Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

nonamenow

nonamenow

25-02-2011 om 17:12

Belastingvragen

We zijn hier zoals zo velen aan het worstelen met het belastingformulier. Wat vraagjes, misschien iemand die het weet? We zijn vorig jaar nogal wat keren op en neer gereden naar het ziekenhuis. Ene dokter, andere dokter, diƫtist, foto's, lab en ga maar door. Nu staat er dat je kosten voor vervoer naar arts of ziekenhuis kunt aftrekken als het hogere kosten waren. Wanneer is dat en voor hoeveel per km trek je af?
Je mag kosten voor huisarts, tandarts, fysiotherapeut aftrekken. Geldt dat ook voor het eigen risico dat je hebt betaald omdat de zorgverzekering dat niet vergoed?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

25-02-2011 om 17:51

Zie hier

http://www.pleinplus.nl/opinie/artikel/16292/aftrek_van_ziektekosten_in_aangifte_inkomstenbelasting

en zo zijn er nog wel een paar sites met goede info te vinden als je bij google intikt: aftrek ziektekosten 2011

nonamenow

nonamenow

26-02-2011 om 21:59

Monet

dank je wel. Om een of andere reden had ik niet bedacht dat er ook andere info zou zijn behalve die van de belastingdienst zelf. Op 1 van de sites staat dat je 30 cent per km mag rekenen. Kijk, daar heb ik wat aan. Helaas staat op een andere site weer dat je, als je het verbruik van je auto niet weet, 19 cent per km kan rekenen. Het is ook voor de beroeps niet allemaal even duidelijk blijkbaar. Ik zal eens zien wat ik er van kan brouwen.

Monet

Monet

26-02-2011 om 22:44

Nonamenow

ik heb zelf 30 cent gerekend in de jaren dat ik mijn reiskilometers van/naar het ziekenhuis kon opvoeren.

nonamenow

nonamenow

02-03-2011 om 09:01

Nog even verder

Ja, die 30 cent ben ik ook van plan. Toch las ik in de zaterdagbijlage van de krant een vraag daarover die door een deskundige werd beantwoord met je mag 19 cent per km aftrekken daarvoor. De deskundigen blijven dus veschillende dingen zeggen.
Wat anders nog. Mijn schoonmoeder van diep in de tachtig gaat naar het ziekenhuis met de vrijwilligerscentrale in haar woonplaats. Retour 30 km, ze betaalt 19 euro per keer. Dat is boel meer dan 19 cent per km. Toch gewoon aftrekken?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.