Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

kraamverzorgster

kraamverzorgster

14-01-2010 om 14:24

Kaartje? tekst?

ALs kraamverzorgster heb ik vorig jaar bij een gezin gewerkt waarvan het kindje na een paar dagen is opgenomen in het ziekenhuis. 3 dagen later is het kindje overleden. Zelf ben ik jaren daarvoor mijn eerste kindje verloren, deze gebeurtenis heeft er bij mij flink ingehakt. Toen de vader me belde dat het kindje overleden was heb ik aangeboden om nog een keer langs te komen om te praten. Maar op dat moment heb wilde het vooral rust, wel gezegd dat ze me altijd konden bellen. Daarna heb ik geen contact meer met ze gehad. Nu is het bijna een jaar geleden. Omdat ik het zelf er fijn vind als mensen toch nog aan de geboortedag van mijn overleden kindje denken wil ik ze graag een kaartje sturen. Wat denken jullie zouden deze mensen dat ook op prijs stellen? Zo ja wat schrijf ik op het kaartje? ik vind het erg moeilijk om wat passends te schrijven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja!

Ja, je mag ervan uitgaan dat ze het zeker op prijs stellen!
Wat je erop schrijft.... hm, je hoeft geen teksten of gedichtjes op te schrijven, je kunt ook gewoon schrijven dat je weet dat het bijna een jaar geleden is, dat je terugdenkt aan die periode, dat je aan hen denkt en graag even wil laten weten dat ze in je gedachten zijn. Gewoon je eigen woorden. Al zet je er maar neer: "Lieve mensen, ik ben jullie niet vergeten. Ik weet dat het bijna een jaar geleden is dat .... werd geboren en dat jullie zo kort daarop afscheid van hem moesten nemen. Ik denk nog vaak aan jullie terug en wens jullie sterkte omdat het verdriet en gemis groot moet zijn."
Ik doe maar wat hoor. Het is niet zo moeilijk, je kunt het niet gauw fout zeggen is mijn ervaring. Ook onbeholpen teksten heb ik altijd gewaardeerd, omdat je iets van mensen hóórt. Ik zou zeker schrijven!!

Bastet

Bastet

14-01-2010 om 19:02

Eens met geerke

Ik denk dat ze het enorm zullen waarderen.
groetjes,bastet

Kaartje is volgens mij nooit fout

een kaartje, een teken van aan iemand denken, medeleven....dat is volgens mij nooit fout.
Doen dus! Je kan hoeft er volgens mij niets diepzinnigs op te zetten. Gewoon dat je in deze moeilijke dagen van herinnering aan hun denkt en dat je hen veel sterkte wenst.

Lief trouwens dat je er aan denkt en ook iets wilt doen daarmee.

groetjes van Purk

Doen

gewoon iets eropzetten wat je precies voelt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.