Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Anne

Anne

16-03-2020 om 08:02

Bijbaantjes kinderen: ermee laten stoppen?

Onze drie kinderen hebben een bijbaantje. Het liefst hou ik ze in huis ivm corona. Ik moet bij twee echt praten als Brugman. En ze opperen: ik hou wel afstand. Ik ben zelf niet ziek. Ik was mijn handen goed. Kinderen worden niet (zo) ziek. Ik bedoel dus dat zij zeggen dat ze er wel tegen kunnen...
Ik moet juist meer werken nu.

Lopen jullie hier ook tegen aan?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-03-2020 om 08:16

Ik vroeg me juist af of het heel opportunistisch is om nu te solliciteren als vakkenvuller. Ze zit toch thuis, en er zijn genoeg vakken te vullen. Maar ja, misschien wordt dat wel helemaal niet op prijs gesteld, dat kan ik niet goed inschatten.

Hoezo?

Mijn jongste dochter gaat juist wat instellingen in de omgeving benaderen om te zeggen dat ze vrijwilligerswerk kan doen. Iemand moet toch de zieke hulpverleners vervangen?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-03-2020 om 08:48

Idd hoezo

Ik zag gisteren op fb heel veel oproepen van studenten voorbij komen voor oppaswerk.
Dat is nu makkelijk verdienen zo.

Pluk

Pluk

16-03-2020 om 08:48

Door

Hier gaat zoon ook door in de supermarkt. Ze nemen veel voorzorgsmaatregelen, zoals elk uur handen wassen en geen klantcontact.

niet thuishouden

Mijn dochter werkt als bijbaantje bij de AH. Ze behoort niet tot een specifieke risicogroep dus ik zie geen reden haar thuis te houden. We willen toch allemaal dat de supermarkten open blijven. Of alleen als daar mensen werken die we niet kennen?

Precies Alkes

'We willen toch allemaal dat de supermarkten open blijven. Of alleen als daar mensen werken die we niet kennen?'

Anders doen we een 'Adje': zelf lekker ingraven maar wel verwachten dat anderen voedsel thuisbezorgen.

Ad Hombre

Ad Hombre

16-03-2020 om 11:23

Sydney

"Anders doen we een 'Adje': zelf lekker ingraven maar wel verwachten dat anderen voedsel thuisbezorgen."

Ik heb groot respect voor mensen die hun eigen kinderen opofferen voor het algemeen belang. Ik wou dat ik zo idealistisch was.

Pennestreek

Pennestreek

16-03-2020 om 11:38

Hier zitten de kinderen thuis

Zoon werkt op 0-uren contract bij autodealer, wordt niet meer opgeroepen. Dochter werkt en loopt stage in de horeca. Denk dat ze ook maar moeten gaan vakkenvullen voorlopig.
Ik vind het ook lastig. Niet omdat ik bang ben dat zij ziek worden, maar vriendin van zoon werkt in de zorg, je moet er toch niet aan denken dat ze via hem iets oploopt... Overigens ziet ze zelf het probleem niet zo. Plan is nu dat hij de komende paar weken bij haar (ouders) gaat logeren.

Anne

Anne

16-03-2020 om 12:14

Vanwege kwetsbare oma in huis

Mijn bericht van vanochtend was niet compleet. Mijn moeder woont bij ons thuis. Ze valt onder de categorie kwetsbaar. Ik werk thuis om die reden. En vind het krom dat ik mijn kinderen mogelijk van alles laat meenemen.

welk baantje?

Watvoor baantje hebben ze?
Ik laat ze gewoon vakkenvullen. Ze zijn hard nodig.
Laten we wel wezen. Stel ze krijgen het dan is er geen man overboord. Behalve in geval van kwetsbare mensen in huis. Maar de kans is mega klein om het te krijgen als je afstand houdt. Niet aan je gezicht komt. Je kunt toch afstand houden als je aan het vakkenvullen bent?

Ad Hombre

Ad Hombre

16-03-2020 om 12:36

angelad

"Maar de kans is mega klein om het te krijgen als je afstand houdt. Niet aan je gezicht komt. Je kunt toch afstand houden als je aan het vakkenvullen bent?"

Nu misschien, maar de kans neemt iedere dag toe. Ik zou ze sowieso handschoenen aan laten doen. DIe artikelen kunnen zelf best besmet zijn door een zieke toeleverancier.

Bennikki

Bennikki

16-03-2020 om 12:36

Maar

Iemand die zich isoleert en opsluit is niet asociaal, juist niet! Ad besmet tenminste niemand en heeft ook niemand besmet. Ja, hij verwacht wel dat er bezorgingen plaatsvinden.. wij verwachten dan weer dat mensen in supermarkten blijven werken waar heel veel klanten komen.. Dat heel veel mensen de luxe niet hebben om thuis te blijven, is toch geen reden om hem aan te vallen?

Ad Hombre

Ad Hombre

16-03-2020 om 12:39

Bennikki

Bezorgen is echt veel veiliger voor zowel de bezorger als voor de ontvanger. Het zou het beste zijn als de supermarkten probeerden dat flink op te schalen. We hebben we infrastructuur en software tenslotte al en er zijn minstens drie grote partijen.

Het virus leeft max 3 uur op een glad oppervlak. Die kans lijkt me echt ontzettend klein dat je via een pak melk besmet wordt. Maar technisch kan het. Vaak handen wassen is het devies en niet aan je gezicht komen.
Beetje realisme is ook wel fijn. Iedereen is gewoon keihard nodig in de supermarkt met al dat rare gehamster

Amsterdamse

Amsterdamse

16-03-2020 om 13:28

Bezorgen

Als hier alles zou worden bezorgd, dan staan hier de hele dag stinkende vrachtwagens voor de deur met pakketten van vanalles en nog wat want er wonen hier honderden huishoudens op een heel klein stukje straat.

Het is nu al vaak druk met vrachtwagens van postnl, coolblue, ah, dhl, hello fresh, verhuiswagens (vanwege de vele verhuizingen van expats), huisvuilophaalwagens (bijna dagelijks vanwege expats die hun troep dagelijks op straat gooien ipv 1x per week) en andere pakketaanbieders.

Het fijne van supermarkten, slagers en bakkers etc. in Amsterdam is de fijnmazigheid: lopend de dagelijkse boodschappen kunnen doen zonder de infrastructuur teveel te belasten.

Amsterdamse

Amsterdamse

16-03-2020 om 13:38

maar goed

het zijn andere tijden nu even.
Zoon vindt het wel interessant dat ie nu zo'n belangrijke baan heeft

Baantje van dochter is nog onduidelijk, ze hoort straks meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.