Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

San_1982

San_1982

04-03-2020 om 15:41

belasting en wajong

Neef van mij man heeft een wajong uitkering vanwege autisme en naast zijn uitkering werkt hij 16 uur in de week. Zijn werkgever krijgt ook loondispensatie. Hij krijgt dus 2 inkomens van het uwv en van zijn werkegever. Hij heeft bij het uwv de loonheffing toegepast aangezien hij nog van het uwv het meeste inkomen heeft. Nu heeft hij zijn belasting aangifte gedaan en hij moet dus behoorlijk bij betalen. En daardoor ook overstuur en wil eignelijk ook neit meer werken. Mijn man en zijn moeder en woon begeleiding hebben wel op hem ingepraat om te toch maar te werken. Dat heeft hij toch gedaan. Mijn man zal ook zijn jobcoch mailen om te vragen hoe dit kan. Dus mijn vraag is wie heeft advies wat we kunnen doen. Want zou wel heel erg zonde zijn dat werken voor hem niet gaat lonen.

Dees

Dees

04-03-2020 om 15:56

Vanaf nu stop zetten

Ik zou bij de werkgever (want zoals ik het begrijp verdient hij daar het minst) de loonheffing korting stop zetten. Ik begrijp ook niet waarom dit niet correct is opgestart, immers bij in dienst treden moet je aangeven of je ook nog andere inkomsten heeft waar de loonheffingskorting wordt toegepast.

San_1982

San_1982

04-03-2020 om 16:10

Loon heffing wordt niet toegepast

Dees heb even gekeken op de jaaropgaaf en op zijn loonstrook gekeken van de werkgever de loonheffing wordt niet toegepast bij de werkgever alleen bij het uwv. Dus daar zit het probleem niet lijkt mij.

Adelaide

Adelaide

04-03-2020 om 18:05

Misschien?

Misschien heeft hij te veel bijverdiend bij zijn Wajonguitkering? Dat hij maar een bepaald bedrag mag bijverdienen?

San_1982

San_1982

05-03-2020 om 07:04

Adelaide

Nee daar ligt het niet aan want het uwv berekend een percentage wat het uwv en de werkgever aan loon moet uit betalen.

Dees

Dees

05-03-2020 om 07:09

San

Wordt de loonheffing niet toegepast of de loonheffingskorting?

San_1982

San_1982

05-03-2020 om 14:09

Loonheffing korting

Hoi Dees de Loonheffing korting wordt niet toegepast. Zijn jobcoach gaat er naar kijken.

San_1982

San_1982

10-03-2020 om 16:47

Werkgever heeft te weinig belasting ingehouden

Jobcoach heeft de belasting dienst gebeld en volgens de mevrouw van de belastingdienst zit de fout bij de werkgever. Dus werkgevers moet het nu gaan oplossen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.