Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Truida

Truida

21-08-2018 om 09:55

Beleid woningbouwvereniging

In het huurhuis waar ik woon kan ik de koelkast niet rechtstreeks op een stopcontact aansluiten, dus moet ik een verlengsnoer gebruiken. Liever zou ik dit niet doen, want het verlengsnoer moet via de grond of via de bovenkant van de deur om het dichtstbijzijnde stopcontact te bereiken. Nu heb ik van mijn (nieuwe) buurvrouw vernomen dat de woningbouw bij haar een extra stopcontact geplaatst heeft, wat natuurlijk veel fijner is. Na contact met de woningbouw is mij verteld dat ik ook een stopcontact kan krijgen, maar dat de kosten van het plaatsen voor mij zijn, wat bij de buurvrouw niet het geval is. Ze gaan niet in op mijn vraag waarom zij op basis van willekeur handelen. Waarom bij de buren wel kostenloos een stopcontact plaatsen en niet bij mij? Zij gaan niet in op vraag hierover en Zij beroepen zich op de wet privacy... (Wat mij niet duidelijk is)
Wie heeft er tips hoe te handelen?

Alison

Alison

21-08-2018 om 10:13

Ik zou

eens precies uitzoeken hoe dat bij de buurvrouw is gegaan, dat op papier zetten met de opmerking erbij dat jij dezelfde service wil.
Doe dat per aangetekende brief en vraag ook om een reactie binnen 14 dagen.
Levert dat niets op kun je met jouw brief en het antwoord voor advies naar de rechtswinkel.
Succes

Kaaskopje

Kaaskopje

21-08-2018 om 10:41

Niet ongewoon

Als wij persoonlijke wensen hebben, kan dat soms door de woningcorporatie worden uitgevoerd, maar wel tegen materiaalkosten. Dus kan ik me voorstellen dat ze bij ons ook best zo'n extra stopcontact zouden willen plaatsen, maar dan moeten wij wel de spullen betalen.

Weet je van je buurvrouw of de woningbouw dat stopcontact voor háár gratis heeft geplaatst? Of heeft ze eigenlijk niet meer gezegd dan 'bij mij zit wel een extra stopcontact?'. Als je zeker weet dat de buurvrouw hem zelf gratis heeft gekregen, zou ik haar vragen om er een foto van te maken, te vertellen dat men dit zonder kosten heeft gedaan en de datum waarop men het stopcontact geplaatst heeft erbij te zetten. Dan valt het excuus van 'privacy' in ieder geval weg.

Je zou ze ook kunnen proberen over te halen, door te zeggen dat een verlengsnoer minder veilig is dan een goed geplaatst stopcontact. Dus wat willen ze nou? Even service verlenen en gratis plaatsen, of een onveilige situatie met verlengsnoeren? Brutale mensen hebben de halve wereld... zegt men.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-08-2018 om 10:50

Nu ik erover nadenk

hebben wij ook een stopcontact te weinig. Dat is echt storend. Een muur van zo'n 7 meter lang, waar alleen links en rechts een stopcontact zit. Voor het midden moet je dus altijd een verlengsnoer gebruiken. Ik heb nu opgezocht wat onze verhuurder erover zegt en dat is dat we een extra stopcontact mogen plaatsen, maar dat dit door een bevoegde installateur gedaan moet worden. In dit geval zijn dus zowel de arbeidskosten als het materiaal voor onze rekening.

Amsterdammertje

Amsterdammertje

21-08-2018 om 11:25

In jouw geval

Zou ik hier, bij ons, Woon bellen voor advies (je recht hierin en hoe je zoiets handig aanpakt). !Woon zit in onze stad en helpt huurders bij vochtproblemen en andere huurzaken. Nu huren wij van een van de slechtste Woningbouw in de stad en daar maakt het niet perse uit waar je recht op hebt als wel hoe je het speelt. Als je je recht haalt, verlies je op een ander punt wel, helaas. We kunnen niet overal voor strijden maar soms heb je geluk. Heb je niet ook zoiets in jouw regio?

Dat privacy verhaal is natuurlijk een mooi schuilmiddel. Misschien wil jouw buurvrouw haar privacy in het geval keukenstopcontact richting verhuurder wegwuiven in een gezamelijk belletje dan wel brief richting woningbouw? De vraag is dan of er een volgende schuilmiddel wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.