Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Werknemer

Werknemer

13-11-2011 om 21:43

Bang voor mijn nieuwe baan.....

Afgelopen week heb ik, tot mijn grote vreugde, mijn nieuwe arbeidscontract mogen tekenen. Maar ik ben bang, niet voor de nieuwe collega's en niet voor de werkzaamheden. Maar bang om te mislukken. De afgelopen jaren heb ik steeds gewerkt via tijdelijke contracten, in de hoop dat daar wat moois achteraan volgde. Helaas is dat steeds niet gebeurd, waardoor ik (denk ik) erg onzeker ben geworden. Volgende week ga ik beginnen, maar ik weet niet hoe ik de tussenliggende week door moet komen. Wie heeft er tips voor mij? Ik hoor het graag.....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Straks zien ze dat ik het niet kan

en dat 100 keer per dag zeker in je hoofd ?

zo herkenbaar. maar weet je, je mag dat best zo voelen, erken het, ja ik ben onzeker, ja ik ben bang te falen eerder is er ook wel eens iets mislukt (wat vast niet altijd aan jou lag !!).

maar je hebt verdorie wel lekker die baan gekregen, dus iets kan je in ieder geval er is vertrouwen.

lekker deze week dan maar die riedel afdraaien in je hoofd, het erkennen en dan volgende week ga je gewoon beginnen, met al je talenten, kennis, ervaring en daar horen ook de missers bij, daar leer je nog het meest van (tenminste in mijn leven

komt goed !

+ Brunette +

+ Brunette +

13-11-2011 om 23:26

Blijf positief.

Slecht voor je zelfvertrouwen, al dat tijdelijke werk met misschien wel uitzicht op vaste dienst en dat het dan niet door gaat. Maar je moet maar denken: zouden ze bij dit nieuwe bedrijf zo stom zijn om uit alle cv's nou net eentje te pikken van iemand die het eigenlijk helemaal niet kan? Als het verdacht zou zijn dat je nooit ergens een vast contract hebt gekregen, hadden ze je daar tijdens het sollicitatiegesprek vast wel vragen over gesteld. En als ze dat inderdaad gedaan hebben, vonden ze je antwoorden daarop niet ontmoedigend. Kortom: je kunt deze baan gewoon aan.

Toke

Toke

13-11-2011 om 23:31

Zelfvertrouwen

heel herkenbaar hoor, jouw gevoel. Je moet er even doorheen. Niet alleen komende week, maar ook die eerste weken in je nieuwe baan. Dus wat je nodig hebt zijn dingen die je zelfvertrouwen een extra impuls geven. Kapper? Nieuwe laarzen? Of een yogasessie als dat meer jouw stijl is? Succes!

Werknemer

Werknemer

14-11-2011 om 10:23

Bedankt!

Bedankt voor de peptalk! Natuurlijk reken ik mezelf ook wel enigszins aan dat ik bij die vorige banen geen vervolgcontract kreeg. Bij de laatste baan werd er gezegd dat ik prima voldeed, maar dat ze me er geen type voor vonden om bij die organisatie op een vast contract te werken. Zelf zag ik dat heel anders, ik deed mijn werk prima en kon goed opschieten met de naaste collega's. Gelukkig heb ik voor deze nieuwe baan een jaarcontract mogen tekenen (wederom met optie op vast) dus ik ben in ieder geval het komend jaar verzekerd van een baan. Poeh, moeilijk hoor om over die onzekerheid heen te stappen. Ik vind het wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

Guinevere

Guinevere

14-11-2011 om 21:05

Je kunt niet gelijk perfect zijn

Ik denk dat je niet kunt verwachten dat je alles op je nieuwe werkplek direct perfect uitvoert. Gun jezelf de tijd om alles te leren, stel veel vragen. Maak duidelijk dat je leergierig bent maar dat er nog veel zaken verkend/ontdekt moeten worden in je nieuwe baan. En wees jezelf, je bent ook als jezelf aangenomen.

Inge M

Inge M

15-11-2011 om 21:25

Hoe is de start gegaan?

Zo in je nieuwe baan?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.