Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vraag en Aanbod Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod

Gastgezin gezocht in Amsterdam voor onze zoon

Dag allemaal,

Wij zijn momenteel op zoek naar een gastgezin voor onze zoon, hij wordt 15jaar in september.
Hij werd toegelaten om volgend schooljaar te beginnen in de Nationale Ballet Academie in Amsterdam.
Wij zijn een Belgisch gezin en om deze reden is het noodzakelijk voor onze zoon om bij een gastgezin te verblijven. Hij zou in de vakanties en om het weekend wel naar huis komen.
Is er iemand op dit forum die onze zoon kan opvangen? Of iemand weet binnen zijn netwerk in Amsterdam?

Alvast bedankt,
Mvg,

Tom

Gefeliciteerd met de toelating. Ik zou hiervoor contact opnemen met de balletschool, die zullen toch wel vaker met dit bijltje gehakt hebben?

Gefeliciteerd met de toelating. Wij hadden indertijd eerst een adres van gastgezin gekregen via de balletschool, maar dat ging niet goed. Daarna heeft een ouder van een klasgenoot zoon tijdelijk opgevangen. Wij hebben toen contact opgenomen met een pleegzorgorganisatie. Dat was een organisatie voor de opvang van minderjarige asielzoekers (Nidos), maar het kan  ook een algemene pleegzorgorganisatie zijn. Onze insteek was: wij hebben een jongen met een vol dagprogramma die onderdak nodig heeft. We zoeken mensen die dat zouden willen bieden. Onze gedachte was dat er wellicht pleeggezinnen zijn die graag een kind willen opvangen, maar soms tegen teveel problemen rondom of met het kind aanlopen (wij hadden zelf ervaring als pleegouder en wisten dat het soms wel erg pittig kon zijn). Zo zijn we aan een adres gekomen van twee mensen in Amsterdam. Dat is uitstekend gegaan. Zoon heeft nog contact met hen, inmiddels al zo'n 25 jaar. Zoon was toen 10 jaar.

Wellicht is dat een mogelijkheid. 

Tsjor

TomClaerhout

TomClaerhout

20-02-2024 om 18:52 Topicstarter

Bedankt Tsjor! Ik bekijk deze piste ook eens. 
Tom

TomClaerhout

TomClaerhout

20-02-2024 om 18:55 Topicstarter

Dag Daglichtlamp,

De balletschool komt hier eigenlijk weinig in tussen. Daarom dat ik hier eens om raad vraag.
Tom

Kun je niet iets bereiken via een oproep op socia media die daarna gedeeld kan worden?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.