Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Asa Torell

Asa Torell

25-03-2009 om 22:38

Verjaardag overleden kindje, feliciteren?

Een bekende van ons heeft bijna 2 jaar geleden zijn dochtertje verloren, een dag na de geboorte. Ik kom hem alleen heel af en toe bij het werk tegen, maar denk er wel vaak aan. Daarom dacht ik dat een kaart sturen op haar verjaardag misschien een goed idee is, en ik vroeg me af of ik dan ook zal feliciteren? Of stelt lang niet iedereen dat op prijs?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

25-03-2009 om 23:49

Moeilijk

Ik zou het wel sympathiek vindena als je mijn kindje zou noemen op de geboortedag. Ik zou het alleen wel een beetje ingetogen houden. Meer in de trant van een 'ik denk aan je... '-kaart en niet met een uitbundige felicitatiekaart. Maar dat is míjn advies, hoe zou je het zelf vinden in zo'n situatie?

Ik zou

Ik zou in elk geval een kaart sturen! Dat is zo welkom, mensen vinden het vaak geweldig dat je aan die dag gedacht hebt. Tenminste, ik wel.
Als iemand een kaart stuurt met gefeliciteerd erop, zou ik dat niet raar of erg vinden of zo. Wij eten op de geboortedag van mijn zoontje toch ook altijd taart

Bellefleur

Bellefleur

26-03-2009 om 11:54

Naam van het kindje

Ik zou er ook een 'ik denk aan je' kaart van maken. Met inderdaad de naam van het kindje er bij.

Dirkje

Dirkje

26-03-2009 om 14:16

Ik zou

er zeker aandacht aan besteden. Mooie kaart, lief briefje, naam van het dochtertje noemen en laten weten dat je aan hen denkt. Felicitatie zou ik zelf niet doen. In ieder geval niet als je niet zeker weet hoe zij de dag beleven. Als ik wel zou weten dat ze zoals Geerke taart eten op de geboortdag van hun kindje zou ik daar als buitenstaander geloof ik nog voorzichtig mee zijn. Niet omdat ik het raar of verkeerd vind (integendeel), maar meer omdat ik vind dat het het alleenrecht van de ouders is er iets feestelijks van te maken.
Groet,
Dirkje

Zelf ook iets op schrijven

Mijn oma zei altijd op de verjaardag van mijn overleden opa 'ik ben blij dat hij geboren is, dus vieren we vandaag feest'. En dat vind ik een heel mooi iets.
Ik vind dat je dus zeker wel een felicitatiekaart kunt sturen, maar alleen je naam er onder zetten is dan wel een beetje vreemd. Maar als je er dan zelf ook iets bijschrijft in de trant van 'vandaag vieren we dat X geboren is, een heel bijzonder meisje', of zoiets, dan wordt het meteen heel anders.
Het jammere van rouwkaarten vind ik dat ze zo ontzettend somber zijn. Terwijl het ook zo mooi is om op een verjaardag te benadrukken dat je blij bent dat het meisje er geweest is.
Maar het belangrijkste lijkt me toch dat je iets stuurt, dat ze weten dat je aan ze denkt. Zeker na 2 jaar is dat heel veel waard, dan zijn er vaak nog weinig mensen over die daar aan denken. Terwijl het nog maar zo kort geleden is.

Asa Torell

Asa Torell

27-03-2009 om 09:25

Dank jullie wel

Ik ga zowiezo een kaart sturen met een eigen tekst er op, geen felicitatiekaart of medelevenkaart maar gewoon een mooie kaart. Ik vroeg me dus alleen af of ik in die tekst ook nog zou feliciteren, en gezien jullie wisselende reacties doe ik dat maar niet. Ik ken ze zelf niet goed genoeg om te weten hoe ze er tegenaan kijken, alleen bij unaniem 'ja' hier had ik de gok wel gewaagd.

Jaymza

Jaymza

27-03-2009 om 11:29

Nee!

Ik zou zeker niet feliciteren! Dit kind is vrijwel meteen overleden, dus een blije dag was het zeker niet.

jaymza

ilsepilse

ilsepilse

27-03-2009 om 17:15

Kaartje sturen

ik zou idd een ingetogen kaartje sturen.
Ik zit ook te denken aan een collega van een andere afdeling die een week na het ongeluk van mijn man , haar man in een auto ongeluk heeft verloren, langs de ene kant durfde ik niet bij haar langs gaan iedereen zei jij hebt hem nog zij niet, enz maar ben toch even met haar gaan praten , wel een uur samen gezeten en gehuild. Ze vond het heel fijn dat ik het gedaan had.
Volgende week zou haar man 40 worden en zal ze de as uitstrooien in een zeiltocht (was zijn passie), ik denk er aan ook mss een kaartje te sturen ...
ilse

Asa Torell

Asa Torell

28-03-2009 om 20:47

Ja ik zou het zeker doen ilse

Een kaart sturen! Ze zal vast alle blijken van steun keihard nodig hebben op het moment stel ik me voor, het is nog zo vers...
Ik kan me je schuldgevoel en aarzeling trouwens ook goed voorstellen. Maar als ze daarom ook nog niet mag weten dat je aan haar denkt is het alleen maar erger toch?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.