Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Desiree

Desiree

13-11-2014 om 16:27

Basisschool en werken

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik zit met het volgende.

Momenteel werk ik 3 dagen per week (ma, woe en do). Totaal 24 uur per week.

Ik ben al aan het nadenken over mijn werkdagen als mijn zoontje naar school zou gaan. De schooltijden zijn van 08.30 - 15.15 en op woensdag van 08.30 - 12.15. Ik wil mijn zoontje toch wel heel erg graag zelf brengen en halen (mijn vriend kan dit niet altijd doen i.v.m. onregelmatige diensten). Maar dan zou betekenen dat ik mijn uren over 4 dagen zou moeten verdelen (werken op ma, di, do vr). Dus dan zou ik een dag meer gaan werken, maar heb dan wel kortere dagen. Of ik blijf gewoon lekker 3 dagen werken en hij gaat naar de BSO en de overige 2 dagen haal ik hem dan zelf van school.

Kunnen jullie mij helpen met het maken van een keuze? Is het wel goed voor zon kleintje om rond half 8 eerst naar de BSO te gaan, vervolgens tot 15.15 naar school en om daarna tot 18.00 weer naar de BSO te gaan. Dit zal trouwens dan wel maar 1 keer gebeuren in de week gebeuren. De maandag regelt mijn moeder alles en op donderdag heeft mijn vriend een vaste roostervrije dag. Ik hoop dat jullie het nog snappen haha.

Groetjes Desiree


Hanne.

Hanne.

13-11-2014 om 16:35

persoonlijk

Ik denk dat het heel persoonlijk is.

Mijn kinderen zijn nooit naar de voorschoolse, maar wel naar de naschoolse opvang geweest. Dat vonden ze (zeker in de kleuter leeftijd) geweldig. Had vaak moeite om ze weer mee naar huis te krijgen. Vanaf de eerste schooldag zijn ze 3 dagen per week naar de BSO gegaan.

Het nadeel van een heel krap schema is dat je er erg inflexibel van wordt. Om 8.30 direct bij school weggaan en stipt om 15 uur weer op het werk vertrekken. Ik doe het, maar ik word er regelmatig niet blij mee. Een telefoontje om 14.45 neem ik al niet aan omdat ik bang ben dat het lang gaat duren. Ik neem ook regelmatig extra opvang af op de dagen dat ik korter werk.

Maar, als ik zie dat er 2 dagen zijn dat de opvang al is geregeld. Is het dan geen optie om 2x 9 en 1x 6 uur te gaan werken. Dan maak je 2 lange dagen (maar dan is oma of papa er) en 1 korte dag waarbij je zelf kan brengen en halen. Heb je helemaal geen VSO en BSO nodig.

amk

amk

13-11-2014 om 16:37

snap iets niet

Je wilt 'm zelf wel brengen, maar hebt het ook over VSO.

Hoe doe je het nu dan? En waarom zou dat verschil maken wanneer je zoon naar school gaat? Voor het kind blijft het een nieuw, maar wel vast ritme.

Wij hebben altijd 3 dagen opvang gehad, brengen dochter naar school en ik haalde haar om 18:45 bij de BSO weer op. (inmiddels fietst ze zelf naar huis)
Het grote voordeel is dat haar vriendinnen er dan ook zijn. Ook van andere scholen.

vlinder72

vlinder72

13-11-2014 om 16:37

Jaren gedaan

Ik heb jaren gewerkt van maandag t/m vrijdag. Ook 24 uur verdeeld over vier dagen. Drie dagen van kwart voor negen tot 14.45 uur. En een hele dag van 8 uur. Opvang regelde wij die middag flexibel. Man en ik namen vrij of regelde dat een opa/oma op kon passen.

Het werkte prima tot onze school bedacht dat ze een continu rooster gingen introduceren. Vanaf dat moment moest ik mijn kinderen om 14.00 uur op gaan halen. Dat kon ik op mijn werk niet regelen. Dus vanaf dat moment ben ik twee hele dagen gaan werken en twee halve dagen. Eigenlijk bevalt dat veel beter. Het is rustiger en ik ben voor mijn gevoel meer aanwezig op kantoor.

