Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Voor mijn kleine meid

Ze was zo blij met haar kleine nieuwe poesje die ze voor haar rapport had gehad. Na een jaar van ploeteren op de moeilijke nieuwe stof en pesten omdat ze zo'n buitenbeentje is, een echt vriendje, helemaal van haar.

Zo lief en zorgzaam als ze voor hem was, en zo wijs en grappig als haar kleine vriendje was, elke dag genoten we met zijn allen er van.

Eergisteren is een kennis op zijn hoofdje gaan staan. 2 dagen heeft hij liggen vechten voor zijn leventje, giterenmiddag ging het kaarsje uit.

hoe gaan we de barst in het hart van mijn meisje repareren? één brokje ellende is ze.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

He gat

wat akelig! Heel veel sterkte voor jullie allemaal, maar natuurlijk speciaal voor je dochter!

Ow wat erg...

Arm poesje, en arme kleine meid
knuffels voor haar hoor..dit is echt niet leuk!

pooh bear

pooh bear

17-08-2012 om 14:28

Sterkte

Jeetje wat zielig.
Wat moet dat naar voor jullie zijn. Heel veel sterkte.

judiths mama

judiths mama

17-08-2012 om 14:47

Wat naar

Voor alle partijen... Dikke knuffel voor je dochter

Och

wat si dat verdrietig en zo vervelend gegaan. Voor iedereen voelt het beroerd. Sterkte x

Oooooooooo

Zofia, ten eerste wat verdrietig dat jullie meissie zo gepest wordt!! en verder wat vreselijk en ellendig, zo'n groot verdriet..wat zul je je machteloos voelen bij zoveel verdriet!

Sterkte voor jullie allemaal!

Fiorucci

Fiorucci

17-08-2012 om 18:26

He bah

Wat onwijs naar,veel sterkte voor jullie!!

Niny

Niny

17-08-2012 om 20:13

Ach wat erg

Wat vreselijk zielig voor je dochter en voor jullie allemaal! Veel sterkte gewenst en ik brand een klein kaarsje voor dochter en kat straks.
Niny

Toke

Toke

18-08-2012 om 16:12

Hoe oud is je dochter?

wat een naar, verdrietig ongeval! Zielig voor jullie allemaal, ook voor de kennis.
Ik zou, denk ik, dit poesje een mooi zichtbaar plekje geven (mooie foto is een lijstje?), en toch heel snel op zoek gaan naar een nieuw vriendje. Die neemt de plaats niet in natuurlijk, zo zou ik het ook uitleggen, maar het verzacht het leed wel, denk ik. Wel wat afhankelijk van de leeftijd van je dochter, maar als ze niet ouder is dan 10 zou ik het zeker zo doen. Vanaf 10-11 hangt het er meer vanaf wat ze zelf wil.

zofia

zofia

18-08-2012 om 20:00 Topicstarter

Ach, wat lief!

dank jullie voor alle superlieve reacties. ondertussen zijn we weer een paar dagen verder en ziet het er weer een beetje lichter uit. onze kleine Julek heeft een mooi grafje gekregen met een prachtige tekening

zofia

zofia

18-08-2012 om 20:18 Topicstarter

Oh oh

daar ging iets fout, ik wou dus zeggen een prachtige tekening en een heleboel bloemen in het doosje waarin hij ligt.

op het grafje hebben we een oud beeldje van een engel gezet wat we nog hadden, met gebroken vleugels. onze meid legt elke keer als ze Julek mist een bloemetje bij de engel. er ligt al een hele berg.

Vandaag bij de keramiekworkshop hebben we een grafsteentje gemaakt en een beeldje van Julek.

verder hebben we precies gedaan wat Toke aanraadde: vandaag zijn we meteen een nieuw katje gaan zoeken.

het is er een geworden die helemaal nie op Julek lijkt, maar hopelijk met een leuk karakter. het is een kruising noorse boskat-turkse angora, die staan bekend om hun speelsheid, gehechtheid aan een persoon en vriendelijkheid.

de grote zus heeft de naam bedacht: Aslan,naar de sterke, dappere leeuw vn Narnia.

het korte leventje en de dood van kleine Julek is niet voor niets geweest: onze meid leert wat het betekent om iemand te verliezen van wie je houdt.

het doet pijn in je hartje, maar wij zijn er om je op te vangen en je zal, ook al duurt het een tijd, ooit met plezier en warmte en zonder pijn kunnen terugdenken aan hem.

ook al vergaat je wereldje een beetje, je leeft toch door.

die levenswijsheid is een kostbaar cadeautje van Julek voor onze meid.

En we weten weer hoe belangrijk is om je te koesteren in elkaars liefde en troost.

Dank je wel, lieve, kleine, dappere kat.

Mooi, zofiea

Ik vind het mooi hoe je het hier verwoordt! Hopelijk is het niet te abstract voor je dochter en voelt ze ook de troost.
Sterkte verder!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.