Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Johan

Johan

20-03-2011 om 19:27

Bezwaararts uwv

Ik zit sinds drie weken thuis met psychische klachten. De huisarts heeft mij rust, pillen en therapie voorgeschreven.
Ik ben uitzendkracht en moest dus bij de UWV arts verschijnen. Hij vindt dat ik kan werken en heeft mij beter gemeld. Een grote ellende want nu heb ik geen inkomen meer en dat maakt mijn stress en klachten nog erger.

De adviezen van huisarts en UWV arts spreken elkaar dus tegen en er staan tegenstrijdigheden en zelfs leugens in het rapport van de UWV arts dat ik heb opgevraagd (bv. dat er overleg is geweest met de huisarts en dat ik zonder begeleiding naar het spreekuur ben gekomen dus niet ziek ben, heb gelachen tijdens spreekuur dus dat er psychisch niets mis is etc.).

Na mijn bezwaar ben ik nu uitgenodigd bij de bezwaararts, een second opinion eigenlijk.

Weten jullie wat daar gaat gebeuren en hoe ik me hierop kan voorbereiden? Ik ben het vertrouwen kwijt in het UWV. Ben in 20 jaar niet ziek geweest en nu krijg ik dit. Is zo'n bezwaararts echt onafhankelijk, hij zal zijn collega toch niet afvallen?

Dank voor jullie reacties J

ohan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

20-03-2011 om 19:53

Archief

Johan, kijk eens in het archief. Er zijn hier in het verleden meer mensen die te maken hebben gehad met een deskundigenoordeel van het UWV en ik weet dat het voor Fianna en Fladder in ieder geval goed is uitgepakt.
Sterkte en beterschap in ieder geval.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.