Vraag en Aanbod Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod

JansezonderN

JansezonderN

03-06-2020 om 14:37

Gastgezin gezocht Amsterdam voor dansleerling

Onze dochter die in augustus 17 jaar wordt is aangenomen op een dansopleiding in Amsterdam en gaat in het nieuwe schooljaar aug/sept 2020 beginnen. Het is - vanwege de afstand - onmogelijk om dagelijks op en neer te reizen. Omdat er in het begin veel op haar afkomt (verandering van school, dagelijks ritme, verhuizen en alles wat er nog meer bijkomt), vinden wij het verstandig om voor haar op zoek te gaan naar een gastgezin. Een vangnet voor haar waar ze gedurende de week kan verblijven in een eigen kamer, maar met de veiligheid van mensen waar ze terecht kan met vragen en waar ze kan eten en slapen. Het liefst zien wij mensen die zich kunnen verplaatsen in de danswereld (lange schooldagen, mogelijk zelfs af en toe in het weekend) en die vertrouwd zijn met opvang van studenten. De school bemiddeld hier niet in dus wij zijn op zoek naar tips of zelfs mensen die zich hiervoor aanbieden. Over vergoeding is uiteraard te praten, daar komen we wel uit. Eerst maar eens een veilig adres vinden. We horen het graag als er tips zijn! Dank alvast!

Tip

Ik heb indertijd mijn vraag uitgezet bij een organisatie voor pleeggezinnen. Soms willen mensen wel een kind opvangen, maar dan blijken kinderen toch dusdanig veel problemen te hebben dat het niet verantwoord is. Dat zijn dan welwillende mensen. Zo heb ik toen een goed adres gevonden voor mijn zoon van 10, balletopleiding.

Tsjor

Doenja

Doenja

03-06-2020 om 17:22

voormalig ballerina

Ik ben op die leeftijd ook aangenomen op de dansacademie en reizen was ivm de afstand ook geen optie. Destijds heb ik twee jaar ingewoond in een klooster, en dat is voor een niet praktisch gelovige zoals ik heel goed bevallen! Ik had een eigen kamer, kon mee-eten en de 'zusters' waren wereldwijze vrouwen die niet bezig waren om me van hun geloof te overtuigen maar het juist heel leuk vonden om op deze manier betrokken te blijven bij de huidige maatschappij. Heel vooruitstrevend waren ze en mijn vriendje was op een gegeven moment gewoon welkom daar. Dat was niet in Amsterdam, maar in Rotterdam overigens. Ik weet ook niet of zulke congregaties bestaan in Amsterdam, en of dit voor jullie een goede oplossing is.
Zoek je iets voor die eerste week? Of voor langer? Als het alleen gaat om de eerste week, waarom ga je dan niet die week samen met je dochter in de buurt in een b&b? Is dat een optie? Wil je dochter dat zelf ook? Of ziet ze het wel zitten om gewoon het diepe in te gaan? Bedenk goed dat bijna haar hele klas in dezelfde positie zit en al snel zal ze contacten leggen en met klasgenoten optrekken, eten en dingen uitzoeken/ontdekken.
Kijk anders of je contact kunt leggen met Het Nationale Ballet en leg daar de vraag neer of er dansers verbonden aan het gezelschap als gastgezin willen dienen? Velen wonen in de stad en kennen het wereldje goed. Ik heb nog contacten in de danswereld en ik zou de vraag daar neer kunneb leggen? Belangrijk is wel te weten of het voor de korte aanloop periode is, of voor langer. Gaat ze naar de academie, of doet ze de vooropleiding gecombineerd met HAVO?
Gefeliciteerd dat ze is aangenomen, het is een hele zware auditie weet ik en dat ze zover is gekomen is heel, heel bijzonder. (knapper dan in de ere-divisie voetballen zeg ik altijd)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.