, vorig jaar vriendin die net in scheiding lag en haar kinderen erbij. Gourmetten/tapas of sushi, spelletjes, plopperdeplop (kinder)champagne, even de buren zoenen om twaalf uur en ergens ind e straat een biertje of wijntje doen. En dan naar huis en onder de wol.

Gr. Karin

Sneeuwitje

Sneeuwitje

24-11-2014 om 14:55

hier wisselend

We zijn wel eens thuis geweest met ons gezin (2 volws, 2 (jonge) kinderen. Ook wel eens bij familie (mijn of zijn ouders). Afgelopen jaar hebben we het gevierd met 7 volwassenen en 9 kinderen. Spelletjes, iedereen nam wat lekkers mee. Was errug leuk.

Dit jaar weet ik het nog niet.

Sneeuwitje

Nur

Nur

24-11-2014 om 15:16

Groep

Oudjaar vind ik ook het gezelligst met meerdere mensen. Alleen met het gezin hebben we wel eens gedaan maar het heeft niet mijn voorkeur. Leuk om het met verdere familie, vrienden of buren samen te vieren.
Waarom kan je het trouwens niet samen met die vrienden vieren? Ze hebben dan misschien wel oudere kinderen maar dat is toch niet zo erg?
Als jullie leuk contact hebben met de buren kan je ook kijken of er een straatfeest kan worden georganiseerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.