Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Avondklok als juridisch steekspel


Natuurlijk hebben mijn kinderen ook last van de beperkingen. Niet volledig naar school, niet sporten, niet met vrienden samenkomen, gesloten winkels,  het valt allemaal niet mee en daar wordt ook over geklaagd. En terecht. Maar stiekem zijn ze toch ook wel blij dat die kopjes thee bij opa en oma met de hele familie niet meer kunnen. 

Alleen maar focussen op wat niet kan maakt dat je zo negatief in het leven staat en maakt deze zware tijd nog zwaarder.

Een andere grondhouding aan nemen in de trant van mijn glas is nog half vol in plaats van mijn glas is half leeg maakt het wat lichter. 

Misschien is de last beter te dragen door blij te zijn met wat wel kan en uit te kijken naar het komende weekend waarin het zodanig mooi weer wordt dat de sportclub buiten iets kan organiseren waardoor de teams op afstand toch een keer samen kunnen komen.

 "Alleen maar focussen op wat niet kan maakt dat je zo negatief in het leven staat en maakt deze zware tijd nog zwaarder."

Wauw wat een mooie levensles. Bedankt Haaknaald. Jij snapt tenminste hoe je hiermee om moet gaan. En wij domme dolende zielen ons maar de hele tijd focussen op wat niet kan, met onze halflege glazen. Een andere grondhouding is gewoon wat er nodig is. 

Maar vraag dan ook niet aan mensen wat ze het probleem vinden, want sommige mensen gaan daar dan antwoord op geven waarin juist de problemen benoemen.

Ali

Ali

17-02-2021 om 16:08

Haaknaald schreef op 17-02-2021 om 15:40:

Natuurlijk hebben mijn kinderen ook last van de beperkingen. Niet volledig naar school, niet sporten, niet met vrienden samenkomen, gesloten winkels, het valt allemaal niet mee en daar wordt ook over geklaagd. En terecht. Maar stiekem zijn ze toch ook wel blij dat die kopjes thee bij opa en oma met de hele familie niet meer kunnen.

Alleen maar focussen op wat niet kan maakt dat je zo negatief in het leven staat en maakt deze zware tijd nog zwaarder.

Een andere grondhouding aan nemen in de trant van mijn glas is nog half vol in plaats van mijn glas is half leeg maakt het wat lichter.

Misschien is de last beter te dragen door blij te zijn met wat wel kan en uit te kijken naar het komende weekend waarin het zodanig mooi weer wordt dat de sportclub buiten iets kan organiseren waardoor de teams op afstand toch een keer samen kunnen komen.

Als ik dit soort teksten wil lezen, dan neem ik wel een abonnement op de Flow.

Ja, goh. Wat een goed plan Haaknaald. Ik ga zo tegen mijn zoon zeggen dat hij vooral moet denken aan alles wat hij nog wel kan. Dan wordt hij vast weer vrolijk en weer zichzelf. 

Denk je nou echt dat wij als ouders niet ons best doen om hem het licht aan een eind van de tunnel te laten zien? Maar hij is somber en ziet het af en toe niet meer zitten. 

Niet alle kinderen gaan er op dezelfde manier mee om. Mijn andere kinderen zijn als die van jou. Ze balen wel eens maar verder trekken zij zich er niet zoveel van aan. Mijn oudste vindt het wel allemaal rampzalig en wil hier zo graag uit komen en weer ergens naar uit kunnen kijken.

Helaas is mijn zoon niet de enige die er somber van wordt. Er zijn inmiddels heel veel jongeren die in de knoop zijn geraakt door de huidige omstandigheden. 

AnneJ schreef op 17-02-2021 om 11:15:

Wel duidelijk dat de regering juridisch 'prutswerk' heeft geleverd. Daar casht van der Staaij nu mee. Die heeft zich daar terecht voor opgeworpen om dat ook goed af te timmeren. Duidelijk dat de juristen ook niet de overhand hebben in het kabinet.

Wat ik persoonlijk veel vervelender vind, is dat Wilders hiermee zetels wint. 

Haaknaald schreef op 17-02-2021 om 15:40:

Natuurlijk hebben mijn kinderen ook last van de beperkingen. Niet volledig naar school, niet sporten, niet met vrienden samenkomen, gesloten winkels, het valt allemaal niet mee en daar wordt ook over geklaagd. En terecht. Maar stiekem zijn ze toch ook wel blij dat die kopjes thee bij opa en oma met de hele familie niet meer kunnen.

Alleen maar focussen op wat niet kan maakt dat je zo negatief in het leven staat en maakt deze zware tijd nog zwaarder.

Een andere grondhouding aan nemen in de trant van mijn glas is nog half vol in plaats van mijn glas is half leeg maakt het wat lichter.

