Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Peetje

Peetje

25-10-2010 om 09:46

Zomervakantie in oostenrijk?

Hallo,

Na jaren van op het laatste moment beslissen gaan we het nu eens anders doen; van te voren onze zomervakantie uitzoeken en regelen...
Omdat onze wensen nogal uiteenlopen, en we geen oneindig budget hebben, zijn we nu uitgekomen op twee weken weg, in de natuur, met de auto bereikbaar en "iets" waar ook andere kinderen zijn maar waar we met elkaar ook kunnen wandelen oid. Enfin: we zijn uitgekomen op Oostenrijk. Niet dat we daar ooit geweest zijn of iemand kennen die er wel was, maar goed daarom ook mijn posting .

Ik ben nu al uitgebreid aan het kijken geweest (austria.info, oostenrijk.nl, vakantie-oostenrijk.nl etc) maar zie door de bomen het bos niet meer....
Is er iemand hier met Oostenrijk ervaring? Waar was het leuk en wat niet? Welke gebied is geschikt om af en toe een dagtocht te lopen met kinderen van 7 en 11 jaar, maar ook met zwemmogelijkheden? We zoeken geen attractieparken, animatieteams oid, eerder een boerderij-achtig iets.

hartelijke groet,
Peetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hillary

Hillary

25-10-2010 om 10:13

Heel oostenrijk

Eigenlijk voldoet heel Oostenrijk wel aan je wensen. Wel is het zo dat je in Karinthie meer kans op goed weer hebt, dat is aan de zuidkant van de Alpen. In Karinthie zijn veel meren, als je aan een meer gaat zitten heb je gelijk je zwemmogelijkheden. Wij vinden Oostenrijk een heerlijk land, mooie natuur, redelijk rustig qua toeristen, vriendelijke mensen.

Peetje

Peetje

25-10-2010 om 11:25

Karinthie en dan...

Hai Hillary,

Bedankt voor je snelle reaktie! Na een kop koffie en verder kijken (nav jouw bericht) heb ik maar bedacht dat het Karinthie gaat worden , lekker warrrrrm. Ben jij wel eens op een boerderijvakantie geweest? Het lijkt me leuk voor de kinderen (en ons), zeker als er een meer in de buurt is ed.
Ik kom er op de sites niet echt uit, alles klinkt erg leuk (héél goed gemaakt dus ). Is er nog een specifiek gebied waar je me nog wat over kan vertellen?

Ik hoor het heel graag!
groeten,
Peetje

Prinses op de Erwt

Prinses op de Erwt

25-10-2010 om 13:13

Milstatter see

Wij gingen vroeger altijd op vakantie in Milstatt, aan de Milstatter See (in Karinthië). Het weer is er vrijwel altijd goed, weinig regen en lekker warm. Het water van de Milstatter See was ook heerlijk, niet koud omdat het geen gletsjermeer is. Je kon er ook heerlijk fietsen (wel steil , wandelen, enz...
Een boerderijvakantie hebben we nog nooit gedaan, maar voor kinderen lijkt het me wel leuk, mits je niet met allergiëen zit

Diverse plaatsen

Vorarlberg is mooi, en als je daar minstens 3 nachten ergens boekt dan krijg je een kaart waarmee je gratis alle kabelbanen in kunt in de nabije omgeving, en toegang hebt tot een aantal zwembaden. Perfect!

Wij hebben jaren geleden een huis gehuurd via een site in de omgeving van Bizau. Mooie omgeving, en er is genoeg te wandelen en te doen met kids. Sommige kleine dorpjes organiseren heel laagdrempelig dingen voor kids, bv. een plaatselijke bbq waarbij de kids boven een vuurtje hun worstje kunnen roosteren. Erg leuk en zeker een ontzettend prettige sfeer.

Vorig jaar hadden we iets gehuurd op een grote camping in Oostenrijk, nabij Bruck. Salzburg ligt daar vlakbij, half uurtje rijden. Prachtige omgeving met de ijsgrot in Werfen, mooie kastelen en een mooi reservaat waar je met de auto doorheen kunt om richting de GrossGlockner te gaan. Waanzinnige vergezichten en zelfs lekker in de sneeuw spelen (neem vooral een paar vuilniszakken mee in de auto, kunnen je kids lekker sleeen als je hoog in de bergen bent!, plezier voor 10!).

Ik vind Oostenrijk top, er is zoveel moois te zien en wandelen door de bergen verveelt geen moment.

