Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

yelle

yelle

08-01-2010 om 17:59

Moord twee jonge mensen in belgie

Moet dit hier even van me af schrijven,want hetgene er nieuwjaarsnacht gebeurde in een klein dorpje in Belgie is met geen woorden te omschrijven.Een buurman vermoord er op gruwelijke wijze zijn buurmeisje en diens vriendje.De man heeft de feiten bekend en gaf als motief dat hij het gepest en getreiter van de jongen beu was.Zijn stoppen sloegen door.
Hij bleek een rustige,vriendelijke,ietswat teruggetrokken leraar te zijn.
Zoiets is echt niet te vatten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat je dan zo getreiterd bent dat inderdaad de stoppen doorslaan - heel erg, ook voor hem want dan ben je echt de wanhoop nabij. Dat je moord als oplossing ziet.

Rembrand

Rembrand

09-01-2010 om 23:56

Geerke.

Moord door treiteren kan ik nog een heel klein beetje begrijpen, maar verkrachting ?
M.

Oef

dat wist ik niet. Overigens kan ik het niet begrijpen, kan ik het me niet voorstellen, maar ik vind het wel heel erg allemaal.

yelle

yelle

11-01-2010 om 10:39

Geen reden tot moord

Zijn motief lijkt nergens op!
Twee jonge mensen op zo'n laffe,ziekelijke wijze om het leven brengen,omdat hij zogezegd zou zijn getreiterd door de jongen,slaat nergens op.Daarom ga je nog niet meteen iemand doodschieten en in brand steken.
Als leraar die reeds jaren voor een klas staat tussen pubers,moet je toch wel wat gewoon zijn.
Het wordt allemaal duidelijk,nu ook blijkt dat hij een ander meisje uit de buurt drie jaar geleden heeft omgebracht.Toen werd zijn naam zelfs reeds vernoemd door een anonieme tip.
Een seriemoordenaar die voor niets terugdeinst blijkbaar.Wie weet wat heeft die nog allemaal op zijn kerfstok?
Ik krijg hier echt kippevel van.

Puck

Puck

11-01-2010 om 13:47

Yelle, hij hééft meer op zijn kerfstok

NEt op het journaal gehoord: hij heeft bekend in 2007 ook een moord te hebben gepleegd en de politie sluit niet uit dat er nog meer moorden op zijn naam staan. Bij de moord in 2007 is hij wel een keer als gedachte genoemd, maar "omdat hij als goede huisvader en brave tekenleraar niet het profiel van een typische moordenaar had" hebben ze er niets mee gedaan.

yelle

yelle

12-01-2010 om 12:22

Spijtig van niet gebruikte tip

Ben blij dat deze man achter slot en grendel zit.Pas nu dringt het hier tot ons door hoe dichtbij deze man woonde.Er is opluchting,maar er blijft ook een zekere vorm van tweestrijd.Hij werd eindelijk gevat,nadat er spijtig genoeg eerst nog twee slachtoffers moesten vallen.
De speurder zullen zeker en vast destijds bij de moord op dat andere meisje drie jaar geleden,hun best hebben gedaan om de dader te vinden.Toch blijft het spijtig dat men toen met de tip niets heeft gedaan.Enkel omdat hij afgeschilderd werd als een rustige,gewone,lieve en sociale man.Hij had volgens sommigen niet het profiel van een seriemoordenaar.Toch spreken ze elkaar hierin tegen,want volgens anderen zou nét zo iemand wél het profiel hebben van een seriemoordenaar.
Zijn speurders niet goed genoeg op de hoogte van zo'n profielen?Gaan ze daarom enkel af op datgene wat er in de naaste omgeving over zo iemand wordt verteld?
Als de feiten nu eens omgedraaid worden.Als men er rekening gaat mee houden met wie ze zouden kunnen te maken hebben,zelfs als blijkt dit een rustige brave huisvader te zijn.Op die manier zou men niet de persoon zelf natrekken,maar wel de feiten die voor handen liggen.Bij de moord op dat meisje drie jaar geleden kwam er een tip binnen over deze man en werd het laatste signaal van de gsm van het meisje daar in de buurt opgevangen,niet zo heel ver van zijn woonplaats.Hoeveel tips over inwoners(mogelijke verdachten) van dat dorpje zouden er toen zijn binnengekomen?Als het enkel om deze man alleen ging,dan is het toch geen toeval meer dat iemand hem in een tip vermeldt als een mogelijke dader of betrokkene?En dat net in zijn buurt de gsm aanstond?
Nou ja,misschien gaan ze in de toekomst wél alle tips grondig uitpluizen.Dit is geen verwijt naar gerecht toe,want dat zijn ook maar mensen,die niet feilloos zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.