Mijn kinderen vinden de BSO erg leuk. Ik weet niet voor de voorschoolse opvang is maar als ik zou kunnen zou ik wel zelf je kind naar school brengen. Of soms je partner (mijn man werkt ook onregelmatig en is vaak een paar dagen per week in het buitenland maar ook hij kan de kinderen best wel eens naar school brengen). En toch iets van BSO regelen. Het geeft ook heel erg veel rust als je je niet iedere middag uit je werk hoeft te haasten om je kind op te halen.

Barvaux

Barvaux

13-11-2014 om 16:38

Wat wil je zelf het liefst en kan het allemaal?

Ik zou eerst een stapje terug doen: wat zou je zelf het liefst willen (dus los van je zoontje) en kan dat ook? Is er wel keuze, kun je het makkelijk over de week verdelen?

Het gaat dus, als je niets veranderd over de woensdag: dat zou ik veranderen als werkdag zodat je zoontje niet die middag op de BSO zit. Dus gaan werken op dinsdag of vrijdag. De maandag is dan voor je moeder en de donderdag voor je man.

Ik zou, als je moeder de maandag doet en je vriend de donderdag niet naar vier korte dagen gaan.

Ef

Ef

13-11-2014 om 16:56

Onregelmatig werken

Ik weet niet hoe de onregelmatige werktijden van je vriend eruit zien, maar kan je vriend niet op een dag een vaste avonddienst of nachtdienst draaien? Ik werk ook onregelmatig en als ik een avonddienst draai hoeven de kinderen alleen uit school naar de BSO tot mijn man ze op komt halen. Ze konden zelfs tussen de middag thuis eten. Ik vind het wel handig onregelmatige werktijden, als je ook af en toe in het weekend moet werken scheelt dat weer werkdagen door de week.

Nur

Nur

13-11-2014 om 17:12

Opvang

Het grote nadeel van alleen onder schooltijd werken is dat je enorm inflexibel bent. Je kan nooit even wat langer doorwerken bijvoorbeeld. Je moet alles van te voren regelen. Bij de opvang heb je meestal wat meer speling. Als bijvoorbeeld de opvang tot 18:30 open is kan je het kind om 17:00 halen of om 18:00 en alles er tussen in. Als de school om 15:00 uit is moet je ook echt om 15:00 op de stoep staan. Eerder komen of later komen heeft geen enkele zin. Daarnaast lijkt het me erg onrustig en veel heen en weer gevlieg. Het moet natuurlijk ook net kunnen op je werk dat je vier kortere dagen gaat werken. In veel beroepen is dat ook niet mogelijk.Maar bij jullie is die mogelijkheid er blijkbaar wel. Ik zou liever drie dagen blijven werken en dan gebruik maken van de BSO. De meeste kinderen vinden de BSO erg leuk. Er wordt van alles georganiseerd. Mijn kinderen wilden vaak zelfs gaan als ik toevallig wel die middag thuis waren omdat ze dan van alles zouden missen. Ze hadden ook BSO vriendjes die ze niet van school kenden. Dus allemaal erg leuk.
Nu hebben we een oppas aan huis omdat dit nu beter uitkomt maar niet omdat de BSO niet leuk is/was.

opvang

Ben het eens met anderen: alleen werken onder schooltijden geeft enorme stress. Handiger is het om een paar dagen opvang te regelen. Wat je misschien wel zou kunnen proberen is zo schuiven met de werktijden dat je je kind wel zelf naar school brengt, maar wel naar de NSO gaat. Geen VSO dan dus.

Maar goed, mijn kinderen hebben nooit op de VSO gezeten, wel 4 dagen kdv en later 4 dagen bso. Maar ik hoef niet per se om 9 uur op mijn plek te zitten, dat scheelt (en partner is vroeg klaar en haalt, dus dat is handig verdeeld).

