Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Pat

Pat

10-08-2018 om 15:23

Alimentatie

Mijn dochter is 18 jaar , zie haar al zeker 10 jaar niet meer helaas maar betaal elke maand keurig
Nu is ze zelf bevallen van een jongen en is inwonend bij haar moeder met nieuwe man. Allebij met uitkering
Moet ik gewoon blijven betalen?
Ze is gestopt met studie
Wie o wie kan ne helpen?

Allebei

Je schrijft: ' allebei met een uitkering' Wie is dan ' allebei'?
Als je kind niet zelf in haar levensonderhoud kan voorzien wordt je geacht haar daarbij te helpen tot haar 21ste.
Het inkomen van de moeder speelt geen rol, want daar is met de alimentatieberekening al rekening mee gehouden.
Dat je haar nauwelijks ziet speelt ook geen rol, het gaat niet om jou, maar om haar levensonderhoud.
Samenwonen schijnt geen reden te zijn om alimentatie te stoppen.
Als criterium wordt genoemd dat kind zelf minimumjeugdloon verdient, dan hoef je niet meer bij te dragen in het levensonderhoud. Als vriendje en dochter bijstand voor getrouwden krijgen zouden ze samen minimumloon krijgen (minus de aftrek voor de voordeurdelerskorting). Geldt dit als ' in eigen inkomen voorzien'? Ik weet het niet.
Wat als kind niet mer studeert en niet meer werkt, uit eigen vrije wil? Tot nu toe lijkt het er niet op dat dit een reden kan zijn om de kinderalimenatie te stoppen.
Het is dus even te complex om zomaar te stoppen met betalen.
Ga even voor jezelf na:
heb je het ervoor over om naar de rechter te gaan;
hoeveel zouden de komende 3 jaar kosten;
vanaf haar 18de mag je het wel rechtstreeks op haar rekening overmaken, zou dat wat prettiger voelen;
helpt het als je bedenkt dat je zo ook een bijdrage aan je kleinkind geeft?

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.