Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

teuntje

teuntje

02-07-2016 om 11:11

Wat neem ik mee voor rouwende vriendin?

Een vriendin van mij is 1 van haar ouders verloren. Ik ga binnenkort bij haar langs en wil niet met lege handen aan komen. Wat kan ik mee nemen?

Mijntje

Mijntje

02-07-2016 om 11:17

chocola

Ik zou chocola meenemen. Maar je hoeft natuurlijk niets mee te nemen, haar steunen is al lief genoeg.

teuntje

Jij kent je vriendin het beste. Bloemetje zou ik niet doen, dan eerder iets bloeiends voor tuin of balkon. Ingelijste foto van vroeger waar jullie op staan met overleden ouder als je dat hebt? Fles rosee? Troosteten? Niks, maar beloof (en doe)haar binnenkort mee uit te nemen, bios, etentje ofzo? Zoals gezegd, jij kent je vriendin het beste, en ze is vast al blij dat je er bent met een luisterend oor en een schouder om op uit te huilen.

Kinne

Kinne

02-07-2016 om 13:22

Jezelf

Toen ik in die situatie zat was ik heel blij toen ze gewoon op de stoep stond. Gewoon praten,dat vond ik erg fijn.

En wat ik erg fijn vond, ze nam een emmer mee en hielp mij aan dingen waar ik niet aan toe was gekomen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-07-2016 om 15:45

Maakt niet uit

Het gaat om het idee. Een mooie kaart al dan niet met een bloem(stukje) of een stukje chocola.

Eigenlijk vond ik het bezoek op zich eigenlijk al genoeg.

teuntje

teuntje

02-07-2016 om 16:09

Dank

Dank jullie wel. Ik weet dat ze erg blij wordt van mijn komst. Ik heb een mooie kaars gekocht. Die neem ik mee.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-07-2016 om 17:20

Dat is prachtig!

.

Vijftiger

Vijftiger

15-07-2016 om 13:54

Ik zie dat je al wat hebt gekocht, dus mijn berichtje is mosterd na de maaltijd. Een goede vriendin heeft een paar maanden geleden haar zoon verloren. Nu ze weer een klein beetje om zich heen kan kijken hoor ik van haar dat zij het meest heeft gewaardeerd dat ik terugkwam. Gewoon steeds even een belletje of bezoekje. Eventjes contact. En dat ze haar verhaal steeds mocht vertellen. Het blijkt dat mensen toch afhaken omdat ze het te moeilijk vinden.
Ik heb daar ook regelmatig eten gebracht en de wc gepoetst en dat werd ook gewaardeerd, maar het gevoel dat ze op je kan rekenen is voor je vriendin nu het belangrijkst.

Vriendin

Het mooie van een vriendin is dat er geen 'over en uit' heerst. Met een vriendin kan je wel praten.
Grote klacht na het wegvallen is dat je kennisen na het afscheid niet meer vragen hoe het met je gaat; ' over en uit', vaak uit angst verdriet op te rakelen. Maar je zit nog zo vol met mooie herinneringen waarover je wilt praten.

Ik vind de kaars ook een mooi geschenk. Als de kaars brand, is de gever ook een beetje bij haar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.