Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Brink

Brink

05-05-2019 om 21:31

In 2 maand tijd oma en oom kwijt

Hallo mensen.Op 4 maart is mijn oma plotseling overleden op 75jarige leeftijd. Opzich had ik daar nog wel vrede mee. Het ergst vond ik het voor mijn oom die nog bij haar woonde.Had hier nog keer topic geplaatst over zijn huishouding dat ik hem hielp.Ik was er voor hem waar ik kon en deed regelmatig een boodschap voor hem en even stofzuigen enzo.Op koningsdag was hij 49 jaar geworden en gisteren belde mijn nicht dat mijn tante en oom hem dood in bed hebben gevonden.Hij had het erg moeilijk met het verlies van mijn oma en is altijd erg door haar verwend.Op eigen benen staan viel hem zwaar.Hij was ook nog gevallen ik was dinsdag nog bij hem en hij had zere ribben en benauwd.Er ging van alles door ons heen inwendig iets kapot,zelfdoding.Maar het blijkt net als bij oma een hartstilstand te zijn geweest.Ik ben er kapot van zag hem wekelijks en hij was het broertje van mn overleden moeder.Zij is in 2012 ook plotseling overleden(46 jaar).Donderdag was het laatste levensteken van mn oom dus hij is ergens tussen donderdag en zaterdag overleden.ik ben heel verdrietig is toch niet gek? Ga morgen gewoon weer werken enzo maar zit er wel doorheen.

Angela67

Angela67

05-05-2019 om 21:33

brink

Wat verdrietig om te lezen, ik herinner me je topic van enkele weken geleden.
Gecondoleerd. En nee het is niet gek dat je verdrietig bent. Zegt iemand dat tegen je dan? Niets van aantrekken!
gr Angela

Brink

Brink

05-05-2019 om 21:44

@Angela

Klopt was wel bezorgd om mn oom. Nee niemand zegt het hardop maar zo'n indruk krijg ik van ach het is maar een oom.Onze band is altijd al heel sterk geweest mn oma en oom waren heel gek met ons ook omdat we jong al geen ouders meer hadden enzo.En heb al weinig familie dus mis de appjes en belletjes van mn oom nu al.Hij was nog te jong en had hem nog veel geluk gegunt.

Dees

Dees

05-05-2019 om 21:49

Medisch onderzoek

Niet gek dat je je zorgen maakte en niet gek dat je nu verdrietig bent. Je twijfelde toch of hem die hulp wilde en kon bieden? Zoiets herinner ik me van het draadje.

Waar ik nu zeker wel werk van zou gaan maken is van preventief medisch onderzoek naar jou en jouw eventuele kinderen. Het zou zomaar iets genetisch kunnen zijn, wellicht kun je nagaan wat de exacte toedracht is van je ooms overlijden.

Brink

Gecondoleerd, Brink, Wat verdrietig..

Je hebt geen argumenten nodig om je verdriet te verklaren, echt niet. Je geeft om iemand en bent verdrietig wanneer je die persoon los moet laten. Het doet er niets toe wat de (bloed)band is. Laat je dat niet aanpraten. Koester de herinneringen die je hebt.
Veel sterkte.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

05-05-2019 om 22:00

Ach Brink

Wat akelig. Gecondoleerd en sterkte.

Brink

Brink

05-05-2019 om 22:06

Klopt Dees

Klopt Dees ik werk al in de huishouding en heb mijn eigen huishouding dus dat is al pittig en daardoor kon ik niet de hele huishouding van mn oom overnemen maar heb hem wel vaker geholpen keer stofzuigen en dweilen en wc schoonmaken enzo en daarnaast heb ik aangegeven als je het niet red kun je wel huishoudelijke hulp aanvragen. Nu hoeft het allemaal niet meer helaas En inderdaad broertje van mn oma heeft harstilstand gehad,mn moeder,mn oma en nu mn oom.En mn tante heeft ook al keer in het ziekenhuis gelegen met hart dus het is oppassen.De arts(en) bij mn oom hadden bevestigd dat het een acute hartstilstand was maar ik vind het nogsteeds gek zo vlak na mn oma er ging gelijk van alles door me heen.Vrijdag moest ik nog heel dicht bij hem werken en nu denk ik was ik maar even aan de deur gegaan.Had geen sleutel maar dan had hij wel of niet open gedaan.De vrijdag is een raadsel voor ons. Had hem dinsdag nog gezien en omdat hij zere ribben enzo had door de val dacht ik laat hem wel lekker even met rust komende week zie ik hem wel weer helaas nooit meer.Wil hem nog graag zien maar mn nichtje zei dat het niet kan omdat hij er niet meer heel mooi bij ligt.Denk dat hij al wel een dag was overleden.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2019 om 22:10

Ach wat tragisch

Wat verschrikkelijk voor je. De optelsom, én eerst je oma én het eerdere overlijden van je moeder én het feit dat je oom een zorgenkind was én dat hij op deze manier is gestorven.. lieve Brink, dat dit je aangrijpt is zó normaal! Je hoeft morgen op je werk ook echt niet te doen of er niets aan de hand is. Vertel het en als het toch niet lukt... wees daar eerlijk over. Sterkte.

