Vraag en Aanbod Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod

Laurien Witteman

Laurien Witteman

28-05-2009 om 16:36

Ik zoek een piano!

Help,

Ik zoek een piano. Op marktplaats en andere sites zijn ze soms zelfs gratis af te halen, maar ik heb er geen verstand van. Het vervoer en de plaatsing zijn al zo duur, dat ik het niet zomaar ga proberen. Ik heb namelijk al een hele slechte piano gekocht en daar zit ik nu mooi mee (gratis af te halen in Gelderland. hij is heel vals en onstembaar...).
Wie kan mij aan een piano helpen of aan een goed idee.
Groetjes,
Laurien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik heb er geen..

maar ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Kwa wens dan, ik kan niet in je portemonnee kijken.

Er wordt inderdaad verschrikkelijk veel aangeboden, maar er kan heel wat achterstallig onderhoud in zo'n beest zitten.

Wij zijn naar een goede pianozaak geweest en hebben ons uitgebreid laten voorlichten. Ik wilde namelijk een mooie aanslag en klank, uiterlijk kon me niets schelen en ik vond Yamaha te blikkerig. De conclusie was: wachten op een 2de hands notehouten duitse piano. Die kleur is namelijk niet populair en hun aanslag is het beste.

Uiteindelijk hebben we zelf weer contact opgenomen toen een exemplaar op hun site stond dat aan de eisen voldeed. Na een jaar.

Wij hebben dus toch maar gekocht bij een zaak omdat we te weinig inzicht hebben. Ik heb het zo gerationaliseerd: we betalen niet voor de piano, die kun je ook gratis ophalen ergens, maar voor de deskundigheid van het uitkiezen en voor het vakmanschap van het opknappen.

De kosten: 3500 euro. Klinkt erg veel maar als je er tien jaar met veel plezier op speelt heb je het over een paar tientjes per maand. Drie om precies te zijn.

En ja, het blijft raar dat ze gratis op internet te vinden zijn - maar zonder goede zoekneus is het onbegonnen werk. Tijd is ook geld.

Oh ja, ook nog een overweging: omdat ze tweedehands niet te slijten zijn (zie het overaanbod overal) moet je dus eigenlijk rekenen met hoe lang je erop wilt spelen, een beetje zoals de rekensom hierboven. Als dat het je waard is kun je de eventuele inruilwaarde weglaten uit je berekening, die is namelijk waarschijnlijk dicht in de buurt van de nul. Je koopt hem dus alleen voor jezelf en zeker niet als investering. Ik ken je situatie niet, maar als je nog niet zeker weet of erop gespeeld gaat worden kan die som erg lastig zijn, bijvoorbeeld als er een kind op gaat beginnen en je weet niet of het gaat beklijven. Dat maakt het natuurlijk moeilijker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.