Als je 24 uur per week in 4 dagen binnen schooltijd moet proppen dan is het erg veel geren en gevlieg en gestress, ik zou voor opvang kiezen.

Groeten,

Temet

Marie

Marie

13-11-2014 om 17:33

kan prima

Ten eerste is je zoontje al gewend aan lange dagen, dus daar hoeft hij niet meer aan te wennen.

Zelf werk ik ook al 18 jaar drie dagen per week (di, wo, do) en de kinderen gingen die dagen van 07.00 tot 17.30 naar het kdv en toen ze naar school gingen na schooltijd naar de BSO tot 17.30. Ze gingen daar met een taxibusje naar toe (voorschoolse opvang heb ik niet nodig gehad).
En ik vond het het heerlijk! Geen geren en gevlieg, kon/kan mijn werkdagen volledig benutten. Kan ook eens wat langer doorgaan etc.
De kinderen vonde het ook geen probleem trouwens. Ook de lange woensdagmidag niet. Vonden ze eigenlijk wel lekker, dan was er rustig de tijd om wat langere activiteiten te doen op de BSO, zoals naar de kinderboerderij of de speeltuin. Op de "korte" middagen is het drukker (toen wel) en waren ze net lekker aan het spelen, werden de eersten alweer opgehaald.
En ja de kinderen waren als kleuter eerst wel moe aan het eind van de week, maar de groepen 1 en 2 waren woe, do, en vrijdagmiddag vrij. Dus konden ze lekker 'bijtanken' vrijdagmiddags.

Voordeel van BSO is trouwens ook dat je opvang hebt op al die dagen dat de kinderen vrij zijn (kinderen op de basisschool hebben vrij, krijgen vrij of hebben net vrij gehad....). Zoveel vrije dagen heb jij in elk geval niet.

Ik zou zeggen - probeer het gewoon een tijdje. Je kunt nu al allemaal "apen en beren" zien, maar wellicht valt het reuze mee.

nou

Hier een paar kinderen (3 van de 4) die echt veel moeite hadden om aan school te wennen. Terwijl 2 van die 3 wel 2 dagen per week KDV gewend waren. Vooral ons 3e kind heeft echt anderhalf jaar nodig gehad voor hij toe was aan de hele week naar school. In het begin hield ik hem dan ook regelmatig een middag of hele dag thuis. Net hoe hij er aan toe was. Dat heb ik bij de anderen ook vaak gedaan.

Mijn kinderen zijn nooit naar een BSO geweest, maar zeker die 3e zou dat helemaal niet getrokken hebben. En nog steeds niet, hij heeft erg veel behoefte aan regelmatig gewoon lekker rustig thuis zijn.

Kortom: het hangt wel van je kind af. De ene stapt fluitend de basisschool in en kan er nog 3 dagen BSO bij hebben, de ander heeft het eerste halfjaar al meer dan genoeg aan halve dagen. En dat is niet altijd helemaal vooraf te voorspellen. Dus ik zou voor de eerste tijd vooral ook vast wat vrije dagen op gaan sparen

onder schooltijd

Ik ben onder schooltijd gaan werken toen jongste naar school ging, ook 24 uur verdeeld over 4 dagen. Op mijn werk vinden ze het veel fijner, want ik ben nu 4 dagen aanwezig ipv 3. Voor mijzelf was het eerst wel wennen, want je hebt minder tijd voor jezelf maar als je er eenmaal aan gewend bent heeft het ook wel voordelen: ik kan elke dag wel een boodschapje doen of (indien nodig) een afspraak met de dokter oid inplannen. Inflexibel vind ik het niet, ik ben op mijn werk juist meer aanwezig dan als ik 3 dagen zou werken dus dingen kunnen sneller worden opgepakt. Als ik een deadline heb maak ik het gewoon thuis even af. Dat kan met mijn werk gelukkig makkelijk.

Je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt, alleen voorschoolse opvang zou ik zelf niet voor kiezen. Daar gaat bij ons bijna niemand naartoe dus dan is het ook niet zo leuk.

