Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Virginie

Virginie

28-10-2009 om 10:44

Wel of niet condoleren?

Ik zit met een "dilemma". Mijn vriend en ik hebben een LAT-relatie, en dan ook nog op lange afstand. Hij heeft twee grote dochters (17 en 21), waar ik het goed mee kan vinden. Zijn ex zie ik heel af en toe, maar echt contact hebben we niet, ook al wegens de grote afstand. Hij heeft mij trouwens pas leren kennen na zijn scheiding.
Nu is de vader van zijn ex terminaal ziek, en wellicht zal hij heel binnenkort overlijden. Ik ken de opa niet en heb hem ook nooit ontmoet.
Ik vraag me af wat ik nu doe als de opa komt te overlijden: stuur ik ex-vrouw van vriend een deelnemingskaart of niet?
Wat zouden jullie doen? Ik zit een beetje in dubio....
Virginie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

28-10-2009 om 11:04

Draai het eens om

Zou jij het waarderen als jouw vriend een condoleancekaart zou sturen naar jouw ex omdat de vader van je ex is overleden?
Ik denk persoonlijk dat de moeite nemen om een condoleancekaart te sturen nooit verkeerd valt.

Virginie

Virginie

28-10-2009 om 11:15

Sancy

Ja, ik zou dat idd waarderen.
Nu had ik eigenlijk ook al het idee om een condolancekaart te sturen, maar ik ben een beetje bang dat het bij zijn ex verkeerd kan vallen.
Ik heb trouwens nog getwijfeld om dit hier of in de rubriek "Relatieproblemen" te zetten. Zijn ex is nogal, euh, apart kan je wel zeggen. Om de een of andere reden neemt ze het mij ergens wel kwalijk dat ik in zijn leven ben, ook al waren ze al gescheiden toen ik mijn ex leerde kennen. Ik denk dat zij ergens toch nog niet helemaal afscheid heeft genomen van haar ex-man.
Ik vrees dat ze het dus misschien vervelend zal vinden, maar anderzijds lijkt het me prima om wél een kaart te sturen, ook al omwille van de dochters.
Nog iemand ideêën?

Nee

ik zou het niet doen tenzij je die ex ook kent.Helemaal als de verstandhouding tussen vriend en ex niet zo heel goed is.

Virginie

Virginie

28-10-2009 om 11:40

Branca

Het is niet zo dat ik ex helemaal niet ken. We zien elkaar heel af en toe wel eens, en dat is het.
Ook is de verstandhouding tussen vriend en ex niet slecht, maar tja, ze kan nogal onverwacht uit de hoek komen. Ze zijn ook niet voor niets gescheiden
Maar de voorbije zomer, toen de opa al erg ziek was, heeft de oudste dochter me nogal uitvoerig over hem verteld, dus ik vind niets doen ook zo bot.
Ik zou natuurlijk ook een kaart aan de kinderen kunnen sturen.
Hmm, ik weet het nog steeds niet....

Jo Hanna

Jo Hanna

28-10-2009 om 11:53

Voetangels en klemmen

Je schrijft: "ik zou natuurlijk ook een kaart aan de kinderen kunnen sturen." Het probleem daarmee is weer dat zij er dan zo nadrukkelijk NIET opstaat. Dat kan ook weer helemaal verkeerd vallen.
Ik zou het gewoon doen. Dan richt je je kaart heel diplomatiek aan de 'familie achternaam vrouw-achternaam kinderen' en wens je ze sterkte met het verlies van hun vader en opa. De kinderen kun je dan later op een persoonlijker manier aanspreken.
Groet, Jo Hanna

Virginie

Virginie

28-10-2009 om 12:01

Jo hanna

Ja, jouw voorstel vind ik wel een mooie oplossing.
Bijkomend is ook dat ik weet van mijn vriend, dat de verstandhouding tussen ex en haar ouders ook nooit optimaal geweest is...., maar het blijven toch je ouders, hé. Nu de opa zijn laatste dagen meemaakt, lijkt hij toch wat zachter te worden, milder, naar wat ik hoor vertellen....

Starry Night

Starry Night

28-10-2009 om 15:01

Wel doen

En het aan ex overlaten haar eigen zaakjes op een rijtje te krijgen. Dat is op geen enkele manier jouw verantwoordelijkheid of probleem namelijk.

Virginie

Virginie

28-10-2009 om 15:05

Starry night

Je hebt helemaal gelijk!

Ik zou mijn vriend een kaart laten sturen waar jouw naam bij ops

zie titel.

Het is ZIJN ex, en zo komt de kaart van HEM (en jou)..

Virginie

Virginie

28-10-2009 om 16:08

Veel ideeën

Ik zal het er morgen eens met vriend over hebben.
Sowieso is hij niet zo goed in het sturen van kaarten, ook niet voor verjaardagen ofzo (welke man wel?).
Dank voor het meedenken!
Virginie

joer

joer

28-10-2009 om 20:14

Ik ben het eens met mien*

Waarom zou je een kaart alleen met jouw naam erop willen sturen?

Inderdaad een kaart voorzien van jouw naam en die van je vriend. Jullie zijn toch een stel.

Je vriend kan een woordje schrijven maar als jij daar "beter" in bent doe jij dat toch gewoon.

Groeten JOER.

Virginie

Virginie

01-11-2009 om 18:19

Hoe het ging

Intussen is de ex-schoonvader overleden, toen mijn vriend afgelopen vrijdag hier was met zijn jongste dochter. Ik heb het er met hem over gehad, en hij zal wel een kaart sturen, en ook wel met de kinderen naar de begrafenis gaan, maar ik hou me erbuiten. Een reactie van zijn ex onlangs naar mij toe, was toch van die aard dat het ons beter lijkt dat ik niet ook mijn naam op zijn kaart zet en ook niet zelf een kaart stuur.
Bedankt voor het meedenken.

Starry Night

Starry Night

02-11-2009 om 23:30

Als...

... dat voor jullie toekomst rustiger is (en dat idee krijg ik een beetje), dan lijkt het me een wijze beslissing.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.