Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Teuntje

Teuntje

29-06-2018 om 08:55

Auto verzekering voor 1 dag

Schijnt te kunnen, en wel zo veilig als je een niet-allrisks verzekerde auto van iemand leent voor een dagje.
Ik heb zelf clixx gevonden. Zijn er hier ervaringen mee? Of tips voor andere maatschappijen die dat goed en betrouwbaar (geen gezeur bij schade) doen?

Triva

Triva

29-06-2018 om 09:07

en hoe werkt dat

met noclaim dan?

Ik denk dat het verstandig is om eerst te bekijken of het niet op de verzekering die al op die auto zit kan. Twee verzekeringen op 1 auto en een eventueel noclaimgebeuren lijkt mij erg ingewikkeld.

Onnodig en duur

Ik denk dat zo’n verzekering geen zin heeft, want de auto is al verzekerd (zie clausules; verzekering keert niet uit als er dubbel verzekerd is)
Verzekeren voor een dag is zinnig in bijvoorbeeld Engeland, waar de verzekering op de auto vaak een verzekering op de persoon -op naam dus- is.
Als je zelf een aansprakelijkheidsverzekering hebt (en dat is alle dagen verstandig) dan kan die worden gebruikt voor eventuele schade die door jouw schuld wordt toegebracht.

V@@s

V@@s

29-06-2018 om 09:25

clixx

Goed naar de voorwaarden van clixx kijken. Het dekt nadrukkelijk alleen schade die niet door de bestaande autoverzekering wordt gedekt en een bedrag ter compensatie van de verloren no claim. Hier wordt hij wel eens afgesloten door iemand die mijn auto leent.

Mijn indruk is dat het gedekte bedrag niet genoeg is om daadwerkelijk de extra kosten te dekken als je omhoog gaat in premie.

Teuntje

Teuntje

29-06-2018 om 11:08

(On)nodig

of niet, dat is een persoonlijke afweging zoals met alle verzekeringen. De eigenaar heeft de auto alleen WA verzekerd omdat evt. zelf gemaakte schade zelf betaald kan worden, tot aan vervangingswaarde toe. Is een afweging om het zo te doen.
De lener heeft die financiële ruimte niet zomaar. Zelf gemaakte schade (en dat loopt bij een auto al snel in de duizenden) trekt die niet zomaar uit de achterzak. De kans is niet groot dat het moet, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Dan kun je voor een luttel bedrag van die 1-dag all-risks verzekering een hoop ellende besparen.
Triva, de no-claim verhoging kun je meeverzekeren. Blijkbaar niet volledig zoals V@@s vermeldt, maar het kan daardoor wel een stuk beter behapbaar worden.
V@@s, weet je of jouw lener ook bij Clixx afsluit of doet die dan bij een ander en wie dan?

V@@s

V@@s

29-06-2018 om 11:09

die sluit bij clixx af

vond het heel netjes van hem. Leen mijn auto wel vaker uit, maar hij was de eerste die ook daadwerkelijk de auto verzekerde.

Teuntje

Teuntje

29-06-2018 om 12:40

dank je V@@S

Of je de leenauto voor ook eigen gemaakte schade wilt verzekeren als de eigenaar dat alleen WA heeft gedaan, hangt natuurlijk af van je eigen inschatting en geldelijke draagkracht. Mij lijkt het i.h.a. wel wijs.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.