Vraag en Aanbod Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod

Anoniem

Anoniem

02-10-2016 om 21:47

Gezocht mantelzorger tegen betaling met computervaardigheden in Beek-Ubbergen

Voor mijn moeder zoek ik iemand die haar 1x per 2 weken kan helpen met praktische/administratieve zaken op de computer of Ipad.
Ze is op leeftijd en heeft hier moeite mee.
De kinderen wonen allemaal ver weg. Ze komen wel geregeld maar het werkt niet zo goed als telkens iemand anders meekijkt. Bovendien wil ze het eigenlijk zelf ook goed leren en aansturen en dat werkt beter met iemand die geen familie is.

De mantelzorger hoeft geen vrijwilliger te zijn, een bescheiden betaling is te regelen.
Wel is het handig als iemand wat levenservaring heeft (naast de internetvaardigheden) om te kunnen helpen met contacten met woningbouwvereniging, zorgverzekering, en dat soort zaken. Een puber of student lijkt me daarom niet handig.

Mijn mailadres is [email protected]

Tonny

Tonny

03-10-2016 om 15:31

ga eens langs bij het loket Welzijn

van haar gemeente. Langs die weg kun je misschien iemand vinden. Al is het best een precaire kwestie als het ook om financien zal gaan.

SWON?

Ik woon in de buurt, maar ben helaas niet zo vaardig op administratief gebied. Maar misschien zou je het SWON eens kunnen benaderen? Wellicht dat zij vrijwilligers hebben die dit graag zouden willen doen. En anders kunnen ze je wellicht doorverwijzen naar een instantie waar je met deze vragen terecht kunt.

Succes ermee!

Anoniem

Anoniem

06-10-2016 om 17:59

N@nny

Zou je mij toch kunnen mailen?
[email protected]

Anoniem

Anoniem

09-10-2016 om 15:50

Toch wat meer uitleg

Het gaat ons niet om de financiële administratie of andere administratie. Die doet één van de kinderen al voor zover ze het niet zelf kan.
Het gaat alleen om een stukje praktisch handelen in de wereld van nu.

Ik zal een voorbeeld geven wat nu speelt. Ze is al jaren ingeschreven bij de woningbouwvereniging voor een bejaardenwoning. Nu wordt het tijd om naar zo'n woning toe te gaan. Ze hoorde dat een woning vrij kwam die zij interessant vind. Dan belt ze de woningbouwvereniging maar kan ze niet uit de voeten met dat gesprek. Er wordt bovendien veel online gewerkt. Ze wil dat zelf kunnen maar het lukt niet. En zo blijft die aanmelding liggen en is de woning al vergeven.
Natuurlijk kan ze één van de kinderen vragen, maar telefonische hulp werkt niet zo goed bij haar. Eigenlijk heeft ze iemand nodig die er dan naast gaat zitten zodat ze het toch zelf kan.

Ze kan omgaan met de iPad maar ook dat gaat achteruit. Ze wil een mail sturen naar een bekende maar is vergeten hoe het moet.

Ze moet de meter opnemen van het gas. Ze weet wat de bedoeling is maar dat soort formulieren vallen niet mee op haar leeftijd.

En zo loopt ze door de week heen tegen van alles aan. En dat ergert haar enorm. Het zou handig zijn als ze dit soort dingen op kan sparen tot haar coach langs komt. En dat is dan niet één van de vier kinderen die het allemaal anders aanpakken en eerder haar keuzes beïnvloeden.

Anoniem

Ik stuur je even een mailtje

Anoniem

Anoniem

10-10-2016 om 17:23

Super! Je hebt mail terug.....

Blij met ouders online...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.