Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Belasting /bijstand vraagje

hi!

daar ik een aanvullende bijstands uitkering hebt,heb ik vandaag de berekeningen binnen gekregen van de sociale dienst,met daar in de volgende zin:

inkomsten naast uw uitkering worden in de beginsel geheel in mindering gebracht op uw uitkering.
onder inkomsten wordt mede verstaan (voorlopige) teruggaven van de Belastingdienst,met uitzondering van de teruggaaf als gevolg van uw recht op kinderkorting.

nu kreeg ik van de week een brief binnen van de belasting,met daar in het leuke bedrag wat ik van hun terug krijg ,maar houdt het nu in dat ik dat leuke bedrag dan weer net zo hard kwijt bent aan de sociale dienst?

mijn aanvullende bijstand is per 1 april 2009 ingegaan.
en die beslastingterug gave is van verleden jaar,dat moest ik invullen voor 1 april dit jaar.
dus toen had ik nog geen bijstand.

weet iemand dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

21-06-2009 om 11:03

Waarom

kreeg je dat geld van de belasting? Is het vanwege de kinderkorting? Dan wordt het dus niet in mindering gebracht begrijp ik die zin. Is het van wat anders, dan denk ik wel dat het in mindering wordt gebracht.

Wordt vziw niet gekort

Teruggave over 2008 wordt vziw niet gekort in 2009. Wat wel wordt gekort is een voorlopige teruggaaf of andere kortingen die worden betaald in het jaar waarop ze betrekking hebben.

Groeten,

Temet

nina1961

nina1961

22-06-2009 om 09:40 Topicstarter

Blij!

zo..ik heb eerst even het juridische loket gebeld voor informatie,en daar werd mij verteld dat ik het in zn geheel mocht houden.
daarna mn sociale dienst consulente opgebeld,het zelfde verhaal verteld,en ook zij vertelde mij dat ik het mocht houden..
dus ik ben helemaal Happy..

geeft me toch een lekkerder gevoel als dat ik niets verteld zou hebben..eerlijk duurt het langst vindt ik!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.