Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Slaande ruzie met familie


Ik vind de houding van je man erg rigide. Het is niet alleen zijn huis. Ik begrijp dat weg moeten gaan voor je ouders misschien een stap te ver is, maar op een dag dat hij naar werk is, of sporten of zo, dan zou dat gewoon moeten kunnen zonder problemen.
Als hij vriendinnen of kennissen of andere familie van jou niet mag, verbiedt hij jou dan ook om die thuis te ontvangen 'omdat het zijn huis is'?
Hoe gaat het tussen jullie los van dit voorval en de band van je familie?
Ik vind jou chanteren met het weigeren van zorg voor jullie kind echt heel erg laag. 
Hij is vader, dat is een verantwoordelijkheid op zich. Je kunt niet zeggen 'als jij omgaat met x of y dan stop ik met zorgen voor ons kind'. Dat soort voorwaardelijkheid gaat echt veel en veel te ver in mijn ogen.

Valeria schreef op 05-11-2022 om 19:21:

[..]

Ik vind dan weer mijn partner niet vervangbaar en mijn ouders wel (emotioneel gezien). Ik zou het dan ook niet waarderen als mijn partners ouders ook nog iedere nacht tussen ons in lagen, zoals bij TO, terwijl ze haar niet eens respecteren.

Ik ben het echt met jou oneens Valeria. 
Ik vind mijn eigen partner ook ‘onvervangbaar’ hoor maar in de praktijk is hij dat natuurlijk niet. Kijk maar naar de cijfers. En hoewel scheiden verlies en rouw etc geeft gaan de meeste mensen echt weer verder na een poos en gaan vaak weer een nieuwe relatie aan. 
Van je ouders kun je emotioneel echt niet scheiden, volgens mij niemand echt goed. 
Meer afstand nemen natuurlijk wel maar juist emotioneel blijven het je ouders, al zie je ze 20 jaar niet meer. (en dat betekent niet dat het perse om positieve emoties gaat natuurlijk) 

Maar juist ook omdat ik zelf de emotionele band met partner belangrijker vind dan met ouders stel ik hogere eisen aan die band. 

Dat de relatie met ouders heel hecht was vond partner van ts voorheen geen probleem, haal ik uit de berichten. Dat hij het nu niet meer fijn vindt snap ik maar hij kan natuurlijk niet verwachten dat eea zo snel verandert voor to. 

Pinokkio schreef op 06-11-2022 om 00:50:

[..]

Ik ben het echt met jou oneens Valeria.

[...]
Meer afstand nemen natuurlijk wel maar juist emotioneel blijven het je ouders, al zie je ze 20 jaar niet meer. (en dat betekent niet dat het perse om positieve emoties gaat natuurlijk)

Ja, ik weet dat je het er niet mee eens bent, maar je doet net alsof wat jij ervaart voor iedereen geldt, en dat is niet zo. Daarom reageer ik. Toevallig ben ik in die situatie geweest, van een ouder 20 jaar niet zien, en nee hoor, die bleef emotioneel niet mijn ouder, ook niet negatief. Die werd al ver voor die 20 jaar gewoon helemaal niets.

Als je zo aan je ouders hangt, krijg je volgens mij met iedere partner problemen omdat je altijd  je ouders voorrang geeft en niet jezelf of je partner. Ik haalde juist wél uit de berichten dat de ouders van TO zich te veel bemoeiden met TO en partner. Dat gaan ze bij een eventueel volgende partner weer doen als TO deze braaf aan de kant schuift zoals zij willen. En dan begint het gewoon weer opnieuw.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.