Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Miep Kiep

Miep Kiep

17-06-2011 om 23:22

Zelfopblaasbaar matje

je kent ze wel: die matjes die zichzelf "opblazen". alleen zijn die dingen zo dun. mijn vraag: ligt dat nou wel lekker? ik zie ze van 2.5 cm, maar is dat wat? ik ben niet echt slank, dus ik vraag me af of ik niet ieder hobbeltje onder me voel.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wendelien

wendelien

18-06-2011 om 09:50

Nee

2,5 cm is erg spartaans, hoor. Zoek een matje met minimaal 5 cm dikte en liefst meer. Die hele dunne zijn een uitkomst als je met je bepakking moet lopen en elke gram telt. Ws. ben je dan ook moe genoeg om op zo'n gevalletje te slapen.

An

An

18-06-2011 om 11:23

Haha

Vroeger.......sliep ik met interrailen en fietsvakanties op zo'n dun, niet opblaasbaar, matje. Nooit een probleem geweest, toen. Waarschijnlijk idd te moe om er iets van te voelen. 3 jaar geleden op kamp met mijn groep 'm weer meegenomen. Gruwelijk!
ook 2,5 cm is echt te dun hoor. Ik ben nu op zoek naar een 10cm si-matje. Ze zijn alleen zo duur. Ik ben de lekke luchtbedden ook zo zat.
Groet, An

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-06-2011 om 11:38

Proberen

Probeer het eens uit. Bij de buitensportzaak kun je proefliggen, dan krijg je een idee hoe het je bevalt. Dunne matjes zijn denk ik vooral in gebruik bij fietsers en backpackers, want dan moet het klein en licht zijn. Wij (fietsers) hebben tot afgelopen jaar matjes van 2,5 cm gehad. Altijd voldoende comfortabel geweest, maar de laatste jaren vonden we het toch wat minder worden. We worden blijkbaar oud. We hebben nu matjes van Exped, 7 cm dikte. Ze zijn wel duur, maar liggen echt comfortabeler!

amk

amk

18-06-2011 om 12:10

De truc

is die dingen vooral de dunnen niet te hard op te laten blazen/bij blazen. Dan is het prima te doen. Een luchtbed van dit type hoort niet hard te zijn voor je er op gaat liggen, maar je gewicht helpt bij het comfort.

Zelf heb ik 2,5cm x 1m20x 54cm. Dat ligt prima. Ik heb ook 7cm bij 2m x 64cm dat ligt of ik in een waterbed lig.

Maar als je niet afhankelijk bent van het gewicht dan zou ik lekker een lange en wat dikkere nemen.

Janna

Janna

18-06-2011 om 14:03

Schuimrubber

Al jaren slaap ik als ik kampeer op een schuimrubberen matje, zo'n zachte dikke grijze met van die noppen. Ligt heerlijk zacht en is mbv postbode elastieken echt goed smal op te rollen en ook nog eens licht van gewicht. Ze kosten ook niet veel, ongeveer 15 euro.
Die self inflating matjes zijn me te dun en zwaar. En te duur...

Merel

Merel

18-06-2011 om 18:46

Hema

Wij hebben er eentje van de Hema voor onze kinderen. Ik vind het niets...het is gewoon net of je op de grond ligt. Verder is het ding van de Hema van een gladde stof, hetzelfde als de slaapzak die ook van de hema is, het resultaat is dat je zo van het matje af glibbert.
Ik vind het niets dus.

Annet

Annet

18-06-2011 om 19:43

Tegen het wegglijden

Zo'n zelfopblaasbaar matje is inderdaad glad. Wij hebben altijd fleece slaapzakken bij ons voor de kinderen, voor als het echt warm weer is. De fleece slaapzakken zitten meestal om de matjes heen. Dat werkt isolerend en maakt het matje lekker stroef.
Kinderen hebben daarnaast een slaapzak waar ze in liggen, nou ja, jongste ligt er meestal buiten. Dan ben ik toch weer blij met de fleece onderlaag.

Puck

Puck

20-06-2011 om 08:41

Wij gaan ook voor de wat dikkere

Toen wij SI's wilden aanschaffen zijn we gewoon gaan proefliggen in de winkel. Ze hadden een speciale hoek waar je van alle matrassen die ze verkochten een proefligmodel kon pakken en neerleggen. Zo kwamen wij erachter dat we 2,5 veel te dun vonden en 5 wel ging maar comfortabeler lagen op 7 cm.

neteret mut

neteret mut

20-06-2011 om 14:48

Aldi /lidl

vandaag nog bij de lidl gezien, een opblaasmatje 2-persoons. De matjes die wijzelf hebben komen van de aldi, liggen ons goed genoeg. Maar de laatste 2 jaar gaan er minder kinderen mee op vakantie, hebben we matjes over en leggen we voor onszelf er zo,n grijs noppending onder of boven. Ook heerlijk voor een uurtje in de zon liggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.