Nance

Nance

13-11-2014 om 21:55

Ik doe het al meer dan 10 jaar !

Mijn kinderen zitten inmiddels op het VO. Vanaf dat ze naar de basisschool gingen ben ik 5 dagen per week gaan werken onder schooltijden. Ruim 26 uur per week. Ik bracht hen vroeger naar school en haalde hen zelf weer op. Ik was altijd thuis als zij thuis waren. Ze bleven wel over, maar ik had geen voor- of naschoolse opvang nodig. Nog steeds werk ik onder de basisschool-schooltijden want ik merk dat ook nu ze op het VO zitten, ze het fijn vinden als ik om 15.00 uur thuis ben. Ik heb me voorgenomen die ook de komende 2 jaar te doen tot ze naar de Vervolgopleidingen gaan, dan zie ik wel weer. Ok ik heb weinig eigen vrije tijd maar ik heb een leuke baan. ik vind het fijn dat ik mijn kinderen altijd kan helpen als het nodig is bv met huiswerk. Op mijn werk vinden ze het prettig dat ik er iedere dag ben voor de continuïteit. Ik kan het je aanraden. Succes met je keuze.

Wikka

Wikka

13-11-2014 om 23:00

niet te krap rekenen

Ik zou je schema ten eerste laten afhangen van wat je zelf graag wil en wat bij jou en je werk past. Werk je graag lange of korte dagen? Heb je precies afgepaste uren of is het fijn als je wat langer kan doorwerken? Is het werk flexibel of juist helemaal niet? Is het handig dat je als parttimer ook wel eens op andere dagen aanwezig kan zijn, bijv. op vergaderingen? Kun je ook thuiswerken? Werk je wel eens 's avonds of in het weekend? Wil je naast die 24 uur nog andere werkzaamheden doen, bijv. losse klussen, opleiding, vrijwilligerswerk, netwerken of zoeken naar een andere baan?

In jouw geval lijkt me dit een handig schema: twee lange en een à twee kortere dagen, en daarbij (eventueel) 2 dagen nso. Geen vso.
Een dag doe jij, een dag doet je partner, een dag doet je moeder. De dagen van je partner en je moeder kun je lekker lang doorwerken. Je partner kookt dan ook op die dag en wie weet je moeder ook?
Afhankelijk van hoe lang je kan/wil doorwerken doe je de overblijvende uren in de overblijvende twee dagen tijdens schooltijd of met bso.

6 uur op een dag werken tijdens schooltijd lijkt mij erg moeilijk. Kan alleen met zeer korte reistijd en is totaal inflexibel. Bedenk dat de middagpauze niet meetelt als werktijd. Dus werken van 9 tot 3 is 5,5 uur.

Denk er ook aan dat je kind soms ziek zal zijn en soms vrij heeft van school. En vakanties!
Dan is het fijn als alles niet te strak is dichtgepland.
Met een dag papa, een dag oma en twee dagen bso kun je in die dagen misschien wat extra werken zodat je extra vrije dagen hebt bij ziekte of vakantie.

Voorschoolse opvang lijkt me vreselijk, voor mij en voor kind, maar dat is persoonlijk.

Marie

Marie

13-11-2014 om 23:01

Nance - vakanties?

Vraagje aan Nance (en anderen die onder schooltijd werken).
Hoe deed je dat met vrije dagen en vakanties? Gingen de kinderen naar de BSO, grootouders, oppas, nam je verlof op, etc.?
Want wij hadden dat niet met vakantiedagen kunnen oplossen bijvoorbeeld.

amk

amk

13-11-2014 om 23:08

ruige oplossing voor de vakanties:

scheiden, heb je in eens wel 12 weken vakantiedagen te verdelen.

Annet

Annet

14-11-2014 om 08:20

Ik zou ook gaan voor 2 lange en 2 korte dagen

Heb je een flexibele werkgever? Ik verdeel ook 24 uur in 4 dagen. Binnen die dagen kan ik makkelijk schuiven in uren. Ik kan ook makkelijk een keer niet komen, werk ik op andere dagen langer.
Voordeel voor mijn werkgever is dat ik heel flexibel ben als dat voor mijn werk nodig is.

