Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Advies betreft werksituatie

hoi,

Ik werk nu een aantal jaar bij dezelfde werkgever, het werk is leuk en bevalt goed. Ik ben 1.5 jaar geleden intern doorgegroeid naar een kantoorfunctie die tevens gepaard ging met een roerige periode tussen twee leidinggevende. Uiteindelijk is er 1 leidinggevende overgebleven waar ik het opzich prima mee kan vinden.

Zijn doelstelling was om een echt team te creëren, er wordt vaak door hem gezegd dat we met zijn allen een zijn en dat er geen eilandjes gevormd moeten worden. 

Van oudsher waren het twee teams echter zijn deze een aantal jaren geleden samengevoegd. Hij zelf is in principe meer betrokken bij team A, dit vanwege de aard van zijn werkzaamheden. Zelf ben ik werkzaam in team B.

Zoals eerder vermeld stuurt hij erop om er een team van te maken, waar ik zelf ook 100% achter sta.

Echter krijg ik te horen dat hij met de medewerkers van "team A" een activiteit heeft gedaan en daarna bij hem thuis een bbq heeft gehouden.

Ben ik nu gek of is dit een streep in het zand trekken? Vraag me af of ik hem ermee moet confronteren. Wellicht maak ik het te groot, echter heb ik moeite om onder iemand te werken die a zegt en b doet.

Graag jullie gedacht hierover.

Alvast bedankt,

Mvg

Peiling

Is dit correct leiderschap?

Maximaal 2 antwoorden.

16 stemmen
13%
88%

Dit is slecht leiderschap, waarbij hij overduidelijk onderscheid maakt tussen twee groepen van de mensen aan wie hij leiding geeft. Dat wringt bij de mensen die hier buiten zijn gehouden. Ik weet niet of ik er uit mezelf iets van zou zeggen maar als hij weer begint over “er één team van maken” zou ik toch fijntjes zeggen dat het dan misschien wel slim is om geen activiteiten te doen met maar een deel van dat team.

Tomt87

Tomt87

09-07-2022 om 22:42 Topicstarter

AlisonH schreef op 09-07-2022 om 22:38: