Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Stina

Stina

06-03-2020 om 14:35

Auto uit elkaar gesleuteld en krijg deze niet terug van monteur.

Bij een autoreparatiebedrijf ZZP'er heeft mijn man zijn bijna oldtimer gebracht.
Deze man heeft deze auto in heel veel onderdelen uit elkaar gesleuteld.
Nu blijkt dat deze man zijn hoofd net boven water kan houden en dus kleine klussen moet doen om rond te komen. En dus geen tijd heeft om mijn man zijn bijna oldtimer te repareren en in elkaar te zetten. Dus staan de auto er al meer dan een jaar. Mijn man zegt dat hij de enige is die deze manier en deze auto kan repareren.

Willen jullie mee denken?
Hoe krijgen mijn man zijn auto terug?
Als deze man failliet gaat, gaat mijn man zijn auto mee vervallen in het faillisement?

Wil hij dat wel?

"Hoe krijgen mijn man zijn auto terug?"
Jouw man zegt "dat hij de enige is die deze manier en deze auto kan repareren"
Kortom: jouw man wil zijn auto niet terug totdat deze man hem gemaakt heeft.

Ik denk dat jullie die auto niet meer zien trouwens.
De onderdelen zullen allicht in andere auto's verdwijnen.

Laat los.

Driewieler

Driewieler

08-03-2020 om 11:52

ophalen

Ik zou er geen enkel vertrouwen in hebben dat dit ooit nog goed komt.
Ik zou een aanhanger huren en alle onderdelen dan maar gaan ophalen, mits je natuurlijk plek hebt om de boel zelf op te slaan en er serieus rekening mee houdend dat niet alle onderdelen er nog zijn.
Dit afhankelijk van hoe bijzonder de auto is, maar aangezien je man aangeeft dat niemand anders dit kan repareren, neem ik aan dat het iets bijzonders is.
Dan heb je dus een auto in onderdelen, mogelijk kun je toch iemand vinden die daar weer een auto van kan maken en anders kun je misschien de onderdelen verkopen. Nu heb je niks.

Als hij failliet gaat is het nog steeds jouw auto, maar het is wel gedoe om hem terug te krijgen en als hij in onderdelen uit elkaar ligt, lijkt het me een stuk lastiger om alle onderdelen terug te krijgen dan een complete auto op jouw naam.
Ik kwam dit tegen op internet:
https://www.plusonline.nl/financieel-experts/dealer-failliet-auto-kwijt

Zelf hebben we een "auto" waarvan er nog 88 in Nederland op kenteken staan, hoeveel er daar daadwerkelijk nog van in rijdende staat zijn is nog maar de vraag, je kunt hem dus niet zomaar vervangen. Daarbij ben ik ook heel erg aan het wagentje gehecht en zou ik het vreselijk vinden als we hem kwijt zouden raken, dus daar zou ik best wat moeite voor doen.

Ik ben wel razend benieuwd naar de auto van je man, want ik kan me bijna niet voorstellen dat er maar 1 persoon is die de auto kan repareren. Zijn er geen clubs van mensen met dit soort auto, of een Facebook groep ofzo, waar mensen advies kunnen geven?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.