Ik zou minimaal 1 dag bso nemen. Daarmee heb je altijd één vakantiedag opgelost, kind is daar gewend, zo nodig kun je het uitbreiden of incidenteel een extra dagje afnemen.
Vso hebben wij nooit gewild. Kinderen en ouders zijn geen ochtendmensen. School begint al vroeg genoeg in de ochtend

Marie

Ben geen Nance, maar werk wel onder schooltijd. Tijdens vakanties werk ik weer 3x8 uur, dus 3 volle dagen. Dan nemen wij af en toe een vrije dag (vader en moeder) en gaan de kinderen naar de oma's. Geen BSO nodig gelukkig, maar dat kan ook alleen omdat de oma's in de buurt wonen.

Ik werk trouwens van 8.30 tot 15.00. Vader brengt de kinderen 's ochtends en ik haal ze omdat ik vroeger begin en eerder stop. School gaat uit om 15.15 en ik werk op 10 min. rijafstand.

Sawo

Sawo

14-11-2014 om 12:41

Bso

Hier gingen mijn kinderen wel naar de bso ik heb slechte verhalen gehoord van de vso dat vinden kinderen meestal niet zo fijn.
En over wennen op de lagere school elk kind is anders mijn oudste deed er meer dan een half jaar over, de jongste was ontroostbaar toen hij niet meteen s middags naar school en de bso mocht.
Dus veel dingen zijn heel persoonlijk en zijn afhankelijk van jezelf, je kind en je werk.
Ik had. Zelf. 2 korte dagen en een lange en had geen moeite met de korte dagen.

Groet
Saar

twee lang, twee kort

hoi

ik heb sinds ik kinderen heb vnl 32 uur per week gewerkt. eerst 4 dagen per week, waarbij de kinderen 3 dagen naar de opvang gingen. Tijdens de kdv ging het prima, maar toen ze naar school gingen werd het minder. Ze vonden de nso helemaal niet leuk. na schooltijd waren ze moe en dan wilden ze thuis zijn, en al deed de nso zo hun best, ze gingen er nooit met plezier naar toe. Sinds een paar jaar werk ik 3 dagen per week tijdens schooltijden, tot 15.15. mijn man brengt de kinderen weg, en haalt ze op 1 dag ook van school. het is gepuzzel maar samen komen we er uit, en omdat wij allebei redelijk flexibel mogen zijn met het invullen van onze werkdagen hebben we nog nooit een probleem gehad. en dat terwijl ik ook 1-2 keer per maand een paar dagen naar het buitenland moet.

Dus, wat belangrijk is: in hoeverre is je werkgever flexibel met het indelen van je uren, mag je dat zelf bepalen?

als dat zo is dan kun je met je vriend veel meer afstemmen. Op enkele dagen zal hij je kind naar school kunnen brengen, en kun jij hem ophalen. Andere dagen breng jij weg, en kan hij je kind ophalen. dan kun jij die dagen extra uren maken.

Sowieso op maandag en donderdag heb je al opvang dus dan kan je 2 * 8 uur werken, misschien zelfs wel 2 * 9 uur als dat mag. De overige dagen heb je dan nog maar 12 uur te werken. twee korte en twee lange dagen klinkt dan wel ideaal, hou je nog een vrije dag over.

Annet

Annet

14-11-2014 om 14:09

Rekenfoutje Gruffalo

Je houdt nog maar 8 uur over, verdeeld over twee dagen
2*8 = 16 uur. Nog maar 8 te gaan tot 24 uur.

