Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Sandra

Sandra

07-01-2019 om 04:11

Annuleringsverzekering: vergoeding bij voortijdig afbreken vakantie door ziekte

Wie heeft ervaring met het voortijdig afbreken van een vakantie door bijv ziekte (van een van de reisgenoten/gezinsleden)?

Hoe wordt de vergoeding dan opgebouwd?

Gaan dan dagen tellen vanaf het moment/de dag van (ernstige) ziekte? En worden de dagen vanaf dat moment niet als vakantie dagen gezien?

Krijgt de zieke dan vergoeding van die dagen (bijv. vergoeding van de prijs van het huisje), krijg je ook dingen vergoed als al betaalde toegang ( igv pretpark, geboekte excursies, skipas, dat soort dingen)?

En geldt dat ook voor de gezinsleden omdat de vakantiepret wel weg is en die dingen ook niet meer gedaan kunnen worden? (nb gezinsleden nog wel in huisje, zieke in ziekenhuis).

Ik ga de verzekeringsmaatschappij nog wel bellen ivm onze annuleringsverzekering maar ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen. Ik snap dat het ook nog van kleine lettertjes kan afhangen en misschien wat kan verschillen per annuleringsverzekering maar heb graag een beetje heels voor ik ze bel. Nb er zal i.v.m ziekenhuisopname geen discussie zijn over de ernstige ziekte van het gezinslid.

Sandra

Sandra

07-01-2019 om 17:17

niemand?

Niemand ervaring?

Ik had de indruk dat er toch wel vaker dingen mis gaan op vakantie. Maar gelukkig bij jullie niet/

Emmawee

Emmawee

07-01-2019 om 17:44

Nee

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt gelukkig. En volgens mij verschilt het ook nog eens erg per polis.

Verder: niet zo ongeduldig!
Niet alle vragen worden op dezelfde dag al beantwoord. Zeker niet op zo'n eerste schooldag /werkdag als vandaag.

De enige ervaring uit mijn directe omgeving is dat mijn nicht naar huis mocht vanaf wereldreis, omdat ze liever thuis wilde zijn bij haar moeder die toen chemotherapie kreeg. De terugreis werd snel geregeld en ze mocht na afloop haar reis hervatten. Dat was allemaal veel soepeler dan wij hadden durven hopen.

Hebben jullie net zo'n voorval achter de rug?

Yanea

Yanea

07-01-2019 om 19:40

eerlijk gezegd

'Ik had de indruk dat er toch wel vaker dingen mis gaan op vakantie. Maar gelukkig bij jullie niet'

Nou, we hebben wel eens ons vliegtuig gemist omdat ik de vertrektijd helemaal verkeerd in mijn hoofd had. Maar daar helpt geen verzekering tegen, dan ben je je geld kwijt en moet je gewoon zelf nieuwe tickets kopen voor een andere vlucht.

Inderdaad

Verschilt dat per verzekeringsmaatschappij en dekking die je hebt. De meeste keren dan alleen de niet genoten dagen uit. De ANWB heeft ook een luxe dekking waarbij je bij het afbreken tijdens de reis de hele reissom terug krijgt.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-01-2019 om 22:15

Polis nalezen

Je zult het in je polis na moeten lezen, of navragen bij je verzekering.
In de polis van mijn annuleringsverzekering staat dat de dagen dat de persoon in het ziekenhuis ligt vergoed worden, vanaf de dag van opname, als ongenoten reisdagen. Dus als je uit het ziekenhuis ontslagen bent wordt het niet meer vergoed, ook niet als je ellendig in je huisje ligt.
De vergoeding is voor de (verzekerde) patiënt, de meeverzekerde gezinsleden of 1 meereizende verzekerde.
Als je vroegtijdig terug gaat naar huis door ernstige ziekte wordt dat voor patiënt, familieleden en reisgenoten ook vergoed (na toestemming van de verzekering).
Ze vergoeden een evenredig deel van de reissom, dat zijn de kosten die vooraf gemaakt of geboekt zijn voor verblijf en de reis. Excursies en andere kosten vallen er niet onder, dus skipassen en pretparken ook niet.

Kun je hier wat mee?
Veel beterschap voor de zieke!

Sas

Sas

07-01-2019 om 23:07

Het gaat niet over de annuleringsverzekering

wel over de reisverzekering.
Ik ben ooit tussentijds terug gegaan naar huis ivm het overlijden van de vader van mijn vriend, Die reis is betaald door de verzekering en de terugreis ook (om de reis af te maken, het ging om een reis van meerdere maanden)
We waren gezamenlijk verzekerd en voor allebei werden de kosten betaald.

Geen ervaring met betaalde kosten voor gebeurtenissen die nog moesten komen.

Hanne.

Hanne.

07-01-2019 om 23:52

Reisverzekering

Wij kregen na een ski ongeval alleen voor de brokkenpiloot de kosten van ski huur, skipas en de niet genoten vakantiedagen (hoofdelijk omgeslagen deel vd huur appartement) terug.

Voor de rest van het reisgezelschap (gezinsleden noch niet gezinsleden) werd niets vergoed.

clowntje

clowntje

08-01-2019 om 08:40

een keer

ik ben een keer ziek geworden op een zonvakantie en heb een nacht in het ziekenhuis doorgebracht. We hoefden niet eerder naar huis, maar de vakantie was ook niet meer wat het was (mocht bijvoorbeeld niet in de zon). Ik heb ongeveer de helft van mijn vakantie teruggekregen, via de annuleringsverzekering. Dit bedrag gold voor de gemiste vakantiedagen, maar bijvoorbeeld ook voor taxikosten die ik had gemaakt om naar het ziekenhuis te gaan. Ik had helemaal niets verwacht, dus het was een welkome verrassing na een niet zo leuke vakantie. De vakantie was geboekt via een reisbureau en die hebben ook alles geregeld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.