Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

zzp

zzp

19-08-2011 om 08:51

Belastingaangifte

Wij hebben begin dit jaar utistel aangevraagd voor de belastingaangifte en gekregen tot 1 september. De bedoeling was om de aangifte door een bureau te laten verzorgen. Echter, na veel geharrewar met het betreffende bureau gaat dat dus niet lukken. Ik heb al twee andere bureau's gebeld, maar die bellen gewoon niet terug.
Wat nu te doen? Wij zitten in een nieuwe situatie. Ik ben vorig jaar als zzp'er begonnen vanuit een wao-uitkering. Mijn man verdient aanzienlijk meer dan ik. Van bureau 1 hadden we dus wel vernomen dat sommige dingen gezamelijk afgetrokken moesten worden doordat mijn man meer verdient. Zelf heb ik dus weinig kaas gegeten van dat hele belastinggedoe.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

19-08-2011 om 09:31

Vakbond?

is je man toevallig lid van een vakbond? Zij hebben meestal een belastingservice voor leden. En bij de fnv verzorgen ze ook de gezamelijke aangifte.

zzp

zzp

19-08-2011 om 10:05

Nee, geen vakbond

Nee, helaas geen lid van een vakbond. Is niet gebruikelijk op het werk van manlief.

rosa

rosa

19-08-2011 om 10:14

Regio?

In welke regio zit je? Er zijn meer zzp'ers op dit forum die misschien de naam van hun belastingbureau met je willen delen?

zzp

zzp

19-08-2011 om 10:44

Groene hart

Regio Groene Hart, vlakbij Leiden.

Ik heb ook geen idee hoeveel werk het is, al denk ik dat het meevalt als je er kaas van gegeten hebt. De mapjes met gegevens liggen al lange tijd klaar . Ik krijg er nu in ieder geval slapeloze nachten van en grote ruzies met manlief (die het inmiddels ook niet meer ziet zitten).

Miep

Miep

19-08-2011 om 11:09

Suggestie

Ik (ook ZZP'er) zit al jaren bij Arbefis Nieuwkoop, Administratie en Fiscaal adviesbureau (http://www.sneup.nl/viewad.asp?id=51540200260102877).
Niet speciaal goedkoop, wel goed, vriendelijke persoonlijke service.

Toke

Toke

19-08-2011 om 13:57

En wat als ..

je er toch zelf aan begint? Je zegt dat je alles netjes in mapjes klaar hebt liggen. Mijn ervaring is dat de digitale formulieren van de BD exact aangeven welke gegevens bij welk onderdeel nodig zijn. En het rekent en verrekent vervolgens zelf. Ik zou het gewoon proberen. Als je vastloopt of een ongeloofwaardig eindresultaat krijgt, kun je altijd nog een duur bureau inschakelen.

Uitbesteden!

Er zijn twee zaken in dit leven waarvan ik er vast van overtuigd ben dat je ze moet uitbesteden: verhuizen en - in elk geval voor zelfstandigen - belastingaangifte . Ja, dat kan je zelf, maar dat kost je zoveel meer tijd en ergernis (en bij verhuizingen: spierpijn) dat het de kosten waard is om het te laten doen.
Bij belastingaangifte geldt dan ook nog eens dat een deskundige zichzelf vaak terugverdient. Als ik naga wat een gemier ik had toen ik het nog zelf deed en hoe makkelijk het nu gaat, en daarbij optel dat ik tot nu toe telkens weer fors geld terugkrijg sinds ik het uitbesteed, dan vind ik het het geld dubbel en dwars waard. Zeker voor een zzp'er.

Ken je geen bevriende ondernemers, al is het maar de groenteboer? Vraag waar die de boekhouding laat doen en bel die lui op.
Als ik hoor dat je er nu ruzie en slapeloze nachten over hebt, dan zou ik gewoon zo snel mogelijk iemand zoeken.

Succes ermee

Temet

Belle Époque

Belle Époque

19-08-2011 om 17:49

Rondvragen

Ook voor "kleine" ZZP-ers is een boekhouder te vinden. Ik weet een geschikte in Flevoland, die zelfs erin slaagde de chaos die mijn "professionele" boekhouder had aangericht (ik was als kleintje niet interessant genoeg voor hem) weer op orde te krijgen. Vraag eventueel mijn mailadres maar aan forumbeheer!

zzp

zzp

19-08-2011 om 18:46

Gelukt

Het is gelukt! We hebben er een gevonden. Hartelijk dank voor alle suggesties!

Voor mij als zzp'er leek het nog wel te doen, alhoewel met inkomsten als zzp + wao + zw het wel weer ingewikkeld leek.
Voor manlief alleen is het helemaal eenvoudig, maar belastingadviseur 1 had al gezegd dat er zaken gesplitst moesten worden omdat hij meer verdiend en er dan meer afgetrokken (of zoiets ) kon worden. Dat maakt het ingewikkeld. Bovendien heb ik nogal wat kostenposten qua niet vergoede ziektekosten en studiekosten.
Enfin, de goede man komt volgende week, we hebben goede hoop dat het allemaal goed komt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.