Misschien is de last beter te dragen door blij te zijn met wat wel kan en uit te kijken naar het komende weekend waarin het zodanig mooi weer wordt dat de sportclub buiten iets kan organiseren waardoor de teams op afstand toch een keer samen kunnen komen.

Echt  hoor Haaknaald, het wordt nu vervelend..... Heel fijn dat het zo goed met je kinderen gaan, en dat het allemaal wel meevalt   voor ze, en dat ze sterk en stabiel in het leven staan,  dat ze zo verstandig zijn en dat ze blij zijn dat ze geen kopje thee bij opa en oma hoeven te drinken.....  enz enz enz. Helaas is het leven  voor jongeren  vaak al heel moeilijk en  nu dus dramatisch. En mijn kind is dolblij dat ze wél naar oma kan, omdat oma de band met haar belangrijker vindt dan het risico op corona.....en  vooral!!! om kind nog IETS te kunnen  bieden.  Dus tja...

Dat vraag ik me oprecht af, Meike. Zou het niet eerder zo zijn dat de mensen die straks op Wilders stemmen degenen zijn die vorige week ook al op Wilders zouden hebben gestemd? Zou er iemand zijn die vorige week nog op de VVD zou hebben willen stemmen en nu naar aanleiding van deze uitspraak ineens besluit dat Wilders een betere optie is?

Nou ja, daar heeft De Hond vast wel een idee over, als die zich weer eens op zijn core business concentreert ipv op aerosolen .

Groeten,

Temet

bieb1963 schreef op 17-02-2021 om 16:44:

[..]

Echt hoor Haaknaald, het wordt nu vervelend..... Heel fijn dat het zo goed met je kinderen gaan, en dat het allemaal wel meevalt voor ze, en dat ze sterk en stabiel in het leven staan, dat ze zo verstandig zijn en dat ze blij zijn dat ze geen kopje thee bij opa en oma hoeven te drinken..... enz enz enz. Helaas is het leven voor jongeren vaak al heel moeilijk en nu dus dramatisch. En mijn kind is dolblij dat ze wél naar oma kan, omdat oma de band met haar belangrijker vindt dan het risico op corona.....en vooral!!! om kind nog IETS te kunnen bieden. Dus tja...

Die positieve grondhouding heb ik hier op OO aangeleerd gekregen als ik weer eens in een negatieve bui en zeurtopic had geopend.  Onder mijn eerste Nick. Dan moest ik zien dat het glas halfvol was ipv half leeg. Meestal plakte Rode Krullenbol dan een een "leuk" liedje. 

Dat doe ik nu ook maar: link plakken lukt niet op de telefoon

Zucht*Ik heb een heel zwaar levenEcht heel zwaarAlles is voor mij ontzettend moeilijkIk heb echt een heel zwaar levenNee maar echt waarHet leven is voor mij gewoon ontzettend zwaarBij mij gaat nooit eens iets vanzelfDaarom ben ik vaak zo moeHeel veel dingen zijn zo moeilijkDat ik ze gewoon niet doeEn doe ik wel een keertje ietsWordt het heel vaak niet gewaardeerdEn daardoor gaan veel andere dingenAutomatisch ook verkeerdIk kan vaak ergens niet mee helpenWant dan heb ik ergens pijnNou, dat vind ik zelf ook heel vervelendDat ik er dan niet bij kan zijnIk sta natuurlijk ook veel lieverAltijd voor de mensen klaarMaarja ze moeten maar begrijpenMijn bestaan is heel erg zwaarIk heb een heel zwaar levenEcht heel zwaarMoeilijk moeilijk moeilijk…

Maar goed als ik vervelend wordt stop ik wel met posten. 

Fijn voor jou Haaknaald. Wees blij met jouw zegeningen  zou ik zeggen.

Haaknaald schreef op 17-02-2021 om 17:07:

Maar goed als ik vervelend wordt stop ik wel met posten.

Positieve input is altijd welkom. Maar er is een verschil tussen positieve input en 'ik vind het prima dus jij mag ook niet zeuren'. Ja, er zijn nog steeds dingen mogelijk. Ik kan nog steeds paardrijden, bijvoorbeeld, waar ik van geniet. En ik heb mijn baan (=inkomen) nog, dus dat is fijn! Maar ondanks dat is het óók zwaar. En daar mag echt wel ruimte voor zijn zonder te moeten verantwoorden of ik al mijn zegeningen wel heb geteld.

Nou vertel, Haaknaald. Mijn zoon van 18 stelt zich blijkbaar aan. Hij moet het positiever inzien. O.k. hoe ga ik hem dat duidelijk maken als hij weer eens heel somber en verdrietig is en het niet meer ziet zitten en vraagt wanneer er nou eindelijk weer eens iets mag.

