Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

zoeker

zoeker

16-08-2010 om 11:58

Andere baan...waar te beginnen?

Hallo,

Bijna drie-en-half jaar werk ik nu in het (kleine, internationale, ICT) bedrijf van mijn man. Eerst zo'n 16 uur per week (vooral P&O), nu dagelijks onder schooltijden. Maar ik wil ergens anders gaan werken. Een moeilijke keuze, maar gezien verschillende omstandigheden warschijnlijk wel de best.
Maar waar begin ik? Ben net boven de 40, ben voor dit werk vooral thuis met de kinderen geweest, en heb een afgeronde acandemische opleiding maar daar weinig ervaring in.

Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken, hoe ik mijn cv maak, en wat de mogelijkheden zijn (en ik kan mezelf al niet best verkopen ).

Heb al een paar dagen allerlei sites afgestruind maar ik merk dat ik vooral niet weet wát ik kan (beetje dit en een beetje dat). Een netwerk ofzo heb niet, en ik krijg steeds meer het gevoel dat ik nergens voor geschikt ben (wegens gebrek aan relevante opleiding, kennis, kunde, ervaring etc).
Een budget voor een training of assesement is er niet, dus ik moet het vooral zelf uitzoeken, maar ik weet het even niet meer...
Wie heeft links, tips en suggesties?

groeten,
Zoeker

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sterre42

Sterre42

16-08-2010 om 16:17

Uitzendbureau

Waarom stap je niet naar een uitzendbureau om wat verschillende dingen te doen en dan je keuze bepalen?
Bij het uitzendbureau kunnen ze ook wat meer uitdiepen waar je goed in bent, waar je interesses liggen enzo.

Soms kun je zo ook prima in een vaste baan rollen.

Arbeidsbureau

Volgens mij CWI organiseert gratis workshops en geeft gratis begeleiding.

Het begint trouwens met zelfvertrouwen kweken. Je kunt vast veel meer dan je denkt en daar moet je wel echt voor staan. Je moet jezelf straks wel verkopen tijdens een sollicitatiegesprek.

Verder vind ik de boeken van Jack van der Minden goed.

Nasha 1st

Nasha 1st

17-08-2010 om 16:35

Eh liat

zoveel is er op CWI niet meer mogelijk hoor (heet overigens geen arbeidsbureau/CWI meer, maar UWV WERKbedrijf)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.