Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Hanny61

Hanny61

13-09-2010 om 10:18

Zonvakantie in december

Ik zit te denken om in de kerstvakantie de zon op te gaan zoeken. Wie heeft een goed idee? Egypte leek me wel wat, is dat geschikt in december?

reina

reina

13-09-2010 om 10:30

Hanny

Op deze site kun je voor Egypte ( en uiteraard ook voor andere landen) de gemiddelde temperatuur per maand bekijken: www.klimaatinfo.nl/egypte/
Egypte staat ook op mijn verlanglijstje, wij willen juist in december gaan, omdat het te heet is in de zomer, maar wij gaan om dingen te bekijken, niet om te zonnen etc. Wat ik van mensen hoor die rond die tijd gaan is het er dan iets boven de 20 graden.

Hanny61

Hanny61

13-09-2010 om 11:49

Reina

Ik noem het zonvakantie, omdat ik graag mooi weer wil (ik hou helemaal niet van strand met mooi weer). Maar Egypte is natuurlijk vooral interessant vanwege de culturele dingen en dat in combinatie met een beetje zon, dat lijkt me wel wat.

reina

reina

13-09-2010 om 14:46

Hanny

Dan is het volgens mij helemaal goed! Lekker gaan, ik ben nu al jaloers

Hanny

Egypte dacht ik ook aan voor december want dan is het er altijd heel lekker alleen is het nu politiek zo onrustig en word het afgeraden om erheen te gaan. Ik deze site heel handig http://www.waarschijntdezonwel.nl/naar-de-zon-in-december omdat ze per maand laten zien waar het zonnig en warm is in december maar ook voor januari, februari enz.. Wij denken daardoor nu aan Gambia. Want dat is ook niet zo duur. Iemand ervaring met een zonvakantie daarheen?

Jesse_1

Jesse_1

15-11-2013 om 16:02

Egypte

Het weer is prima in december, maar je moet wel tegen het aanklampen van Egyptenaren kunnen in de toeristische gebieden. Je kunt niet rustig over straat lopen.
En ik geloof dat alleen het gebied aan de Rode Zee niet afgeraden wordt? En dat is meer voor de zonaanbidder in een toeristische enclave. Maar ik kan het mis hebben.

Egypte

Hoi Jesse_1, je schijnt inderdaad veel lastig gevallen te worden als toerist. Vooral in de badplaatsen hoorde ik. De site van de Rijksoverheid zegt momenteel: 'De veiligheidssituatie in de gebieden aan de Afrikaanse kust van de Rode Zee en de Golf van Suez waar de hotelresorts liggen, is momenteel relatief rustig. Er zijn wel extra veiligheidsmaatregelen getroffen omdat gevaar op aanslagen blijft bestaan. Alle niet-essentiële reizen worden daarom ook naar deze gebieden afgeraden'

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.