Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Advies gevraagd. Solliciteren bij mogelijk onbetrouwbaar bedrijf

Mijn man heeft al maanden geen werk. Krijgt amper reacties op sollicitatie's en nooit uitgenodigd voor een gesprek, dus erg lastig. Nu kan hij in een keer beginnen bij een bedrijf. Maar na wat gegoogled te hebben blijkt deze jongeman al best veel bedrijven gehad te hebben en daarna er weer mee gestopt te zijn/failliet geen idee. Na navraag bij iemand die we kennen en die hem kent blijkt hij bij een van die bedrijven zijn personeel niet uitbetaald te hebben. Daarbij kan iedereen dit bedrijf/deze functie beginnen en hoef je er geen papieren meer voor te hebben, wat eerst wel het geval was. Het bedrijf bestaat ongeveer een jaar. Het is wel iets wat hem echt leuk lijkt. Ik wil absoluut niet dat we in de problemen kunnen komen. Iemand enig idee of dit slim is of een idee wat te doen?

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

09-07-2021 om 22:36

Zoals jij het beschrijft zou ik het niet doen. Straks werken en geen geld. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

09-07-2021 om 22:48 Topicstarter

Dat is wel al een paar jaar geleden. Maar als je een contract hebt kan dat toch ook niet zomaar.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-07-2021 om 10:29

Theoretisch gezien niet. Maar stel je man werkt daar en het gaat weer zoals jij beschreef. Hoe gaat je man dan geld vangen als het weer failliet gaat? Ik zou bij zulke singalen echt verder kijken. Desnoods tijdelijk via uitzendbureau

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-07-2021 om 10:30

Ik zou nooit mijn handen branden er aan gezien je voorkennis. Gaat hij lekker te werk met continu het idee....krijg ik einde van de maand wel mijn geld? Levert naar mijn idee alleen stress op. 

Ik zou het niet doen!

Sammy70

Sammy70

10-07-2021 om 11:02

Kijk even naar de contractvoorwaarden. Vaak kun je er binnen de proeftijd elke dag weer vanaf. Ik zou dat zeker niet langer dan een maand zetten en bedenk: je kunt dan solliciteren vanuit een baan. Vaak geeft dat een pré. 

Daar ben je gauw genoeg achter. 
Echt veel risico loopt hij ook niet. Het is ook niet dat hij er een andere baan voor op geeft.

En via het UWV is hij verzekerd van salatisuitbetaling bij faillissement.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

10-07-2021 om 22:06 Topicstarter

Ja, daar ben ik het mee eens, als hij maar geen risico loopt.

maar wat als het bedrijf niet failliet is, maar hij betaald gewoon niet? Betaald het UWV dan ook?

Als het een branche is waar je zomaar in kan starten, waarom begint je man niet voor zichzelf?

Kleinduimpje

Kleinduimpje

11-07-2021 om 22:25 Topicstarter

Hij gaat iets anders doen in dat bedrijf. Bv je begint een schoonheidssalon en jij wordt daar de poetsvrouw.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.