Katniss

Katniss

14-11-2014 om 15:33

3x8

Bij 24 uur zou ik toch het liefst 3 x 8 werken. Anders ben je vier of meer dagen aan het rennen om op tijd op het schoolplein te staan, terwijl je met BSO zoveel meer rust creëert. Bijvoorbeeld ook om na je werk rustig boodschappen te kunnen doen zonder kind
VSO heb ik alleen incidenteel gedaan, als ik eens ergens voor 9 uur aanwezig moest zijn, maar de kinderen zijn wel vanaf het begin 3 dagen naar de BSO gegaan (toen werkte ik nog 4 dagen en hun vader ook). Momenteel werk ik 36 uur (5 x 8, met ADV-opbouw) maar ik neem op maandag altijd 2 uur vrij om op het schoolplein te kunnen staan. In de praktijk zijn die 5 x 8 niet zo netjes verdeeld, het varieert een beetje van 6 tot 9,5 uur, en soms in het weekend nog wat.

Barvaux

Barvaux

14-11-2014 om 16:00

yep

Op de basisschool komt het zo vaak voor dat ze ineens eerder uit zijn, een vrije dag hebben of gewoon de 12 wk vakantie dat ik in jouw geval een BSO zou aanhouden. Je kunt je kind dan makkelijker brengen in vakanties en bij dagen dat ze vrij zijn.

Vergeet ook niet dat je het zelf moet oplossen als oma ziek is!

Chippie

Chippie

14-11-2014 om 17:50

Desiree

Ik heb niet alle reacties gelezen... maar hier mijn situatie.

Van de 3 dagen dat je werkt heb je 2 dagen de opvang geregeld (met oma en vader). Ik neem aan dat je dan niet hoeft te halen en te brengen of maar 1 x op een dag. Ik vind het heerlijk om gewoon een hele werkdag te maken. Dat vindt ik rustiger dan 2 korte dagen. Minder reistijd, minder inkom en afsluitstress maar vooral minder gestaar naar de klok dat je nu echt-echt-echt wegmoet om dan helemaal gestressed in de kinderdrukte bij school terecht te komen.

Je kind gaat 1 x per week naar de BSO, daat gaat hij echt niets van op lopen. Het lijkt mij voor hem maar ook voor jou wel een lange dag als je en voorschoolse opvang en naschoolse opvang nodig hebt. Kun je niet later beginnen-langer doorgaan (of kan dat niet ivm je baan).

Nance

Nance

14-11-2014 om 22:43

Werkzaam in het onderwijs

Hallo Marie,

Je vroeg hoe is het deed in vakanties en vrije dagen. Ik moet zeggen dat ik in de luxe positie verkeer dat ik ook nog eens in het onderwijs werk dus automatisch vrij ben in de schoolvakanties. Met uitzondering van de zomer vakantie maar dan vaak 4/5 weken. De overige zomervakantieweken werkte ik dan "lange" dagen zodat ik op de overige 2 dagen dan een oppas had. Met opa en oma had ik de afspraak dat ze alleen in geval van acute ziekte oppasten. Ik besef wel dat dit echt niet voor iedereen mogelijk is maar ik zou het wel alle moeders hier gunnen. Het is voor ons moeders nl. altijd balanceren tussen werk en gezin..

Hanne.

Hanne.

14-11-2014 om 22:47

stokpaardje (ot)

"Het is voor ons moeders nl. altijd balanceren tussen werk en gezin."

Ik neem aan dat je bedoelt dat het voor ons ouders balanceren is.

(Stokpaard terug in de kast)

anders

Is maar een ideetje hoor, maar kun je niet een uurtje later beginnen op het werk?? En dat je je zoontje dan evt. door iemand anders laat ophalen als het te laat wordt?? (de vader, ouders etc.)
Dat had ik toen ik werkte en ik vond het ideaal. Ik bracht ze toch zelf naar school en had zo contact met andere ouders/onderwijzend personeel en als het op het werk wat uitliep was dat geen erg groot probleem. En als ik thuis kwam stond het eten op tafel (ook zeker niet verkeerd!!)
In mijn geval kon dit 1 keer per week.
groeten albana

An-nA

An-nA

15-11-2014 om 12:17

De meeste moeders balanceren

Om Nance even bij te vallen. Ik denk dat de meeste moeders balanceren en vaak niet de vaders. De moeders werken veelal parttime en de vaders fulltime. Met fulltime wordt het lastiger zorgtaken op je te nemen, niet onmogelijk maar als je meer dan 40 uur werkt per week zeker. Geen verwijt maar wel realiteit. Daarom is het vaker voor moeders lastiger om zorgtaken en werk te combineren omdat zijn nu eenmaal vaak minder werken. Er zijn zeker uitzonderingen, mannen met parttime banen of die thuiswerken, zzp'ers etc. Niet overal is het zo. Maar bij mij en ik neem aan bij meerdere vrouwen hier zal het wel zo zijn.

