Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Wat stuur je een lieve bekende in een hospice?

Een goede vriendin van mij heeft een schoonzus die ik via mijn vriendin al jaren (zeker 17 jaar) ken. Wij stonden bij elke verjaardag van vriendin, diens man of kinderen in de keuken te kleppen en intussen de gastvrouw te helpen met hapjes en afwas. Schoonzus en ik zijn ook op Facebook 'bevriend', maar in real life zie ik haar alleen bij mijn vriendin. Vorig jaar is ze ziek geworden en gisteren is ze opgenomen in een hospice. In de tijd dat ze ziek is heb ik haar nog een paar keer gezien (bij vriendin) en ook via Facebook chatten we af en toe. Nu is ze in de fase dat ze eigenlijk alleen mijn vriendin en haar man wil zien. Heel begrijpelijk en zeer te respecteren (ik ben ook zeker niet haar beste vriendin of zo). Eigenlijk wil ik haar graag iets sturen met een lief kaartje erbij. Maar wat? Bloemen kan ze niet hebben (allergie), lezen doet ze niet meer, eten doet ze ook niet meer. Heeft iemand een idee wat haar nog zou kunnen bekoren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

03-06-2013 om 17:51

Muziek?

misschien kun je een cd maken met muziek waar ze van houdt?

Petr@

Petr@

03-06-2013 om 21:36

Lief

maar ik vraag mij af of een mens in deze fase nog behoefte heeft aan materiële dingen...
Een kaart met een mooie tekst lijkt mij dus voldoende. Maar daar zou je evt. een lekkere bodylotion bij kunnen doen. Of een luisterboek?

Pennetje

Pennetje

03-06-2013 om 22:38 Topicstarter

Goede ideeën!

Nee, materiële dingen zijn niet echt meer nodig in haar fase. Ik wilde ook echt iets doen om haar leven nog iets te veraangenamen. Een zacht kussen of een handige drinkbeker, maar dat hebben ze in het hospice allemaal. Muziek vindt ze vast leuk, bodylotion is ook een goed idee. Ik zal aan mijn vriendin vragen of een luisterboek eventueel nog iets voor haar is, ik geloof dat ze zich niet zo goed meer kan concentreren.
En natuurlijk een lieve kaart.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.