Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Bankrekening opzeggen

Ik heb een lopende rekening bij de SNS bank in Nederland, maar wil deze graag stoppen. Hoe doe ik dat het best? Kan ik gewoon naar de bank gaan en mijn geld vragen of storten zij dit naar mijn rekening in Belgiƫ. Ik heb reeds getracht dit te doen, maar de bank deed moeilijk... Ik had nochtans alle formulieren ingevuld...
Alvast bedankt, Linda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

24-11-2009 om 13:57

Wat ik doe

is eerst alle tegoeden naar de gewenste rekening overmaken zodat dat allemaal op 0 staat. Of dus eventuele tekorten aanvullen.

Vervolgens een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar het adres in de algemene voorwaarden over de opzegging per datum x.

als er nog automatische betalingen aan gekoppeld zijn of creditcards bv wordt het een ander verhaal. Dan moeten die eerst geregeld worden. En daarna opzeggen.

Siena

Siena

24-11-2009 om 20:18

Misschien

is het handiger om een brief naar de bank te sturen (met een kopie van je identiteitsbewijs) waarin je ze vraagt om de rekening op te heffen en alle tegoeden naar je andere rekening (nummer opgeven) te boeken. Dan blijf je niet met een rekening zitten waar nog zeven cent naderhand bijgeboekte rente opstaat of zoiets en die daarom niet opgeheven kan worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.