Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

🎶🎵Sinbads vrouw🎵🎶

🎶🎵Sinbads vrouw🎵🎶

07-10-2020 om 13:04

Administratie na overlijden

Wie weet hoe lang ik de administratie na het overlijden van mijn schoonvader moet bewaren?

Mijn man was bewindvoerder/mentor, en na het afleggen van de verantwoording aan de rechtbank over de laatste periode is hij ontslagen van zijn bewindvoerder/mentor schap.

De nalatenschap wordt door hem verder afgehandeld.

ElenaH

ElenaH

07-10-2020 om 13:30

7 jaar

Merel

Merel

08-10-2020 om 10:03

ik lees 5 jaar

Ik lees op de website van de rijksoverheid dat er geen verplichting is tot bewaren, maar dat je tot 5 jaar daarna een naheffing kan krijgen, dus dat het wel verstandig is om het 5 jaar te bewaren:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/inkomstenbelasting/vraag-en-antwoord/hoe-lang-moet-ik-mijn-financiele-administratie-bewaren

ElenaH

ElenaH

08-10-2020 om 10:05

Merel

Die termijn van 5 jaar geldt voor je eigen administratie, niet voor als je bewindvoerder o.i.d. bent. Dan val je onder de regelingen voor ondernemers.

Merel

Merel

08-10-2020 om 10:52

aha

Aha, weer wat geleerd, ik dacht dat als het om een particulier ging, je die regel moest bekijken. Blijkbaar dus anders bij een bewindvoerder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.