Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Tesse

Tesse

13-07-2009 om 12:28

Vraagje[10e sterfdag, wel/niet iets laten horen]

Mijn vriendin is op de tiende sterfdag van haar zoontje op vakantie (dat kon niet anders, ze zorgt altijd dat ze dan thuis is) en normaal stuur ik op deze dag altijd een kaartje. Dat gaat nu niet, maar toch wil ik haar laten weten dat ik aan haar en haar gezin denk. Is het nu stom of ongepast of juist misschien te confronterend (ik kan me zo voorstellen dat je met je vakantie wil ontspannen, aan de andere kant is het onvoorstelbaar dat vriendin deze dag niet aan haar zoontje denkt) om die dag een sms-je te sturen?
Mijn vriendin is een heel lief en positief mens, en ze zal me er niet op aankijken als ik niks laat horen, maar dat wil ik zelf niet. Ik vind alleen een sms-je eigenlijk zo stom voor zoiets. Kan dat wel, of kan ik beter wachten tot ze (ruim twee weken later) thuis is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

13-07-2009 om 12:53

Wel sms

Ik zou wel een SMS sturen. Waar het, ook met het kaartje, om gaat is dat je haar laat merken dat je op die dag aan haar denkt, dat ze niet alleen is.
Een kaartje is idd persoonlijker, maar ik denk dat in dit geval een sms een heel goed alternatief is, en dat je haar daar echt mee steunt.

mamaSarah*

mamaSarah*

13-07-2009 om 13:01

Wel sturen

Ik zou het smsje wel sturen. Vorige jaar (een jaar na het overlijden van ons ongeboren dochtertje) kreeg ik op vakantie een soortgelijk smsje van een vriendin. Ik heb het zeer gewaardeerd om te merken dat er aan je gedacht wordt (juist in de vakantieperiode).

Tesse

Tesse

13-07-2009 om 14:40

Ga ik doen!

Moet ik alleen nog even rekening houden met het tijdsverschil zodat niet midden in de nacht de telefoon begint te piepen .
Bedankt voor jullie reacties!

Hillary

Hillary

13-07-2009 om 16:12

Zeker

Zeker een sms, als het mogelijk is zelfs een sms waarin je zegt dat je even de plantjes op het grafje hebt water gegeven en een bloemetje hebt neer gezet eventueel met een mededeling van wie je nog meer bloemen hebt zien staan. Dat wil je juist zo graag weten dat er toch nog iemand bij het graf is geweest ook al ben je zelf ver weg.

Tesse

Tesse

13-07-2009 om 18:11

Hillary

Dat was precies mijn plan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.