Wat moet ik dan zeggen?. Joh, niet zo sip. Er is een leuke voetbalwedstrijd op tv en morgen heb je weer gezellig online college? Of joh, morgen spreek je met die of die af en dan kunnen jullie lekker in de tuin wat gaan sporten. Hier heb je een lekker kopje thee. 

wel sneu voor hem dat zijn 11 jarige broer nu wel naar school mag en al maanden gewoon wel naar voetbaltrainen mag gaan en hij  niet maar die duwen wij de deur uit en daar hebben wij het gewoon niet over dan ziet hij dat verschil vast ook niet. 

Ik weet echt niet zo goed wat ik dan volgens jou zou moeten doen om een zeer sombere 18 jarige weer op te peppen en weer het licht te laten zien. En wij doen echt wel ons best thuis. 

Leen13

Leen13

17-02-2021 om 17:38 Topicstarter

Dat is me toch te lange tenen. Haaknaald maakt een positieve opmerking of stelt een geinteresseerde vraag en daar wordt de rest dan acuut sacherijnig van of verdenkt haar van arrogantie of zo iets? Kom op zeg.

Sacherijnig worden mag maar richt je op het virus en de ellendige omstandigheden als je wil mopperen niet op medeforummers die ook maar hun best doen om bij te dragen. De bal, niet de man dus.

AnneJ. Wellicht maar als er gevraagd wordt of er dan echt mensen zijn die last hebben van de avondklok want wat die je dan buiten en je reageert daarop met een persoonlijk verhaal (eentje waarvan wij als ouders echt verdrietig worden) dan is het heel bot om als reactie te krijgen dat je het dan maar positiever in moet zien. Dat is flauw en doet teniet aan al die mensen die echt last van de corona maatregelen hebben. 

Dat betekent overigens niet dat wij ons er niet aan houden of het theoretisch niet begrijpen (hoewel ik de avondklok wel heel lastig vind om daar het nut van in te zien). En zonder avondklok wordt er door niemand hier in huis ergens gefeest maar dat betekent niet dat er niet 1 iemand in huis is die heeeeeeeeel graag af en 's avonds weg wil gaan of iemand wil uitnodigen (en dan niet tot half 5 's morgens)

Er wordt nu een spoedwet geregeld om te voorkomen dat de ineens essentiële avondklok blijft bestaan terwijl die vorige week volgens de wetenschappers weinig nut had. Ik vind het bijzonder.  

Ali

Ali

17-02-2021 om 18:47

AnneJ schreef op 17-02-2021 om 17:38:

Dat is me toch te lange tenen. Haaknaald maakt een positieve opmerking of stelt een geinteresseerde vraag en daar wordt de rest dan acuut sacherijnig van of verdenkt haar van arrogantie of zo iets? Kom op zeg.

Sacherijnig worden mag maar richt je op het virus en de ellendige omstandigheden als je wil mopperen niet op medeforummers die ook maar hun best doen om bij te dragen. De bal, niet de man dus.

Het was geen geïnteresseerde vraag en ook geen positieve opmerking. Dat bleek al snel toen ze reageerde met alles wat er zo goed gaat bij haar, en dat ze het allemaal niet begrijpt. Ze hoeft het niet te begrijpen, maar kan het gewoon aannemen.

Haar doel is zenden van haar waarheid, zonder inlevingsvermogen of erkenning dat het bij anderen anders is. En vervolgens ook nog ongevraagd advies geven op het niveautje tegeltjeswijsheid.

Ongewenste zendingsdrang, ik hou er niet van. De dominee uithangen.

Is niet op de man, ik reageer op haar inhoud.

Ali schreef op 17-02-2021 om 18:47:

[..]

Het was geen geïnteresseerde vraag en ook geen positieve opmerking. Dat bleek al snel toen ze reageerde met alles wat er zo goed gaat bij haar, en dat ze het allemaal niet begrijpt. Ze hoeft het niet te begrijpen, maar kan het gewoon aannemen.

Haar doel is zenden van haar waarheid, zonder inlevingsvermogen of erkenning dat het bij anderen anders is. En vervolgens ook nog ongevraagd advies geven op het niveautje tegeltjeswijsheid.

Ongewenste zendingsdrang, ik hou er niet van. De dominee uithangen.

Is niet op de man, ik reageer op haar inhoud.

precies! En dan die tekst van het liedje van Brigitte Kaandorp.. hoe denigrerend kunin je zijn.... Top liedje in een cabaret, maar.volkomen misplaatst in deze discussie....

ze heeft de boodschap duidelijk niet begrepen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.