Brink

Brink

05-05-2019 om 22:12

Anneque en Aagje

Inderdaad Anneque heb het gister pas gehoord en zo onverwachts dus dat komt wel even binnen En dinsdag had hij zo'n last van de ribben en benauwd zo zielig maar hij zei komt wel goed en dat die benauwdheid ook van de ribben kwam.Arme stakker was het met veel verdriet.En dankjewel Aagje.

Brink

Brink

05-05-2019 om 22:15

Kaaskopje

Dankjewel Kaaskopje het is ook gewoon veel.Met het verlies van oma had ik zelf vrede maar dit valt me wel echt heel zwaar.Als ik bij mn oom kwam dan kwam ik ook altijd nog beetje bij oma thuis en straks is het huis leeg en is er niks meer bizar.

Gecondoleerd.

Ach wat triest, twee mensen in korte tijd verliezen die je ze dierbaar waren. Sterkte de komende tijd.

Brink

Brink

06-05-2019 om 07:37

Wil40

Dankjewel

mirreke

mirreke

06-05-2019 om 07:51

Ach Brink...

Ik kan me je berichtjes waarin je je bezorgdheid over je oom uitsprak goed herinneren. Wat verdrietig en sneu. Ik kan goed begrijpen dat je hem nog graag een gelukkig leven had gegund. En 49 jaar is ook gewoon erg jong. (En 46 jaar van je moeder is ook erg jong!)

Over nog afscheid willen nemen. Als je dat graag wilt, kun je het misschien toch wel vragen bij de begrafenisondernemer. Het einde is voor jou nu wel heel abrupt, en het verlies van je oom betekent nu zoals je zegt ook het verlies van het huis van je oma, wat toch een beetje een vervanging van je ouderlijk huis was. Misschien is het toch wel mogelijk.
Dubbel verdriet voor jullie nu, zo snel na elkaar.

Gecondoleerd en veel sterkte!

Mijntje

Mijntje

06-05-2019 om 08:50

sterkte

Ik weet het nog. Wat ontzettend verdrietig en zo kort na elkaar. En dan ook nog het broertje van je overleden moeder, die haar nog gekend heeft..
Heel veel sterkte.

Wat hier gezegd is over medisch onderzoek zou ik zeker ter harte nemen. Op 46 en 49 jarige leeftijd sterven aan hartfalen kan iets genetisch zijn en dat is iets wat je moet weten. Voor jou en verdere familie, ook de jongste generatie. Met een 'kastje' of medicatie kan eea bij jullie worden voorkomen, mochten ze iets vinden. Bespreek dit met je huisarts, die kan je doorverwijzen. Vertel het ook aan je familie.
Heel veel sterkte, hopelijk heb je wat afleiding op je werk.

Brink

Brink

06-05-2019 om 15:58

Mirreke en Mijntje

@Mirreke...mn nichtje zei dat de man van de Dela had gezegd dat we hem beter in gedachten kunnen houden zoals hij was want ze had het nog gevraagd voor mij.Dan denk ik zal het zoveel verschil maken dat hij al eventjes overleden was toen mn oom en tante hem vonden.Blijkbaar wel. Vind het heel jammer maar neem het maar van ze aan ik zei tegen mn nichtje dat ik hem nog graag wou zien en toen zei ze dit.En inderdaad Mijntje het is wel toevallig allemaal zo met het hart.Wel iets om mee op te passen in de familie.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

06-05-2019 om 22:23

Wat naar !!

Een oom ken je vaak ongeveer even lang als je eigen vader of moeder. Met zijn heengaan verdwijnt een deel van je geschiedenis. Dat doet pijn. Helemaal nu het zo plotseling en zonder echt afscheid is. Voelt zo onwerkelijk. Veel sterkte.

Brink

Brink

07-05-2019 om 22:20

@Wilgenkatje

Inderdaad het is nog steeds niet te bevatten.Donderdag is de crematie. 2 maand geleden was mn oom er nog bij in dat zelfde crematorium en nu ligt hij daar straks.Ik kan er nog niet mee omgaan.Ik werk wel en zoek afleiding maar wat valt het zwaar.

Veel sterkte morgen

Het is veel, twee mensen zo snel na elkaar. Maar je was er zelf ook nog niet klaar mee, je had nog niet helder wat je nu wel en niet voor je oom kon doen. Het was nog niet af, als dat al ooit zo mocht zijn. En toch is morgen het onvermijdelijke afscheid. Misschien was het voor hem wel af.

Tsjor

Brink

Brink

08-05-2019 om 23:58

Dankje Tsjor

Inderdaad ik had nog genoeg voor hem willen doen.Had vandaag eigenlijk de rustigste werkdag dus dacht nog dan kan ik mn oom even helpen zeker omdat hij ook al pijn had na de val. Mijn streven was sowieso 1 keer per week naar hem toe en dat deed ik trouw. De tijd was te kort en hij heeft de kans niet gekregen alles een plekje te geven.Morgen idd de crematie en daarna moet het huis leeg gehaald worden.Zal aangeven dat ik best wil helpen maar zal super zwaar vallen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.