Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Verdriet om (ex) schoonmoeder

Hoi,ik had eerder al een topic gestart ivm mijn (ex)schoonmoeder (66)die kanker heeft.De oma van mijn kinderen waar ze z’on goeie band mee hebben.Mijn kinderen zijn daar vaak geweest omdat hun vader de bezoekregeling niet na kwam en mijn schoonmoeder heeft dit dan overgenomen.Mijn kinderen zijn nu 18 en 20 maar ze hebben altijd een goed contact en band gehad met hun oma.Tijdens haar ziekteproces had ik gehoopt dat mijn ex de kinderen op de hoogte zou houden en ik had hem dat ook gevraagd maar hij heeft hen hier volledig buitengesloten.Gelukkig konden we rekenen op de zus van oma die ons geregeld op de hoogte hield.Vooral toen oma zelf geen berichtjes meer kon sturen.Gisteren was het zover,oma is opgenomen in een palliatieve zorgeenheid en gisterenavond zijn ze gestart met de sedatie.We zijn gisterenmiddag afscheid gaan nemen en ze wou ook mij nog graag zien.Ze was nog helder en de kinderen en ik hebben nog alles kunnen zeggen wat we wilden.Ik heb haar bedankt voor alles en gezegd dat ze zoveel voor ons betekend heeft.Wij zijn door heel mijn schoonfamilie,ex was er nog niet,warm ontvangen geweest en ik hebb erna ook nog lieve berichtjes gekregen van de zus van oma en mijn schoonzus.Dat ze zo blij was dat ze ons nog had gezien en geknuffeld.Ik ben heel blij met dit moment.Want ook al is het mijn ex schoonmoeder ik heb hier veel verdriet over maar door de omstandigheden heb ik het ziekteproces niet echt meegemaakt.Je blijft wat aan de zijlijn staan en niet iedereen begrijpt mijn verdriet.Maar ik ben toch zo dankbaar voor ons laatste moment.

Sterkte hiermee, natuurlijk ben je erg verdrietig over iemand die zo’n belangrijke rol heeft gespeeld in het leven van jou en je kinderen. Fijn dat jullie zo mooi afscheid hebben kunnen nemen.

Wat fijn dat jullie zo afscheid hebben kunnen nemen. Fijn voor je kinderen, maar zeker ook voor jezelf. Ze was misschien niet meer je schoonmoeder, maar nog altijd de oma van je kinderen. Sterkte voor jou en de kinderen!

Wat verdrietig Natje, maar fijn dat jullie zo warm afscheid hebben kunnen nemen van haar. Dat is heel waardevol ❤️. Hopelijk duurt het niet meer al te lang voor haar. Sterkte bij wat er nog komt. 

Heel veel sterkte Natje!!

Van een (ex)schoonmoeder kun je toch ook gewoon houden? Zeer op haar gesteld zijn, haar fijn of lief vinden.lief vinden en haar gaan missen.

Fijn dat je goed afscheid hebt kunnen nemen. En natuurlijk kun en mag je gewoon je eigen verdriet hebben. Om het verlies van een dierbaar iemand die belangrijk was voor jou en je kinderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.