Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Hoe om te gaan met verlies

De zoon van hele lieve vrienden van ons is vorige week op 4 jarige leeftijd overleden. Hij was erg ziek en we wisten dat het zou gaan gebeuren maar toch was het zo een harde klap. En nu weet ik niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan, mijn emoties rollen door elkaar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

29-04-2010 om 16:46

Geen receptje voor

Jammer genoeg kan ik niet vertellen 'doe maar zus en zo, dan komt het goed'. Je zal helemaal zelf moeten uitvinden wat jou helpt. Belangrijk is wel dat je het niet teveel in je eentje doet, praat, praat, praat. Het kan prettig zijn om je vast te houden aan bepaalde rituelen. Zet bijv. een mooie foto neer, steek regelmatig een kaarsje aan. Schrijf een gedicht met het jongetje in je gedachten, teken/ schilder/ klei/ zing/ dans/ huil/ schreeuw. Uit jezelf en keer terug in stilte.
En probeer vooral je gevoel vorm te geven door een goede vriendin te zijn. Je kan iets doen. Je kan de was wegwerken, eens per week koken, samen wandelen, een kopje thee maken. Je kan samen zwijgen, samen huilen, samen lachen.
Sterkte.

diddle

diddle

01-05-2010 om 11:58 Topicstarter

Dank je

Ja, praten doe ik veel met iedereen om me heen maar zeker ook met de ouders. We hebben ze op koninginne- avond mee de stad ingenomen (eerst eten bij ons thuis) niet lang maar het was even anders en weg van huis. Ze hebben hun zoontje lang dagelijks verzorgd zodat ze nu ook in een leegte komen.
In de stad merkte ik ook dat mensen soms ook niet weten wat ze tegen hen moeten zeggen en dat vond ik vooral pijnlijk want ze zijn niet veranderd alleen de situatie, zelf gaan ze daar echt super mee om.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.