Hanne.

Hanne.

15-11-2014 om 12:39

of nemen moeders de rol

Vrouwen balanceren vaker om werk en zorgtaken te balanceren omdat ze parttime werken?

Volgens mij draai je nu oorzaak en gevolg om. Veel vrouwen werken parttime omdat ze werk met zorgtaken combineren.

Parttime werken is geen deel van de oorzaak naar deel van de oplossing.

amk

amk

15-11-2014 om 13:32

hier een meer dan fultime werkende vader

maar hij moet het wel regelen tussen de dienstreizen door om zijn dochter in mijn woonplaats naar school te brengen in de randstadspits om dan door te moeten naar zijn werk aan de andere kant van de randstad. Is er ook gewoon op de 10minuten gesprekken op een middag.
En haalt haar vroeg op bij de bso zodat ze met het hele gezin kunnen eten. Maar je moet het als vader wel willen en een vrouw hebben die het loslaat, of een ex die het probleem gewoon bij jou laat.
Ik heb de afgelopen jaren maar 1x naar school hoeven bellen omdat ze vast stonden in de file.

Ook voor technieklessen maakt hij tijd op beide scholen.

angelina ballerina

angelina ballerina

15-11-2014 om 23:00

Ook 24 uur

IK werk ook 24 uur, verdeeld over 2 hele en 2 halve dagen. Meestal kan ik de kinderen zelf brengen, soms brengt mijn man ze en af en als we allebei vroeg weg moeten neemt iemand uit de buurt de kinderen mee naar school. Opzich is de vso hier overigens prima. Denk dat dat een prima optie is. 'middags gingen de kinderen altijd naar de Bso maar mijn man is best flexibel en kan regelmatig thuiswerken dus nu de kinderen wat ouder zijn haalt hij ze meestal van school en als hij niet kan vragen we opa en oma of een vriendin van ons.

Desiree

Desiree

17-11-2014 om 14:46

Basisschool en werken

Wow wat een reacties, super fijn! Ik ben inderdaad nog erg aan het puzzelen. Mijn kindje gaat nu nog niet naar school hoor, duurt ook wel even. Maar ik zit al in de toekomst te kijken. Ik wil heel graag mijn zoon zelf halen en brengen. Ik ben zijn moeder en het lijkt mij gewoon fijn voor een kind als zijn moeder hem ophaalt en brengt. Ik kan helaas niet rekenen op andere mensen in de familie die hem kunnen ophalen, werken allemaal onregelmatig. Op de maandag en donderdag hoef ik inderdaad helemaal niks te regelen. Dan haalt oma of papa hem op. Ik wou die woensdag vrij willen vanwege de vrije schoolmiddag en dan dus maandag, dinsdag en donderdag gaan werken. Maar ik zou hem dan wel naar de BSO op dinsdag kunnen brengen en zelf in de ochtend brengen en misschien dan wat langer doorwerken. Kom ik wel laat thuis, laat kind ophalen etc. Aan de andere kant is het voor mijn baas wel fijner als ik 4 dagen ga werken, 24 uur verdeeld in 4 dagen. Dan zou ik ma, di, do en vr werken (BAH!!), maar wel twee volle dagen en twee halve, dat is ook wel lekker en kan ik de kleine zelf halen en brengen. Zit ik wel weer een dag extra op kantoor BAH. Haha. Ag ik weet het allemaal niet. En dan is er misschien ook wel een tweede kindje bij. Moeilijk en geregel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.