Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

kaatje66

kaatje66

25-07-2009 om 09:04

Papa overleden

woensdag 22 juli is ons pap overleden in de leeftijd van 70 jaar. Hij is gestorven aan de vreselijke ziekte ALS. Hij lag al anderhalf jaar in het ziekenhuis en verpleeghuis. We wisten dat hij binnen 2 jaar zou sterven, alleen niet wanneer. Het komt toch altijd te vroeg. De kwaliteit van leven was er niet meer. Hij was niet meer de papa en opa die hij vroeger was, en dat had grote invloed op hem en ons. Hij is gestorven zoals hij wilde, gewoon in zijn slaap. Waar hij bang voor was om te stikken is hem bespaard gebleven. Wat zullen we hem gaan missen. Ik moet mijn week weer anders gaan indelen. GIng 3x per week met onze dochter naar (o)pa. Dit zullen we ook gaan missen. Want ondanks dat hij bijna niks meer kon had hij nog altijd aandacht voor zijn kleinkinderen. De snoep en drankvoorraad hield hij via ons mam altijd op peil. Want de kleinkinderen mochten niks tekort komen. Hij had zo toch nog een beetje de regie, ondanks dat hij niks meer kon.Hij lag 24 uur in bed aan de beademing. Het is goed zo, maar wat zullen we hem gaan missen.

groetjes kaatje(66)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

25-07-2009 om 09:15

Kaatje

Wat een gemis,wat een leegte.Veel sterkte,voor nu,en voor straks.
liefs,Bastet

Dirkje

Dirkje

25-07-2009 om 22:35

Kaatje

Sterkte met het verdriet en gemis....

Petr@

Petr@

26-07-2009 om 08:44

Kaatje

Ik heb mijn vader
niet verloren.
Daarvoor gaf hij
mij teveel.
Wat hij mij zei,
dat blijf ik horen.
Van wat ik ben,
is hij mijn deel.
Ik kom hem overal
nog tegen,
in wat ik doe,
in wat ik laat.
Hij was en blijft
voor mij een zegen,
waarvan het spoor
steeds verder gaat.

Lieve Kaatje,

gecondoleerd en heel veel sterkte...

liefs,
Petr@

Minet

Minet

26-07-2009 om 10:25

Sterkte

Wat een vreselijke ziekte is ALS toch he!
Maar mooi hoe hij toch voor zijn kleinkinderen wilde 'zorgen'!
Sterkte Kaatje!

Kaatje

ALS is zo´n rotziekte!! Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om te zien dat je papa zo achteruit ging. Gelukkig is hij gestorven zoals hij wilde, maar het blijft verdrietig!

Sterkte

tonny

tonny

26-07-2009 om 16:46

Sterkte

in deze tijd van afscheid nemen...

Tonny

Kaatje

Gecondoleerd met het verlies van je vader....
Ook al wist je dat het zou gebeuren toch is het vreemd

sterkte

Kaatje66

Gecondoleerd en sterkte. Tsjor

Loentje

Loentje

27-07-2009 om 18:09

Kaatje

Sterkte, Kaatje!

Loentje

mirreke

mirreke

28-07-2009 om 09:29

Och kaatje

Na de verschrikkelijke berichten van heli ben ik eigenlijk niet meer verder gezakt, nu lees ik je berichtje pas.
Veel steun voor jou. Wat zal hij gemist worden... en wat een rotziekte is het toch!

Kaatje

Heel veel sterkte met alles, ALS is een vreselijke ziekte. Hoe gaat het inmiddels met jou?

Piedjee.

Kaatje

Wat verdrietig... heel veel sterkte!
Een mooie kaars erbij...

Liefs, Beertje(s)

kaatje66

kaatje66

29-07-2009 om 09:31

Reactie

Met mij gaat het redelijk goed. Door de emoties vliegen mijn bloedsuikers (ik heb nl diabetes) alle kanten uit.
We hebben het goed afgesloten, maar ondanks dat gaat er toch altijd nog wel iets fout. De Dela heeft op die dag videoopnamen gemaakt. Dit kan tegenwoordig. Is leuk als herinnering en op zo'n dag gebeurt er een hoop. Dus het was leuk om later alles op dvd terug te zien. Helaas zijn ze op het crematorium vergeten het geluid aan te zetten. Dus wel beeld maar geen geluid. Zo ontzettend slordig. En het kan niet meer over. Hier balen we natuurlijk ontzettend van. De 5 kleinkinderen hebben allemaal nog iets voorgelezen aan opa en een tekening en veldboeketjes (hier hield mijn vader van)op de kist gelegd. Dit is nu niet meer te horen. Jammer.
Maar ook zijn er positieve dingen hoor. Ipv bloemen hebben de mensen geld gedoneerd in een collectebus. DIt gaat naar de ALS stichting, want onderzoek is nog steeds hart nodig voor deze rotziekte.
Mijn leven moet nou weer op de rails komen. Het laatste anderhalf jaar heeft in het teken gestaan van mijn vader. 3x per week op bezoek bij mijn vader in het verpleeghuis.
Maar dat gaat wel lukken.
groetjes Kaatje(66)

Lieve kaatje

Als ik je bericht lees spreekt het verdriet en gemis er zo uit. Wat concreet ook die weekindeling die meteen verandert, ook voor je dochter moeilijk.... ik denk aan je xxx

Mariska

Mariska

29-07-2009 om 15:58

Ook vandaag

de dag na het afscheid... de eerste dag zonder de lijfelijke aanwezigheid van Joram*... sta ik weer in de kring voor Linda, haar man en broertje Levi...

Mariska

Mariska

29-07-2009 om 16:00

Sorrie kaatje

vorig berichtje moest naar hier boven... Ik wens jou ook veel sterkte... X

Hieke

Hieke

30-07-2009 om 11:25

Kaatje

veel sterkte!

Hieke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.