Hillary

Hillary

25-10-2010 om 14:06

Ossiacher see

Wij hebben 2 jaar geleden bij de Ossiacher See gezeten bij Villach, mooi weer gehad en veel gewandeld en gefietst. Je kon erg goed fietsen daar in de omgeving ook met kinderen (toen 11 en 9). Wij kamperen dus over een boerderijvakantie kan ik niks vertellen. Bruck dat hier eerder genoemd werd kennen wij ook goed, gaan we in de winter altijd naartoe, in de zomer ook wel eens geweest, maar erg instabiel qua weer. Vanuit Karinthie kun je ook prima naar de Grosglocker voor een dagtripje, de Grosglocknerstrasse loopt vanuit Bruck naar het zuiden toe. Ben daar een paar jaar geleden geweest en was wel geschokt hoe weinig er nog van de gletscher over was in vergelijking met toen ik er begin jaren tachtig met mijn ouders was. Toen ging je met het treintje naar beneden en stapte ook de gletscher uit, nu moet je nog een flink stuk wandelen voor je er bent.

Wat goed peetje

Wij hadden drie jaar geleden al bedacht (na een nogal lastige vakantie in Zwitserland) dat we komend jaar naar Oostenrijk zouden gaan. Dus jij frist mijn geheugen op. Tijd om te boeken!
Wij zijn al een keer in Karinthië geweest en waren erg te spreken over de service en de mensen. Erg vriendelijk. Hillary heeft al aangestipt dat je beter aan de zuidalpen kunt gaan zitten voor het weer. Zuidtirol is dan ook een optie, da's in Italie. Het zou kunnen dat wij dat toch kiezen vanwege de mooie bergen (Dolomieten) en het lekkere eten.
Oh ja, ik houd niet van warm weer dus wij zoeken altijd de hoogte op. Zijn in Karinthie vorige keer ook de berg op geweest. 1800 m ofzo. met het baantje terug naar het dal, maar daar was het ons al snel te warm.
De vakantie op de boerderij hebben wij als kinderen vaak gedaan. Mijn moeder wilde niet koken dus we gingen dan veel uit eten. Was geweldig. Veel gezien in de stal bij de dieren, lekker ontbijt vers van het land. Erg leuk.
Maar bedankt, ik ga er vanavond even voor zitten met Beukman!

Peetje

Peetje

26-10-2010 om 10:44

Karnten

Hallo,

jaja, mijn oostenrijks ga ik maar eens ophalen (het heeft werkelijk een kwartier geduurd voor ik me realiseerde dat Karinthië hetzelfde was als Karnten....).
Afgelopen jaar zijn we een aantal dagen in de Mercantour geweest (Val d'Allos) en wat wij daar o.a. zo heerlijk vonden was de prettige temperatuur overdag maar dat het 's avonds en 's nachts afkoelde (itt Antibes waar het 's nachts gewoon 30 graden bleef).

Ook de vriendelijkheid spreekt ons beiden erg aan. Ooit heb ik wat informatie aangevraagd bij het Oostenrijks verkeersbureau en naast de snelle reaktie, waren de berichten zo vriendelijk en compleet; ik voelde me echt welkom (hebben toen niets geboekt, maar heeft wel indruk gemaakt).

Het wordt dus Karinthië en dan ws. één week op een boerderij en de andere week ws in een berghuttendorp. Maar daar ben ik nog niet uit, de folders komen eraan en daar verheug ik me al op.
Rode Beuk, als jij nog een leuk adres weet of wat links zoekt, laat je het dan even weten?
Grüss Got,

Peetje

Peetje

Wij zaten op de Kanzelhöhe, dat is een skiresort met een baantje naar het dal een baantje omhoog de berg op. Het was van Hapimag, dus je moet aandelen hebben, weet niet of er ook 'vrij' verhuurd wordt. Zwembad hebben ze. Je kan er ook met de auto komen trouwens maar die hebben we verder niet gebruikt. Je krijgt ook zo'n kaart voor gratis of goedkoop OV. En dat baantje blijft schitterend.

Beneden aan de Talstation kan je meteen het meer op, of je moet eerst een stukje verder, dat weet ik niet meer. In de buurt is een hoop te doen.

Als kind ben ik in Mallnitz geweest en in in Kötschach-Mauten, ook leuk.

Ach, het is allemaal leuk.

Ik denk toch dat wij naar de Dolomieten gaan voor het alpiene gevoel. De Lienzer Dolomiten zijn trouwens ook tof, daar zit je al wat dichter tegen het centrale alpenmassief aan.

Rembrand

Rembrand

26-10-2010 om 11:06

Salzkammergut

Wij hebben een aantal jaren geleden op een camping in Gössl in de Salzkammergut gestaan.
We stonden aan een prachtig meer ( Grundlsee) en de omgeving is daar ook meer dan prachtig ( Isschl, niet al te ver van Salzburg etc ).
http://www.campinggoessl.com/#
Dit jaar hebben we een paar dagen op een camping gestaan net over de grens in Oostenrijk ( Nassereith). Ook een prachtige omgeving met veel mogelijkheden om de bergen op te gaan.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.