Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

oregano

oregano

15-02-2011 om 22:19

Aangifte 2010 en kind ouder dan 12...

Ik heb even een proefaangifte ingevuld, en nu kom ik erachter dat ik zo'n 1000 euro minder terugkrijg omdat mijn dochter vorig jaar 13 is geworden. Dus die heffingskorting geldt niet meer voor mij. Ben ik nou gek? Kinderen worden toch juist duurder op de middelbare school qua wat ze allemaal nodig zijn??? Ik ben in ieder geval veel meer geld hieraan kwijt dan voordat ze 12 was en nog op de baisisschool zat.
Ik snap soms niets van ons belastingstelsel. Of ben ik de enige die dit niet wist?
Oregano

Combinatiekorting (inkomensafhankelijk) 1.859 (maximaal) Geldt voor minstverdienende partners en alleenstaande ouders (inkomen > 4.706) die de zorg hebben voor kinderen onder de 12 jaar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

16-02-2011 om 09:18

Niet om kosten kind te dekken

Het doel van de combinatiekorting was om te stimuleren dat mensen met kleine kinderen (meer) gaan werken, niet om de kosten van het kind te vergoeden.

Bij de berekening wordt ook rekening gehouden met je inkomen.

Als je minder dan 4706 euro verdiende krijg je niets
boven de 4706 euro krijg je € 775 + 3,8% x (inkomen - € 4.706), met een max van € 1.859

Je krijgt dus meer korting als je meer verdient.

Oregano:

Yep, dit had ik ook al gemerkt, scheelt bij ons ook zo'n 1000 euro. Het duurde even voordat ik erachter kwam waar t hem in zat

Ook ik had diezelfde beredenering als jij. Geen idee waarom dit juist bij 12 stopt. De kbs gaat wel ietsje omhoog, maar dat staat in geen verhouding met wat je minder krijgt via de heffingskortingen

Ach, we hebben er jaren van genoten, toch een leuk centje extra. Wat zuur dat we het nu niet meer krijgen maar ik heb dat nooit echt als een recht gezien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.