Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Lieve mama....

Het is als schreeuwen in een holle ruimte,
je stem weerkaatst.
Vragen komen hard terug,
antwoorden blijven uit.
En intussen stroomt het leven
in geuren en kleuren langs je heen.
Je dobbert mee en ziet
hoe iedereen geniet en lacht en leeft.
Je schreeuwt,
maar er komt geen geluid.
Je staat midden in een vreemde wereld
die zich terugtrekt als je ernaar reikt,
en er is niemand,
niemand die je stille schreeuwen hoort...
Een reis over de toppen en diepe dalen is voltooid.
Altijd samen in gedachten, in gedachten voor altijd samen.
Iedere moeder is uniek, zij was dat heel speciaal.
Mam, een aantal dagen na je overlijden kwam bij mij het besef.. Je bent er echt niet meer. Het doet pijn, zo'n verrekte pijn nu ik me realiseer dat het echt is, en geen slechte film...
Een aantal keren wilde ik je al bellen, gewoon even babbelen zoals we zo vaak deden.
Op die momenten krijg je de keiharde confrontatie dat je er gewoon echt niet meer bent.
Moedertje, geniet aan de andere zijde van je welverdiende rust, zonder pijn en angsten..
Woensdag is je uitvaart, hij is aan jouw wensen aangepast. Onbewust heb ik alles onthouden wat je ooit in het verleden noemde, en dan graag wilde..
Mis je enorm, dikke kus je dochter.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Denaja

Een hele dikke knuffel voor jou! Wat een gemis lieve vrouw!!
Olief

Denaja

Ik heb net met kippenvel dit gedicht in de krant gelezen en nu kwam ik het hier ook weer tegen.Heel heel heel veel sterkte met dit enorme verlies.Ik wens je voor woensdag ook alle kracht toe om je door die moeilijke dag heen te slepen.

Denaja

Wat een prachtig gedicht heb je voor je moeder geschreven! En wat een gemis... ik herken het heel erg. Ook het gedicht (het lijkt ook over mijn moeder te gaan...). Zoals ik het begrijp uit het gedicht is haar sterven letterlijk een 'over het lijden heen'. Soms is dat een soort van schrale troost...
Ik wens je en je dierbaren heel veel sterkte en veel kracht!

Denaja

Je beschrijft het lijden, strijden en uiteindelijk het overlijden van je moeder...
Zo herkenbaar...
Veel sterkte voor morgen en alle dagen die nog komen gaan... Scherpe randjes slijten, pijn wordt minder, gemis echter alleen maar groter...

Mariska

Mariska

27-10-2009 om 11:40

Denaja

De dood zo definitief...
sterkte met het verlies en gemis...

Denaja

sterkte vandaag.

Petra-

Petra-

28-10-2009 om 22:47

Denaja

Met heel mijn hart hoop ik dat jullie vandaag een mooi afscheid hebben gehad?!

Denaja

Heel veel sterkte, helemaal zo vlak na alle drukte van het afscheid, ineens die stilte terwijl je hoofd en hart nog zo vol zijn..

denaja

denaja

29-10-2009 om 15:20 Topicstarter

Dank

Voor jullie medeleven, doet me erg goed.
Voel me erg rot, en zit de muziek van de afscheidsdienst de hele dag door te luisteren, bijna allemaal ooit in het verleden door haar zelf genoemd..
Vooral het nummer van Karin Bloemen met Geen kind meer beschrijft het gevoel wat er momenteel door mijn gevoel heengaat.
Verder nog zoveel vragen aan mijn moeder die ik nooit meer kan stellen.. Ze had ernstige straatvrees wat er uiteindelijk in resulteerde dat ze op haar slaapkamer leefde en niet goed voor zichzelf zorgde, iedereen buitensloot om hen te beschermen om haar niet zo te zien, en zichzelf ook verwaarloosde.
De medicijnen voor meer lucht en de speciale voeding die ze recent van de huisarts kreeg om aan te sterken, liggen nog in de verpakking... Vorige week aan de telefoon was ze heel erg open tegen me, wat ze anders nooit deed. Had ik het maar als een teken gezien, en nog iets voor haar kunnen doen.. Wellicht dat ze dan niet eenzaam was gestorven aan een hartstilstand

Lieve denaja

Wat moet ik zeggen..... ik leef met je mee. Val jezelf niet te hard dat je het telefoongesprek niet als teken hebt gezien. Misschien was het dat niet eens. Ik denk aan je xx

denaja

denaja

02-11-2009 om 10:38 Topicstarter

Mam...

Je wist van onze kinderwens voor een derde.. We dachten dat het deze maand weer niet gelukt was, dat heb ik je nog verteld.. Nu blijkt dat mijn menstruatie innesteling was, en ik wel degelijk zwanger ben. 6 weken en 1 dag zal ik dan nu zijn. Helaas heb ik nu bloedverlies... Volgens de arts kan het allemaal goedkomen omdat het oud bloed is, en ik geen krampen heb, maar als het wel fout gaat, zorg jij dan voor ons kindje?
Mis je enorm..

Jacoline29

Jacoline29

02-11-2009 om 13:37

Denaja

heftig hoor,het moet goed blijven gaan.Laat je moeder het beschermengeltje zijn voor je mini kindje.ik steek een kaars voor je op.

Oh denaja

Ik zit hier met een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen. Meid ik denk aan je (hoeveel je daar dan ook aan kunt hebben). Ik kan me heel, heel erg voorstellen dat je je moeder mist bij zoiets belangrijks. Weet je, ik ga er altijd maar vanuit dat mijn moeder alles ziet wat ik meemaak, ze heeft zoveel lijfelijk gemist.... mijn kinderen nooit gekend, enzovoort... het troost mij erg te geloven dat ze vanuit de hemel meekijkt en ziet wat wij meemaken en hoe lief mijn kindjes zijn en al die dingen.
veel liefs xxx
Geerke

denaja

denaja

04-11-2009 om 20:06 Topicstarter

Gyn geweest

Er lijkt zich een vroege zwangerschap te ontwikkelen, en mag over 2 weken terugkomen voor een nieuwe echo... Hoop zo dat dit allemaal wel goed mag gaan...
Allemaal bedankt voor het meeleven!

denaja

denaja

08-11-2009 om 17:39 Topicstarter

Kindje vandaag verloren

........

Laura 71

Laura 71

08-11-2009 om 19:23

Denaja

Wat vreselijk voor je meid, heel veel sterkte gewenst!

Laura 71

picobello

picobello

08-11-2009 om 19:35

Denaja

spijtig voor jullie, sterkte met het verwerken van jullie verlies.

Petra-

Petra-

08-11-2009 om 20:56

Denaja

voor jullie een mooie warme kaars!

Denaja

wat enorm verdrietig, juist nu je stiekempjes de zwangerschap als 'teken' van je moeder zag, of als kadootje, of als iets wonderbaarlijks naast het verdriet om het gemis..

tenminste, ik kan me voorstellen dat je er allerlei 'magische gedachten' omheen weeft (vergeef me als dat niet zo is/was)..Juist dan is het waarschijnlijk extra zwaar..

Heel veel sterkte, pas goed op jezelf!
Mien

Denaja

Wat verdrietig dat die voorzichtige hoop op een kindje nu alweer aan scherven is. Zorg goed voor elkaar, wees lief voor jezelf.

Denaja

een knuffel voor jou

elsje78

elsje78

09-11-2009 om 18:48

Denaja

Wat erg! Heb er geen woorden voor...

Ik denk aan je!

Liefs Elske

Denaja

Och meidje...

Knuffel, Vonda

denaja

denaja

17-11-2009 om 17:05 Topicstarter

Enorm bedankt

Het doet me enorm goed..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.